کد خبر 1413174
تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۸
اعلام مقررات منع رفت و آمد سراسری در عراق

به دنبال نا آرامی های امروز عراق فرماندهی عملیات مشترک این کشور مقررات منع رفت و آمد در سراسر کشور اعلام کرد.

به گزارش مشرق به نقل از شفق نیوز، فرماندهی عملیات مشترک عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که از ساعت ۱۹ امروز مقررات منع تردد در تمامی استان‌های این کشور برقرار می‌شود.

فرماندهی عملیات مشترک عراق با آغاز یورش طرفداران صدر به کاخ ریاست جمهوری و نخست‌وزیری عراق در بغداد مقررات منع تردد اعلام کرده بود.

پس از بیانیه کناره‌گیری مقتدی صدر از فعالیت‌های سیاسی در عراق، تجمع‌کنندگان طرفدار جریان صدر به کاخ ریاست جمهوری در منطقه سبز بغداد یورش بردند.

براساس برخی گزارشها، تمام صفحات و حساب های وابسته به جریان صدر از جمله صالح محمد العراقی که از وی در عراق به عنوان "وزیر صدر" یاد می شود و نیز سایت های البنیان المرصوص و صفحات دیگر مربوط به این جریان، فعالیت خود در فضای مجازی را متوقف کردند.

پیش از این نیز هواداران مقتدا صدر رهبر جریان صدر در داخل ساختمان پارلمان و اطراف آن در داخل منطقه سبز تجمع نامحدود کردند و این امر موجب شد تا سایر جریان‌های سیاسی و مسئولان عراق در  هفته‌های اخیر موضع‌گیری کرده و با توجه به حساسیت شرایط این کشور خواهان خویشتنداری و حل و فصل اختلافات از طریق گفت‌وگو شوند و بر لزوم حفاظت از نهادهای قانونی این کشور تاکید کرده و از مقتدا صدر بخواهند تا با چارچوب هماهنگی وارد گفت و گو شود اما این جریان همچنان بر موضع خود و عدم مذاکره اصرار می‌ورزد. 

چارچوب هماهنگی شیعی عراق حمایت خود را از مسیر قانون اساسی برای رسیدگی و حل بحران‌های سیاسی این کشور و دستیابی به منافع مردم عراق از جمله انتخابات زودهنگام پس از تحقق اجماع ملی و ایجاد فضای امن، اعلام کرده است.

رهبر جریان صدر عراق امروز ( دوشنبه ) با انتشار بیانیه‌‎ای اعلام کرد که برای همیشه از عرصه سیاسی کناره گیری می‌کند.

مقتدی صدر در اواخر بهمن ماه سال ۱۳۹۲ یکبار از عرصه سیاست کناره گیری کرده بود. رهبر جریان صدر در همان زمان در بیانیه ای اعلام کرد که به طور کامل از عرصه سیاسی کناره گیری کرده و تمامی دفاتر این جریان اعم از سیاسی، دینی و اجتماعی را بسته است.

وی در این بیانیه بر عدم دخالت جریان صدر در امور سیاسی تاکید و اعلام کرده بود که این جریان از این پس در داخل دولت و خارج آن و همچنین در پارلمان عراق سمتی ندارد.

در این بیانیه گفته شده بود که کناره گیری مقتدی صدر برای حفظ آبروی خاندان صدر و دور ماندن نام آنها از هر اتهام فسادی که تاکنون در عراق رخ داده یا در آینده با نام این دفاتر در داخل و خارج عراق رخ خواهد داد، صورت گرفته است.

مقتدی صدر در ۲۴ تیر ماه سال ۱۴۰۰نیز انصراف فراکسیون "سائرون" وابسته به جریان صدر را از شرکت در انتخابات زودهنگام پارلمانی عراق اعلام کرده بود.

مقتدی صدر اما اوایل شهریور ماه سال ۱۴۰۰ از بازگشت خود به کارزار انتخابات پارلمانی خبر داد. مقتدی صدر آن زمان به یکباره اعلام کرد که «ما با عزمی بی‌نظیر برای مبارزه علیه اشغالگری و فساد بازمی‌گردیم. خداوند اصلاح‌گران را ضعیف نمی‌کند و من از شما حامیان و طرفداران خود می‌خواهم در کنار هم باشید تا عراق را به فاسدان واگذار نکنیم».

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
    3 0
    خودش با ایجاد ناامنی و بی ثباتی بدترین فساد را رغم زده حالا میخواهد دامن خود را از فساد دور نگهدارد !

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس