کد خبر 1413239
تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۰:۳۹
تاکید نخست‌وزیر عراق بر لزوم توقف خشونت‌ها در بغداد

نخست‌وزیر عراق با حمایت از درخواست چهره‌های سیاسی برای توقف درگیری‌ها در بغداد، گفت همگان باید مسئولیت ملی حفظ جان عراقی‌ها را برعهده بگیرند.

به گزارش مشرق، «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق بامداد سه‌شنبه از درخواست چهره‌های سیاسی این کشور برای توقف خشونت‌ها و درگیری‌ها در بغداد استقبال کرد.

الکاظمی در صفحه توئیتر خود نوشت: «من برای دعوت سید مقتدی صدر برای توقف خشونت و همچنین دعوت حاج هادی العامری و همه کسانی که در حفظ آرامش و جلوگیری از خشونت‌های بیشتر کمک کردند، ارزش قائل هستم».

وی همچنین افزود: «من از همه می‌خواهم که مسئولیت ملی حفظ جان عراقی‌ها را برعهده بگیرند».

سید مقتدی صدر رهبر جریان صدر عراق روز دوشنبه مدعی شد که از تمامی فعالیت‌های سیاسی کناره‌گیری می‌کند. در پی صدور بیانیه وی آشوبگران حامی جریان صدر در منطقه سبز به برخی ساختمان‌های دولتی کرده‌اند.

حامیان جریان صدر نیز در منطقه سبز در دسته‌های پراکنده در خیابان‌های مختلف این منطقه به راه افتاده و برخی در حمایت از مقتدی صدر شعار می‌دهند و برخی نیز تلاش دارند وارد ساختمان‌های دولتی و حاکمیتی شوند. بر روی پل «المعلق» نیز نیروهای ویژه مستقر شده‌اند تا مانع ورود دیگر حامیان صدر به منطقه سبز شوند، همزمان تمامی درهای منطقه سبز نیز بسته شده و تعداد زیادی از نیروهای امنیتی مقابل آن‌ها مستقر شده‌اند.

جریان صدر عراق از بیش از یک ماه گذشته به دلیل اختلافات سیاسی، طرفدارانش را به تظاهرات وا داشته و آنان با اشغال ساختمان پارلمان روند سیاسی کشور را تعطیل و تشکیل دولت جدید را به تاخیر انداخته‌اند. به گفته کارشناسان امید می‌رود تا با کناره‌گیری مقتدی صدر از فعالیت‌های سیاسی، به مرور بساط چنین تجمعات و آشوبگری‌ها نیز برچیده شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس