کد خبر 1412921
تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۹
فوادحسین: ترکیه ۲۲۷۰۰ بار حاکمیت عراق را نقض کرده است

وزیر خارجه عراق امروز دوشنبه برای دیدار با همتای ایرانی خود به تهران سفر می‌کند.

به گزارش مشرق، احمد الصحاف سخنگوی وزارت خارجه عراق اعلام کرد: فواد حسین دوشنبه برای دیدار با مقام‌های رسمی ایران وارد تهران خواهد شد.

وی قرار است در این سفر با حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران درباره برخی موضوعات دوجانبه، منطقه‌ای و بین المللی مورد رایزنی کند.

به نظر می‌رسد در این دیدار موضوع بازداشت یک شهروند ایرانی در ایام حج در عربستان پیگیری شود. بغداد به عنوان میانجی نشست تهران و ریاض چندی قبل از برگزاری پنجمین دور گفتگو میان نمایندگان عالی جمهوری اسلامی ایران و عربستان خبر داد.

پنجمین دور گفتگو میان نمایندگان عالی جمهوری اسلامی ایران و عربستان، دو ماه پیش در بغداد، پایتخت عراق برگزار شد. پیش از این چهار دور مذاکره میان ایران و عربستان با میانجیگری عراق در بغداد برگزار شده و شرکت‌کنندگان در آن این مذاکرات را سازنده خوانده و از برگزار کردن مذاکرات بیشتر خبر دادند. این مذاکرات پس از ۵ سال از قطع روابط دیپلماتیک دو کشور شکل گرفت. ایران ادامه این گفتگوها را مشروط به «جدیت عربستان» دانسته است.

چندی پیش، وزیر امور خارجه کشورمان در تماس با همتای عراقی خود سرنوشت یک هموطن ایرانی بازداشت شده در ایام حج در عربستان را پیگیری و خواستار انتقال پیام برای آزادی وی شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس