کد خبر 1412803
تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۲
بذرپاش: موضع وزارت نیرو در قبال رمزارزها شفاف شود

رئیس کل دیوان محاسبات پیشنهاد تشکیل دیوان محاسبات کشورهای اسلامی را مورد اشاره قرار داد و خطاب به رئیس آمبودزمان ترکیه گفت: امید است شما هم کمک کنید که این موضوع به جلو حرکت کند.

به گزارش مشرق به نقل از روابط عمومی سازمان بازرسی کل کشور، شریف مالکوچ رئیس آمبودزمان جمهوری ترکیه و هیات همراه که به دعوت سازمان بازرسی کل کشور به ایران سفر کرده است، عصر امروز با مهرداد بذرپاش رئیس دیوان محاسبات کشور دیدار کرد.

رئیس کل دیوان محاسبات روابط دو کشور را بسیار خوب توصیف کرد و بر لزوم پیگیری توافق‌نامه‌های صورت گرفته تاکید کرد. سازمان بازرسی به عنوان یک نهاد پر قدرت نظارتی است که در کنار سایر دستگاه‌های نظارتی می‌تواند کارکردهای خوبی داشته باشد.

بذرپاش تصریح کرد: ما تلاش کردیم در این مدت، سمت و سوی دیوان محاسبات را به سوی مردم ببریم بدان معنا که دسترسی مردم به دیوان محاسبات آسان تر شود.

وی با بیان اینکه سازمان بازرسی با آمبودزمان ترکیه می‌تواند موضوعات مشترک داشته باشد، پیشنهاد تشکیل دیوان محاسبات کشورهای اسلامی را مورد اشاره قرار داد و خطاب به رئیس آمبودزمان ترکیه گفت:  امید است شما هم کمک کنید که این موضوع به جلو حرکت کند.

شریف مالکوچ رئیس آمبودزمان ترکیه نیز با اعلام آمادگی نسبت به اجرای این پیشنهاد مطرح شده از سوی رییس دیوان محاسبات گفت: دیوان محاسبات اهمیت ویژه ای دارد ضمن آنکه ما روابط خوبی با دیوان محاسبات ترکیه داریم و این پیشنهادات را با رییس دیوان محاسبات ترکیه مطرح خواهیم کرد.

وی با تاکید بر اینکه انجمن یا اتحادیه دیوان محاسبات اسلامی باید تشکیل شود، تصریح کرد: تجربیات شما برای ما گرانقدر است به همین دلیل تبادل تجربه می تواند دیدگاهمان را گسترده تر کند.

رئیس آمبودزمان جمهوری ترکیه افزود: مردم ترکیه و ایران به صورت ذاتی دوست و برادر هستند و یادداشت تفاهم با سازمان بازرسی ایران برای ما بسیار حائز اهمیت است و حتی برای کشورهای دنیا می تواند مفید واقع شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس