قالیباف

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در مجلس تلاش می‌کنیم دستاوردها و پیشرفت‌های اساسی صنایع دفاعی به بخش مردمی و کشوری نیز انتقال یابد.

به گزارش مشرق، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی که صبح امروز (شنبه ۵ شهریور) برای بازدید از نمایشگاه صنعت دفاعی به سازمان صنایع دفاع رفته بود، پس از بازدید از دستاوردهای این وزارتخانه در نشستی با حضور امیر سرتیپ آشتیانی و جمعی از مدیران ارشد وزارت دفاع ضمن تبریک هفته دولت و خداقوت به همه کارمندان در سطوح مختلف دولت مردمی، گفت: از زحمات عزیزان وزارت دفاع از شخص وزیر تا مدیران، فرماندهان و هزاران مجاهد گمنام که من و شما آن ها را نمی‌شناسیم و بی نام و نشان افتخار می آفرینند تشکر می‌کنم و بدون شک اجر دنیوی و اخروی آن ها در پیشگاه خداوند محفوظ است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به بازدیدهای قبلی خود از صنایع دفاع، عنوان کرد: همه ما قدر تجهیزات دفاعی را می دانیم و به آن افتخار می کنیم که موجب افزایش قدرت بازدارندگی موثر کشور شده است. همچنین افتخار می‌کنیم که این خودکفایی باعث عزت و شکوفایی شده و افزایش اعتماد ملی در مردم را به همراه دارد ضمن اینکه این صنعت و حرکت، حرکت توسعه ای آن الگویی برای توسعه و پیشرفت کشور در تراز انقلاب اسلامی است.

قالیباف با بیان اینکه تلاش امروز وزارت دفاع و نیروهای مسلح تضمینی برای ایجاد بازدارندگی و  جلوگیری از جنگ های پیش رو است، گفت: دکترین دفاعی جمهوری اسلامی ایران برقراری صلح و ثبات و دفاع از مستضعفان بوده و به دنبال کشورگشایی نیستیم اما برای هر شرارت و تهاجمی، پاسخی محکم داریم لذا حرکت صنایع دفاع، حرکتی امیدبخش است.

رئیس قوه مقننه ادامه داد: دنیا این تجربه را دارد که پیشرفت اساسی، تغییر پلتفورم ها و تکنولوژی های جدید ابتدا در نیروهای مسلح و بخش نظامی کشورهای دنیا رخ می‌دهد و سرریز این دانش و تکنولوژی‌های پیشرفته به بخش مردمی منتقل می شود.

وی در ادامه با اشاره به این مطلب که امروز شاهد پیشرفت اساسی در حوزه مسائل دفاعی و نظامی هستیم، اظهار داشت: در مجلس تلاش می کنیم و این تاکید را داریم که دستاوردها و پیشرفت‌های اساسی صنایع دفاعی به بخش مردمی و کشوری نیز انتقال یابد که برای آن نیازمند پل ارتباطی، روان و مشخصی هستیم که در این زمینه مرکز پژوهش های مجلس می تواند به آن کمک کند. اگر این ارتباط به درستی تنظیم شود، خلاء قانونی شناسایی شده و استدلال ضرورت کار تبیین شود می تواند منجر به تدوین طرح ها و لوایحی شود که به دنبال آن شاهد مردمی سازی و جاری سازی تکنولوژی وزارت دفاع در بخش های مختلف کشور باشیم.

قالیباف در ادامه با بیان اینکه برای افزایش قدرت بازدارندگی، دفاعی، نظامی و پاسخگویی به هر شرارت و تهاجمی برای ایران قوی نیازمند قدرت سخت، نرم و هوشمند هستیم، اذعان داشت: اما باید بدانیم و ایمان داشته باشیم که پایه و دکترین دفاعی ما مردم هستند و قلب و باور مردم متضمن افتخار و قوی بودن ما در کشور است.

رئیس نهاد قانونگذاری کشورمان در ادامه با یادآوری این مطلب که دشمنان کودک‌کش و ظالم مثل رژیم صهیونیستی و آمریکا می‌دانند عظیمت ایران اسلامی در ارتباط عمیق بین نظام و مردم است، گفت: آن ها همین موضوع را هدف قرار داده تا بین نظام و مردم فاصله ایجاد کنند که جنگ اقتصادی و جنگ شناختی از ابزار آن است لذا باید در همه ابعاد به باورهای مردم توجه کنیم که همین روحیه و حضور مردم در دفاع مقدس بود که توانستیم دشمن را ناامید کنیم.

وی ادامه داد: ایمان به سنت های الهی و مردم، پشتکار انقلابی توام با عقلانیت و همدلی در شرایطی که هر سه قوه کشور هماهنگی و همکاری دارند باعث ایجاد امید در مردم شده که باید از این فرصت استفاده کرد تا دشمن به هدف خود یعنی مشروعیت زدایی، بن بست نمایی و ناامید کردن مردم و مسئولان نرسد که ظرفیت آن نیز از بعد امکانات مادی و نیروی انسانی در کشور فراهم است و صنایع دفاعی نمونه آن است که با این روحیه در تراز انقلاب اسلامی توانسته تفاوت خود با بخش های دیگر که باور اینچنینی نداشته و با تکیه بیرونی دچار وادادگی شده اند را نشان دهد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای نیروهای مسلح به خصوص وزارت دفاع همچون شهید چمران، شهید نامجو و شهید فخری‌زاده تاکید کرد: صنایع دفاعی می تواند با رویکرد فعلی خود مسیر رفاه، معیشت و توسعه در تراز انقلاب اسلامی را ارائه دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
    7 0
    اگرشفافیت بشه میشه باگرفت پول دزدها کلی به وزارت دفاع ومردم کمک مالی بشه
    • FR ۲۰:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
      2 0
      دست مریزاد ! 🌷 درود بر شرفت
  • نیما FR ۱۵:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
    1 1
    قالیباف خیلی خوبه
  • FR ۱۷:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
    0 0
    مشرق نیوز خود خوب میداند که متشخص تر است که هیچ کامنتی (بجز این) را نگذارد زیرا این مقاله با کامنتهای فحش خانه ای تبدیل میشه شفافیت ربا نه ربا اری کبی گفته بانک ما ربایی
  • IR ۱۷:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
    1 0
    امیدواریم
  • JP ۱۸:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
    0 1
    سلام جناب آقای قالیباف یادتون هست که در تبلیغات انتخاباتی از بی عدالتی و از نسبت ۱ درصدیها در مقابل ۹۹ درصدیها می گفتید.
  • IR ۱۹:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
    0 2
    بخش خصوصی نه مردمی
    • FR ۲۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
      2 0
      بالاخره به مردمی بودن میرسیم
  • IR ۲۱:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
    1 1
    رکورد آذری کشی با اختلاف دست عثمانی است
  • IR ۲۲:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
    1 1
    تجهیزات دفاعی مهمه اما همراهی و پشتیبانی مردم هم مهم بوده و خواهد بود
  • US ۲۲:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
    2 0
    تجهیزات دفاعی بعلاوه ایمان به یاری خدا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس