کد خبر 1412207
تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۴
انتخاب‌های بنا همیشه خاص بوده است

پیشکسوت کشتی ایران تاکید کرد: کشتی فرنگی ایران با وجود غیبت روسی،، کار بسیار سختی در مسابقات جهانی صربستان در پیش دارد.

به گزارش مشرق، بهرام مشتاقی در گفت‌وگویی با اشاره به کار دشوار تیم ملی کشتی فرنگی ایران در رقابت‌های قهرمانی جهان، اظهارکرد: با وجود غیبت روس‌ها در این مسابقات، کار بسیار سختی در پیش داریم اما نفرات بسیار خوبی در تیم حضور دارند که شانس‌های کسب مدال برای ما خواهند بود. برادران گرایی، ساروی و برخی دیگر از نفرات از شانس‌های کسب مدال برای ایران در این مسابقات هستند و امیدوارم بتوانند بهترین عملکرد خود را به نمایش بگذارند.

پیشکسوت کشتی ایران، خاطرنشان کرد: باید مسابقات جهانی نروژ و کسب ۴ مدال طلا در این رقابت‌ها را به فراموشی بسپاریم. سال گذشته مسابقات جهانی در فاصله کوتاهی بعد از رقابت‌های المپیک و همچنین دوران بعد از کرونا برگزار شد که باعث شد بسیاری از کشتی‌گیران در شرایط ایده‌آل خود نباشند و بسیاری از چهره های مطرح نیز به مسابقات نیایند. در مقابل تیم ایران در اردوهای بلند مدت حضور داشت و با شرایط خوبی عازم جهانی نروژ شد.

مشتاقی تاکید کرد: سال گذشته در رقابت‌های جهانی ۴ طلایی ما اصلا مقابل روس‌ها کشتی نگرفتند و نباید بخاطر غیبت روس‌ها فکر کنیم کار آسانی در پیش داریم.

وی با اشاره به شرایط ملی‌پوشان ایران، گفت: در سنگین‌وزن بعید است لوپز کوبایی بیاید، هر چند کایالپ ترک حضور خواهد داشت، به نظر من ما شانس مدال داریم.در وزن ساروی هر چند کشتی‌گیر روس حضور ندارد اما الکسانیان به میدان می آید، البته او هم از دوران اوج خود فاصله گرفته است. برادران گرایی کار سختی در پیش دارند و دادمرز نیز در اولین تجربه جهانی خود راه سختی را پیش رو خواهد داشت. محسن‌نژاد هم خیلی با تجربه نیست اما این انتظار از او می‌رود که در مسابقات نمایش خوبی داشته باشد. نجاتی هم اگر با قرعه مناسبی روبرو شود می‌تواند حتی شانس رسیدن به فینال را داشته باشد. مختاری نیز رقبای خوبی دارد و باید بهترین نمایش خود را برای کسب موفقیت ارائه دهد.  پژمان پشتام نیز امیدوارم در این اردوهای تیم ملی رشد فنی کرده باشد و بیشتر فن بزند، در غیر اینصورت اگر بخواهد مثل سال گذشته کشتی بگیرد کار بسیار سختی برای رسیدن به مدال خواهد داشت چرا که مسابقات جهانی امسال مثل سال گذشته آسان نخواهد بود.

دارنده مدال طلای بازی‌های آسیایی ۱۹۷۴، درباره برخی انتقادها نسبت به نحوه انتخاب ملی‌پوشان کشتی فرنگی و اجرا نشدن چرخه انتخابی مورد نظر فدراسیون کشتی، گفت: سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی همیشه نفرات خود را به روش خاص خودش انتخاب کرده و البته نباید از انتقادات هم ناراحت شود. بنا با همین شیوه نیز بخت و اقبال یارش بوده و در بیشتر مسابقات نتیجه هم گرفته است اما همه چیز نتیجه نیست و این شکل انتخاب باعث به فنا رفتن خیلی از کشتی گیران شده است. مثلا در وزن ۹۷ کیلوگرم بر روی انتخاب ساروی بحثی نیست اما چرا بالی را به ۴ تورنمنت و مسابقه فرستادند تا او مجبور شود چند مرتبه وزن کم کند و آنوقت ساروی را در پر قو خواباندند. اگر روی کسی نظر ندارند و نفرات از قبل مشخص شده‌اند پس چرا دیگران را به مسابقات مختلف می فرستند و به اصطلاح از آن‌ها کار می‌کشند. فاصله ساروی با بالی فقط یک امتیاز بود و باید به او نیز فرصت انتخابی داده می‌شد. یا اینکه چرا محمدعلی گرایی که در لهستان باخت بدون هیچ مشکلی انتخاب شد.

وی در پایان گفت: از صمیم قلب آرزو دارم کشتی آزاد و فرنگی ایران در رقابت های قهرمانی جهان بدرخسند و با دست پر به ایران بازگردند، علی‌الخصوص بخاطر عرقی که به کشتی فرنگی دارم امیدوارم بچه‌های کشتی فرنگی بهترین نتیجه را کسب کنند.با نتایج خوب کشتی همه مردم و حتی من پیرمرد عاشق کشتی هم احساس سربلندی و خوشحالی می کنیم. بعد از جهانی ۲۰۱۴ که ما قهرمان شدیم امیدوارم اینبار یکبار دیگر هم قهرمان شویم.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس