ایران به دنبال عنوان قهرمانی از دست رفته در اُسلو

اتحادیه جهانی در آستانه پیکارهای جهانی سال ۲۰۲۲ در صربستان نوشت: تیم‌ ملی کشتی آزاد ایران به دنبال کسب عنوان تیمی از دست رفته در جهانی ۲۰۲۱ اُسلو نروژ است.

به گزارش مشرق و به نقل از اتحادیه جهانی کشتی، رقابت‌های کشتی آزاد و فرنگی قهرمی جهان از ۱۰ تا ۱۸ سپتامبر (۱۹ تا ۲۷ شهریور)  در شهر بلگراد پایتخت صربستان برگزار می‌شود.

بیش از ۸۰۰ کشتی‌گیر از سراسر جهان وارد بلگراد خواهند شد تا در مسابقات قهرمانی جهانی که از ۱۰ سپتامبر در ورزشگاه استارک آرنا آغاز می‌شود، شرکت کنند.

این مسابقات در حالی آغاز می‌شود که ایران به دنبال کسب عنوان تیمی از دست رفته در اسلو است. تیم‌های گرجستان، جمهوری آذربایجان و ترکیه به همراه ایران و آمریکا با ستارگان خود به صربستان خواهند آمد و ضمن آنکه آرتور الکسانیان دارنده طلای جهان و المپیک در کشتی فرنگی از ارمنستان پس از مدال نقره خود در المپیک توکیو در جهانی ۲۰۲۲ به میدان بازخواهد گشت.

در کشتی آزاد، مسابقه تیمی می‌تواند به یک رقابت هیجان‌انگیز بین ایران و آمریکا تبدیل شود. ایران با ۶ امتیاز کمتر از آمریکا در اسلو سوم شد.

این مسابقات در چهار وزن کشتی فرنگی از روز شنبه و چهار وزن دیگر در روز یکشنبه برگزار می‌شود. مسابقات کشتی آزاد نیز با چهار وزن در روز جمعه، سه وزن در روز شنبه و سه وزن در روز پایانی برگزار خواهد شد.

رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی سال ۲۰۲۱ جهان روزهای ۱۰ تا ۱۳ مهر در شهر اسلو نروژ برگزار شد که در پایان تیم ایران توسط حسن یزدانی در وزن ۸۶ کیلوگرم، کامران قاسم‌پور در وزن ۹۲ کیلوگرم و امیرحسین زارع در وزن ۱۲۵ کیلوگرم به مدال طلا، علیرضا سرلک در وزن ۵۷ کیلوگرم، امیرمحمد یزدانی در وزن ۶۵ کیلوگرم و محمد نخودی در وزن ۷۹ کیلوگرم به مدال نقره و مجتبی گلیج در وزن ۹۷ کیلوگرم به مدال دست یافت. در رده‌بندی تیمی نیز تیم ایران با ۱۶۲ امتیاز به عنوان سوم دست یافت.

تیم ملی کشتی آزاد ایران همواره در مسابقات جهانی جزو مدعیان بوده و تا سال ۲۰۱۴ پنج بار در سال‌های ۱۹۶۱، ۱۹۶۵، ۱۹۹۸ ، ۲۰۰۲ و ۲۰۱۳ بر سکوی قهرمانی جهان ایستاده است. همچنین تیم ایران هفت بار در سال‌های ۱۹۷۱، ۱۹۷۳، ۱۹۹۵، ۲۰۰۶ ، ۲۰۱۱ ، ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ عنوان نایب قهرمانی جهان را بدست آورده است و پیش از عنوان سومی امشب ۱۳ مرتبه در مکان سوم قرار گرفته بود.

رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی جهان روزهای ۱۵ تا ۱۸ مهرماه در شهر اسلو نروژ برگزار شد که در پایان میثم دلخانی در وزن ۶۳ کیلوگرم، محمدرضا گرایی در وزن ۶۷ کیلوگرم، محمدهادی ساروی در وزن ۹۷ کیلوگرم و علی‌اکبر یوسفی در وزن ۱۳۰ کیلوگرم به مدال طلا و محمدعلی گرایی در وزن ۷۷ کیلوگرم و پژمان پشتام در وزن ۸۲ کیلوگرم به مدال برنز دست یافتند.

تیم ایران در رده‌بندی تیمی نیز با کسب ۱۴۶ امتیاز به عنوانِ نایب قهرمانی دست یافت. تیم‌های روسیه و جمهوری آذربایجان به ترتیب با ۱۵۲ و ۱۰۷ امتیاز اول و سوم شدند.

ترکیب تیم ملی کشتی آزاد:

۵۷ کیلوگرم: علیرضا سرلک

۶۱ کیلوگرم: رضا اطری

۶۵ کیلوگرم: رحمان عموزاد خلیلی

۷۰ کیلوگرم: امیرمحمد یزدانی

۷۴ کیلوگرم: یونس امامی

۷۹ کیلوگرم: محمد نخودی

۸۶ کیلوگرم: حسن یزدانی

۹۲ کیلوگرم: کامران قاسم‌پور

۹۷ کیلوگرم: محمدحسین محمدیان

۱۲۵ کیلوگرم: امیرحسین زارع

ترکیب تیم ملی کشتی فرنگی:

۵۵ کیلوگرم: پویا دادمرز

۶۰: مهدی محسن‌نژاد

۶۳ کیلوگرم: علیرضا نجاتی

۶۷ کیلوگرم: محمدرضا گرایی

۷۲ کیلوگرم: محمدرضا مختاری

۷۷: محمدعلی گرایی

۸۲ کیلوگرم: پژمان پشتام

۸۷ کیلوگرم: ناصر علیزاده

۹۷ کیلوگرم: محمدهادی ساروی

۱۳۰ کیلوگرم: امین میرزازاده

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس