کد خبر 1411990
تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۲
محسن رضایی: با متخلفان حادثه متروپل برخورد می‌شود

معاون اقتصادی رئیس‌جمهور گفت: آخرین تیری که دشمنان داشتند تحریم‌ها بود که آن هم در کشور ما اثری نداشت.

به گزارش مشرق، محسن رضایی پیش از ظهر جمعه در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته شیراز بیان کرد: بسیاری از کشورهای دنیا در تلاش هستند تا با ایران ارتباط تجاری داشته باشند این در حالی است که هنوز برجام به نتیجه نرسیده است.

وی افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران و برگزاری رفراندوم با دستور امام خمینی شاهد این بودیم که ٩٨ درصد از مردم به جمهوری اسلامی رأی موافق دادند که این موضوع در تمام جهان بی سابقه بوده است.

او ادامه داد: دشمنان که ضربه سنگینی از پیروزی انقلاب دیده بودند بر آن شدند که به جمهوری اسلامی ضربه وارد کنند که از جمله این اقدامات خرابکارانه می‌توان به ترور شخصیت‌های نظام اشاره کرد این در حالی است که رویدادهای بزرگی در انقلاب اسلامی اتفاق افتاد که ٧٠ درصد از جمعیت از آن آگاهی ندارند.

وی افزود: دشمن در تلاش است تا بر ایران و سایر کشورهای منطقه که جمعیتی بالغ بر ۵٠٠ میلیون نفر می‌شوند حاکمیت داشته باشد از این رو از این موضوع که ایران کشور مقتدر و مستقل باشد واهمه دارد البته تحریم‌های اقتصادی آخرین تیر ترکش استکبار بود و راهی ندارند جز اینکه با ایران کنار بیایند و برجام را بپذیرند به ویژه در شرایط کنونی که سیاست خارجی واحدی از صدر کشور تا مجریان یکی است.

رضایی عنوان کرد: همان سیاستی که رهبر دارد، دولت و مجلس و قوه قضائیه هم دارد و امروز یک صدای واحدی از ایران به بیرون می‌رود؛ وقتی دولت سیزدهم شروع به کارکرد چندین چالش داشتیم؛ در شرق ایران آمریکا فرار کرد و طالبان مستقر شد همزمان با دولت آیت‌الله رئیسی در جنوب ایران و کشورهای حاشیه خلیج فارس اسرائیل وارد شدند و رابطه رسمی برقرار کردند، در شمال ایران بین قفقاز و ارمنستان زد و خوردهای جدی صورت گرفت در غرب ایران در عراق و سوریه نیز درگیری جدی و چالش وجود دارد.

معاون اقتصادی رئیس جمهور تاکید کرد: از جمله رویدادهای مهم می‌توان به مذاکرات برجام، درگیری روسیه و اوکراین و از بین رفتن ۴٠ درصد از منابع غذایی جهان و درگیری چین و تایوان اشاره کرد که این رویدادها تاکنون تأثیری بر ایران نداشته است.

وی همچنین در خصوص شیوع کرونا تاکید کرد: با توجه به اقداماتی که در دولت صورت گرفت شاهد بودیم که با شیوع گسترده ویروس کرونا دولت توانست آن را شکست دهد و از جمله. کشورهای پیشرو در مقابله با ویروس کرونا بوده است.

وی با بیان اینکه تجارت و ترانزیت مسئله دیگر این دولت است، گفت: درآمدهای ارزی ۲ برابر شده و در صادرات نفت با وجود اینکه تحریم شدیم اما ثابت کردیم می‌توانیم تحریم‌ها را دور بزنیم در حالی که برجام هنوز به نتیجه نرسیده است و صادرات غیرنفتی نیز جهش بزرگی کرده و بسیاری از کشورها کالاهای ما را می‌پذیرند.

به گفته او اگر استان‌های جنوبی کشور نظیر فارس بوشهر و خوزستان در کنار هم فعالیت‌های اقتصادی را دنبال کنند شاهد خواهیم بود که بیش از ١٠٠ میلیون دلار ارز آوری به کشور صورت گرفته و معیشت مردم بهبود می‌یابد.

رضایی معتقد است: تورم در حال اصلاح است و طی دو ماه آینده نتیجه کاهش تورم در زندگی مردم دیده خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
    0 3
    پارسال هم نماینده مجلس افاضاتی داشتند مبنی بر اینکه تا ۶ ماه دیگر تورم کاهش میابد ۶ ماه گذشت و خبری نشد
    • IR ۱۷:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
      1 0
      تورم سال قبل 20درصد کم شد برای اجرای حذف ارز 4200
  • ناشناس IR ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
    0 3
    آقای محسن رضایی، لطفاشما درمورد اقتصاد نظر ندهید؟
  • IR ۱۵:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
    0 2
    پس نیازی به افزایش حقوق بازنشسته و کارمندان نیست.
  • IR ۱۵:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
    1 1
    پس افزایش پیدا می‌کند !!
  • IR ۱۸:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
    0 0
    روی اسب لنگ برجام شرط نبندید درصورت تصویب برجام فقط اتصال به شبکهfatfجهت جابجایی دلارهای آزاد شده وفروش نفت الزامی است که باید درمجلس تصویب شودکه بسیار زمان بر است وعملا تحریم برداشته نخواهد شد
  • IR ۰۷:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
    0 0
    البته تا دو ماه دیگر رکود اقتصاد جهانی را داریم اون موقع این را بهانه می کنید
  • م.ن ۰۸:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
    0 0
    نکنه 2برابر شود.وای گوش شیطان کرشود.
  • مجید IR ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
    0 0
    افاضات کلام معمار اقتصاد!!!!
  • IR ۱۶:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
    1 0
    تنها راه موفقیت ما، مقاومت در برابر شیطان بزرگ حیله‌گر و عدم توافق است. هرگونه توافقی با دشمن غدار، قطعاً به ضرر ما تمام می‌شود؛ آمریکا هرگز تمام تحریم‌ها را لغو نخواهد کرد و با توافق یا بدون توافق، هر روز بر تحریم‌ها خواهد افزود. باید سلطه‌ی دلار را بشکنیم و تحریم‌ها را خنثی و بی‌اثر کنیم، از پیمان عدم اشاعه خارج شویم و به نظارت‌های پادمانی و فراپادمانی جاسوسان آژانس خاتمه دهیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس