روسیه و هند نیازی به استفاده از دلار ندارند

رئیس مجمع بین‌المللی بریکس می‌گوید از آنجایی که سامانه پرداخت تبادلات تجاری بین هند و روسیه با ارزهای ملی، در حال اجراست، دو کشور دیگر نیازی به استفاده از دلار ندارند.

به گزارش مشرق، «پورنیما آناند»، رئیس مجمع بین‌المللی بریکس در جمع خبرنگاران اعلام کرد: پس از اجرای طرح پرداخت تبادلات تجاری با روپیه و روبل، هیچ نیازی نیست که هند و روسیه از دلار استفاده کنند.

وی دراین‌باره افزود: درهای کشورهای عضو بریکس به روی روسیه باز است و این فرصت و امکان را در اختیار مسکو قرار می‌دهند که بر پیامدهای تحریم غلبه کند.

آناند همچنین تأکید کرد دولت هند در جنگ تحریمی کنونی بین غرب و روسیه، خود را کشور بی‌طرفی می‌داند و علی‌رغم فشارهای تحریم، به همکاری با مسکو در هر زمینه و عرصه لازم، ادامه خواهد داد.

وی همچنین افزود: هنگامی که عملیات نظامی روسیه در اوکراین آغاز شد، طبیعتاً فشارها بر هند افزایش یافت تا واردات نفت روسیه را متوقف کند، اما وزیر امور خارجه هند این نوع فشارها را رد کرد.

گروه بریکس هم اکنون متشکل از کشورهای برزیل، روسیه، هند، چین، و آفریقای جنوبی است. سرواژه بریکس (BRICS )هم از کنار هم قرار گرفتن حرف اول نام انگلیسی این کشورها تشکیل شده است. ۳۰ درصد تولید ناخالص و ۴۰ درصد جمعیت جهان در حوزه بریکس تعریف می‌شود. ایران و آرژانتین اوایل تیر امسال رسماً درخواست عضویت در این گروه را ارائه دادند که مورد استقبال اعضای بریکس قرار گرفت.

«دیمیتری مدودف»،، معاون رئیس شورای امنیت روسیه، در ماه جولای برای مقابله با تحریم‌های آمریکا و غرب، خواستار تبادل شیوه‌های جدید پرداخت شد؛ از جمله استفاده از ارزهای ملی مانند روبلِ روسیه، یوانِ چین، و روپیه هند. رسانه‌های هند ۳۱ مرداد اعلام کردند احتمالاً به‌زودی کارت‌های سیستم پرداخت «میر» روسیه در سیستم بانکی هند پذیرفته خواهد شد و روسیه نیز در مقابل احتمالاً اقداماتی را برای پذیرش کارت‌های پرداخت هندی روپی (Rupay) انجام خواهد داد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • خسرو IR ۰۲:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
    0 0
    مگر نمایندگان مجلس یورو را بجای دلار تعیین نکردند ؟ چرا دولت روحانی زمانی که میخواست دلارهای خزانه را بین خودشان به اسم ارز ۴۲۰۰ غارت کنند این موضوع را فراموش کردند که باید کمیسیون اصل نود مجلس این تخلف را پیگیری کند و در ثانی ایران هم باید دلار را کنار بگذاردو همه روزه داریم از آن ضرر میکنیم چون اقتصاد یک ملت بزرگ در بازار هرات و سلیمانیه تعیین میشود که آنهم نتیجه عملکرد دولت اصلاح طلب است
  • IR ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
    0 0
    ماهم باید با هند چیندلار بزاریم کنار اقایان از خواب بیدار شید چیه برای بچهاتن دلار میخواهید
  • IR ۲۱:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
    0 0
    فرمول خوبیست ایران هم باید وارد این سیستم بریکس شود بنظر میرسد کارگشاست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس