کد خبر 1411677
تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۱
نظامیان آمریکا بار دیگر به شرق سوریه حمله کردند

منابع خبری از حملات نیروهای ائتلاف متجاوز به فرماندهی آمریکا در مناطقی از شرق سوریه خبر دادند.

به گزارش مشرق، پایگاه اطلاع‌رسانی ارم نیوز امارات بامداد پنجشنبه به نقل از رویترز گزارش داد که نیروهای ائتلاف متجاوز آمریکایی که چهارشنبه شب مناطقی از سوریه را هدف قرار داده بودند بامداد پنجشنبه نیز بار دیگر بطور گسترده مردم و زیرساخت‌های سوریه را هدف قرار دادند. 

در این پیوند دو مقام آمریکایی بامداد پنجشنبه در گفت وگو با رویترز ادعا کردند که ارتش آمریکا پس از حمله موشکی به پایگاههای نظامیان این کشور در سوریه در روز چهارشنبه، مواضع شبه نظامیان را هدف قرار داده است.   

این دو مقام که نخواستند نامشان بیان شود، گفتند که حمله نیروهای نظامی آمریکا موجب کشته شدن تعداد نامعلومی از شبه نظامیان حامی دولت سوریه شد. 

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) روز چهارشنبه ادعا کرد که پایگاههای نیروهای متجاوز آمریکا در خاک سوریه توسط پهپاد مورد هدف قرار گرفته و واشنگتن به بقایای این پهپادها دست یافته است. 

در همین حال «کولین کال» معاون سیاسی وزیر دفاع آمریکا در یک نشست خبری از اظهار نظر پیرامون این حمله خودداری کرد و خطاب به خبرنگاران گفت: زمانی که از جزئیات این حمله آگاه شویم آن‌ها را در اختیار شما قرار خواهیم داد. 

برخی رسانه‌ها نیز تصاویری از تبادل آتش بین توپخانه ارتش سوریه و نظامیان آمریکایی در حومه المیادین منتشر کردند. 

شامگاه چهارشنبه دو پایگاه نظامی اشغالگران آمریکایی در میدان نفتی «العمر» و میدان گازی «کونیکو» در شرق سوریه هدف حملات راکتی قرار گرفت.  

منابع خبری سوریه گفتند که این عملیات‌ها در پاسخ به حملات تجاوزکارانه شب گذشته ارتش آمریکا که به بهانه حملات متعدد به پایگاه‌های این کشور به مواضع گروه‌های مقاومت در شرق سوریه حمله کرده بود، انجام شد. 

در همین حال سخنگوی سازمان ملل متحد در پی تجاوز بامداد چهارشنبه ارتش آمریکا به مردم و زیرساخت‌های سوریه، بر حمایت از تمامیت ارضی سوریه تاکید کرد. 

استفان دوجاریک سخنگوی دبیرکل سازمان ملل روز چهارشنبه به وقت محلی گفت که سازمان ملل از این حمله اطلاع کامل دارد و نسبت به شرایط ناپایدار منطقه نگران است. 

سخنگوی سازمان ملل همچنین طرف‌های درگیر در سوریه را به خویشتنداری و پرهیز از تشدید شرایط فراخواند. 

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان نیز تجاوز بامداد روز گذشته ارتش آمریکا به مردم و زیرساخت‌های سوریه را نقض حاکمیت، استقلال و تمامیت ارضی این کشور دانست و آن را قویا محکوم کرد. 

سخنگوی وزارت امورخارجه ایران، این تجاوز جدید ارتش آمریکا علیه مردم سوریه، را اقدام تروریستی علیه گروه‌های مردمی و مبارز مخالف اشغالگری توصیف و هرگونه وابستگی آنان را به جمهوری اسلامی ایران تکذیب کرد. 

کنعانی تصریح کرد: استمرار حضور نظامیان آمریکایی در بخش‌هایی از خاک سوریه، برخلاف قوانین بین‌المللی و ناقض حاکمیت ملی این کشور بوده و اشغالگری به شمار می‌رود و بر این اساس می‌بایست فورا سوریه را ترک نموده و به غارت ثروت‌های نفتی و غلات این کشور خاتمه بخشند. 

با شکست گروه تروریستی «داعش» به عنوان بازوی نظامی آمریکا در سوریه در آذر ماه سال ۱۳۹۶، نیروهای آمریکایی مستقیما جایگزین این گروهک شدند و دقیقا از همان زمان نیز به جای داعش شروع به استخراج و سرقت نفت سوریه و ادامه کشتار مردم این کشور کردند. 

طی سال‌های اخیر آمریکا در منطقه غرب آسیا به ویژه در سوریه بلای جان مردم و سارق منابع نفتی آن‌ها شده است، اقدامی که پیش از این گروهک تروریستی داعش انجام می‌داد. 

مناطق تحت اشغال نیروهای آمریکایی و شبه نظامیان «قسد» تحت حمایت آن‌ها در الحسکه و دیگر مناطق شمالی سوریه، همواره شاهد اعتراضات شهروندان سوری به حضور اقدامات تروریستی اشغالگران و شبه نظامیان علیه ساکنان این مناطق است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • شیراز IR ۱۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
    0 0
    سوریه دیگه چیزی برای ازدست دادن نداره یباربرای همیشه این یاغی سرکش و وحشی امریکاراجمع کنه بفرسه بره.
  • TR ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
    12 16
    اون شبه نظامیان حامی ایران بودن نه بشار اسد
    • IR ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
      3 0
      خذعبل نگوجبهه مقاومت هدفش امنیت برای همه است
    • IR ۱۴:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
      1 0
      گروه قسد ، همانهایی بودند که سر کودک فلسطینی را پشت وانت بریدند . تو اینترنت جستجو کنید تا ببینید که آمریکا از چه اشخاصی حمایت می کند . داعش و النصره هم مستقیما توسط عربستان وهابی اداره می شودو به صغیر و کبیر رحم نمی کنند . ایران به دعوت سوریه در آن کشور پشتیبانی مستشاری انجام می دهد . ولی آمریکا و عربستان و ترکیه منافق هزار چهره ، اونجا را اشغال کرده اند .
    • IR ۱۸:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
      0 1
      تروریست‌های درگیر هم اربابهای اردوغان منافق بودن
    • TR ۲۳:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
      0 0
      تروریست هستند
  • CN ۱۲:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
    9 0
    مثل همیشه، تکراری، تکراری و تکراری، آمریکایی ها و صهیونیست‌ها حمله میکنند، میکشند و میروند و طرف مقابل بشدت محکوم می‌کند! تا حالا اینقدر انتقام سخت از آمریکا و اسرائیل ندیده بودیم!!
  • IR ۱۲:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
    3 3
    ارتش سوریه و جبهه مقاومت با همکاری حزب الله باید واکنش های سخت و با خشونت تمام به حملات آمریکا پاسخ دهند. نیروهای تروریستی آمریکا جایی در سدریه ندارند.
  • IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
    10 2
    تا خرخره تو همه منطقه دخالت میکنید بعد می گید دخالت کار خیلی بدیه . مرغ همسایه فقط این وسط غازه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • CA ۲۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
      1 2
      دو کلمه هم از وکیل مدافع نیروهای تروریستی اشغالگر و آدمکش سنتکام
  • IR ۱۵:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
    0 0
    مرگ بر آمریکای جهانخوار قلدر.
  • ایرانی وا داده بیکار IR ۱۶:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
    1 0
    این که چیز عجیبی نیست! در سوریه ؛ روزی که حملات هوایی و موشکی رژیم های آمریکا و اسرائیل انجام نگیرد جای تعجب دارد.
  • IR ۱۶:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
    1 0
    محور مقاومت مخالف حضور بیگانگان و غارتگران در سراسر منطقه است. لیک سوریه و ایران و لبنان و عراق و یمن.. ندارد! همه به دنبال یک هدف هستیم. ملت های منطقه خواهان استقلال و آرامش دائمی میباشند.
  • ایرانی وا داده بیکار IR ۱۶:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
    0 0
    این که چیز عجیبی نیست! در سوریه ؛ روزی که حملات هوایی و موشکی رژیم های آمریکا و اسرائیل انجام نگیرد جای تعجب دارد. بی خیال !!! بگو که آمار تلفات و شهدای ما چقدر است؟؟ . بقیه اهمیتی ندارد!!
  • ناشناس IR ۱۸:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
    3 1
    صبر هم حدی دارد دوتا ترقه می اندازی که چه بشه
  • IR ۱۹:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
    1 0
    تا شرق باهم متخد نشوند استگبار غرب آمریکا شهیونیسم ووهابیها ونوکران وگاوهای شیرده شان منطقه را بی ثبات اشغال وغارت خواهند گرد وفقط با اتحاد زور میتوان اسنها را ازمنطقه گورشان را گم گرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس