کد خبر 1411671
تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۶
سازمان ملل بر حمایت از تمامیت ارضی سوریه تاکید کرد

سخنگوی سازمان ملل متحد در پی تجاوز بامداد چهارشنبه ارتش آمریکا به مردم و زیرساخت‌های سوریه، بر حمایت از تمامیت ارضی سوریه تاکید کرد.

به گزارش مشرق، استفان دوجاریک سخنگوی دبیر کل سازمان ملل روز چهارشنبه به وقت محلی گفت که سازمان ملل از این حمله اطلاع کامل دارد و نسبت به شرایط ناپایدار منطقه نگران است.

سخنگوی سازمان ملل همچنین طرف های درگیر در سوریه را به خویشتنداری و پرهیز از تشدید شرایط فراخواند.

در پی این تجاوز واشنگتن، منابع خبری از حمله به دو پایگاه آمریکا در میدان نفتی العمر و همچنین پایگاه ارتش تروریستی این کشور در میدان گازی کونیکو در شرق سوریه خبر دادند.

کانال تلگرامی «صابرین نیوز»، خبر داد که پایگاه آمریکا در میدان نفتی «العمر» واقع در شرق سوریه هدف حمله قرار گرفته است.

صابرین نیوز گزارش داد که صدای شدید چند انفجار، پایگاه آمریکا در میدان نفتی العمر واقع در خط مرزی سوریه و عراق را به لرزه در آورده است.

این منبع خبری همچنین گزارش داد که پایگاه ارتش آمریکا در میدان العمر با ۵ راکت هدف حمله قرار گرفته است.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه تجاوز بامداد روز جاری ارتش آمریکا به مردم و زیرساخت های سوریه را نقض حاکمیت، استقلال و تمامیت ارضی این کشور دانست و آن را قویا محکوم کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، این تجاوز جدید ارتش آمریکا علیه مردم سوریه، را یک اقدام تروریستی علیه گروه های مردمی و مبارز مخالف اشغالگری توصیف وهرگونه وابستگی آنان را به جمهوری اسلامی ایران تکذیب کرد.

کنعانی تصریح کرد: استمرار حضور نظامیان آمریکایی در بخش هایی از خاک سوریه، برخلاف قوانین بین‌المللی و ناقض حاکمیت ملی این کشور بوده و اشغالگری به شمار می رود و بر این اساس می بایست فورا سوریه را ترک نموده و به غارت ثروت های نفتی و غلات این کشور خاتمه بخشند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ملت IR ۱۸:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
    0 0
    سازمان ملل یا سازمان آمریکایی اسرائیلی نگران شد هیچ توصیه یا تدکری به آمریکا واسرائیل نمی‌دهد بعد کشور متجاوز و کشور اشعال شده را به آرامش دعوت می‌کند واقعا هر کشوری منتظر سازمان ملل نشود و خودش مشکلات را با کشور متجاوز حل کند شاید سازمان ملل روش خود را تغییر دهد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس