کد خبر 1411498
تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۱
نگاهی به وضعیت پیچیده ستاره هلندی بارسا

در حالی کشمکش بارسا و دی‌یونگ برای کاهش حقوق یا جدایی ادامه دارد که پیشنهاد بایرن‌مونیخ به این هافبک هلندی مطرح شده است. پیشنهادی که در جدی‌ بودن آن تردید وجود دارد.

به گزارش مشرق، سایت گل در گزارشی نوشت: فرنکی دی‌یونگ و بارسلونا، احتمالا طولانی‌ترین و پیچیده‌ترین داستان نقل و انتقالات تابستان است.

سرنوشت دی‌یونگ هفته‌هاست که تیتر خبرها شده و در مرکز شایعات نقل و انتقالات قرار دارد. وضعیت روابط بین فرنکی دی‌یونگ و بارسلونا را می‌توان در یک کلمه توصیف کرد: پیچیده. در واقع هیچ یک از طرفین رسما خواهان جدایی نیستند.

نگاهی به وضعیت پیچیده ستاره هلندی بارسا

خوان لاپورتا، رئیس بارسا، پیش از شروع فصل در اوایل آگوست، به موندو دپورتیوو گفت: او پیشنهادهایی دارد اما ما می‌خواهیم بماند و او هم می‌خواهد بماند.

 کاتالان‌ها اما بدهی‌های میلیاردی دارند. از سال ۲۰۱۳، تمام تیم‌های لالیگا اسپانیا مشمول محدودیت پرداخت حقوق هستند که به صورت جداگانه و بر اساس بودجه مربوط به هر باشگاه تعیین می‌شود. با توجه به شرایط مالی ویرانگر، هزینه‌های بارسا محدود است. فقط اندکی قبل از شروع فصل، بارسا منابع جدیدی از پول را از طریق فروش دارایی باشگاه به دست آورد تا بتواند روبرت لواندوفسکی را برای بازی در لالیگا ثبت‌نام کند.این در شرایطی است که آنها هنوز موفق به ثبت قرارداد  ژول کونده مدافع فرانسوی‌شان که از سویا جذب کرده‌اند، نشده‌اند.

به همین خاطر بارسا به منظور گسترش آزادی عمل مالی به فروش دی‌یونگ فکر می‌کند،طبق گزارش The Athletic، بارسا تهدید به شکایت از بازیکن کرده است و مدیران فعلی بارسا معتقدند که قرارداد فعلی دی‌یونگ، تحت هیئت مدیره آن زمان ظاهراً تحت «اقدامات مجرمانه» منعقد شده بود.

دی‌یونگ در تابستان ۲۰۱۹ با مبلغ ۸۶ میلیون یورو از آژاکس آمستردام به بارسلونا نقل مکان کرد. در ۲۰ اکتبر ۲۰۲۰ پس از مذاکره با جوزپ بارتومئو، رئیس وقت بارسا، قرارداد جدیدی تا سال ۲۰۲۶ امضا کرد.اگر چه دی‌یونگ حقوق خود را در طول همه‌گیری کرونا کاهش داد اما قرارداد جدید افزایش قابل توجه حقوق او را تا سال ۲۰۲۶ تضمین کرده است.

با این حال رفتار بارسا با هافبک ۲۵ ساله هلندی سبب شد که گری لینکر از او حمایت کند.لینکر به LaLiga TV گفت: با او به دلایلی که خارج از کنترل او بوده است مانند یک تکه گوشت رفتار شده است. رافائل فن در وارت، ستاره سابق آیندهون نیز در کنار هموطن هلندی خود قرار گرفت و بارسا را ​​به  انجام «روش‌های مافیایی» متهم کرد.

نگاهی به وضعیت پیچیده ستاره هلندی بارسا

با وجود جدل‌هایی که بین بارسا و بازیکن هلندی وجود دارد، صحبت از علاقه بایرن مونیخ به جذب این بازیکن است.جرارد رومرو، روزنامه‌نگار نزدیک به بارسا، مدعی است که تیم مونیخی به طور جدی در حال بررسی جذب ستاره خط میانی بارسا است.

بایرن علی‌رغم مصدومیت طولانی مدت لئون گورتزکا، در واقع هیچ نیاز شدیدی به جذب بازیکن در هافبک مرکزی ندارد. در این پست جاشوا کیمیچ حضور دارد و مارسل سابیتزر هم با آمادگی خوبی که به دست آورده، وضعیت خودش را در تیم بهتر کرده است.

 علاوه بر این، بایرن اخیرا ۱۸.۵ میلیون یورو برای جذب رایان گراونبرخ به آژاکس آمستردام پرداخت کرده است و کنراد لایمر که برای تقویت خط میانی به صورت موقت به این تیم آمده بود، به احتمال زیاد در باشگاه خود لایپزیگ باقی خواهد ماند.به گزارش اسکای، دی‌یونگ نباید برای قهرمان آلمان در تابستان امسال مشکلی ایجاد کند و آنها تا اول سپتامبر(۱۰ شهریور) که پنجره نقل و انتقالات تابستانی بسته می‌شود، فرصت دارند.

البته پیش از این از منچستریونایتد به عنوان داغ‌ترین گزینه برای دی‌یونگ نام برده می ‌شد، به خصوص که اریک تن هاگ سرمربی سابق وی در آژاکس، روی نیمکت شیاطین سرخ می نشیند و دی‌یونگ را به عنوان یک بازیکن کلیدی در سیستم خود می‌بیند.

نگاهی به وضعیت پیچیده ستاره هلندی بارسا

با این حال، یونایتد با خرید کاسمیرو که با ۷۲ میلیون یورو از رئال مادرید آمد، خط میانی‌اش را تقویت کرد.البته  اسپورت گزارش می‌دهد که پیشنهاد یونایتد برای دی‌یونگ در بارسا همچنان ممکن است تا زمان بسته شدن پنجره نقل و انتقالات ارائه شود. همچنین از چلسی نیز به عنوان هدف احتمالی دی‌یونگ یاد می‌شود.

 این هافبک علیرغم آشفتگی‌هایی که پیرامون وضعیت او  وجود دارد، دی‌یونگ در حال حاضر بخشی جدایی‌ناپذیر از تیم ژاوی است،. او پس از یک ساعت بازی در تساوی بدون گل مقابل رایو وایکانو در بازی هفته اول تعویض شد. دی‌یونگ همچنین در پیروزی ۴-۱ مقابل رئال سوسیداد در سن سباستین باز هم از ابتدا در ترکیب قرار گرفت و در دقیقه ۸۵ تعویض شد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس