کد خبر 1411051
تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۴
خودرو

لوسید ایر Sapphire جدید ترین و قدرتمند ترین نسخه از لوسید ایر است که به تازگی توسط این کمپانی معرفی شده و بیش از ۱۲۰۰ اسب بخار قدرت دارد!

به گزارش مشرق، کمپانی لوسید در سال ۲۰۰۷ و ابتدا به منظور توسعه باتری خودروهای برقی راه اندازی شد. بعد از مدتی تولید خودرو در دستور کار این کمپانی قرار گرفت. آن ها سعی داشتند خودروهایی تمام برقی و در سگمنت لوکس بازار عرضه کنند و به طور مشخص برای رقابت با تسلا مدل S پورشه تایکان آماده می شدند. لوسید ایر اولین مدل تولیدی آن ها بود که در نسخه دریم نشان داد مهندسی دقیقی پشت ساخت خودروهای این نشان است. ثبت پیمایش بسیار بالا و آیرودینامیک عالی بدنه در مدل ایر، باعث شد رقبا بفهمند رقیبی جدی در این کلاس به وجود آمده است و حالا لوسید ایر Sapphire با قدرتی بینظیر آمده تا دوباره شگفتی ساز شود.

لوسید ایر Sapphire سدانی قدرتمند و جذاب +عکس

مشخصات فنی لوسید ایر Sapphire

این نسخه از لوسید ایر به سه پیشرانه برقی مجهز می شود. دو پیشرانه روی هر چرخ عقب قرار می گیرد و یک پیشرانه دیگر نیروی محور جلو را تامین می کند. در حال حاضر مشخصات دقیق این خودرو منتشر نشده است، اما کمپانی تایید کرده که نهایت قدرت بالای ۱,۲۰۰ اسب بخار را در این سدان خواهیم داشت. البته عدد دقیق و آمار مربوط به عملکرد لوسید ایر Sapphire در آینده اعلام می شود. اما با این عدد حدودی برای قدرت، می دانیم که این خودرو در کمتر از ۲ ثانیه شتابگیری صفر تا صد را انجام خواهد داد و شتابگیری تا ۱۶۱ کیلومتر بر ساعت کمتر از ۴ ثانیه زمان می برد. همچنین مدت زمان پیمایش مسیر یک چهارم مایل یا همان مسیر درگ برای این خورو کمتر از ۹ ثانیه خواهد بود.
 

لوسید ایر Sapphire سدانی قدرتمند و جذاب +عکس

موتورهای پیشرفته در لوسید ایر Sapphire

دو پیشرانه که روی دو چرخ عقب هستند، وظیفه ای فراتر از تامین نیروی بالا برای شتابگیری دارند. این دو پیشرانه گشتاور مشخص را بر اساس نیاز به چرخ ها منتقل می کنند و این یعنی توزیع گشتاور هوشمند که باعث می شود در پیچ ها با بالاترین سرعت بهترین عملکرد را در این خودرو ببینیم. در عمل اگر در پیچ بسیار تندی باشید موتور کنترل کننده چرخ داخلی ترمز می کند. اما موتور چرخ بیرونی شتاب دهنده خواهد بود و این یعنی با بالاترین سرعت پیچ تندی را پشت سر خواهید گذاشت.

برای حفظ سلامت این پیشرانه ها، موتور های عقب مبدل های حرارتی جدید و خنک کننده های پیشرفته را خواهند داشت تا افت عملکرد را در آن ها نبینیم. همچنین ظرفیت باتری بیشتر شده و عملکرد حرارتی آن هم بهبود پیدا کرده اما فعلا کمپانی جزئیاتی از این تغییرات را رسانه ای نکرده است.
 

لوسید ایر Sapphire سدانی قدرتمند و جذاب +عکس

تغییرات فنی دیگر در لوسید ایر Sapphire

در لوسید ایر Sapphire نسبت به دیگر نسخه های ایر تعلیق سفت تری را داریم و سیستم فنر ها و بوش ها بطور خاص با مشخصات فنی این سدان هماهنگ شده اند. علاوه بر این سیستم ترمز های ضد قفل (ABS)، سیستم کنترل کشش، سیستم کنترل پایداری و فرمان برقی همگی در این نسخه برنامه نویسی جدید دارند و برا مهار سرعت بالای این خودرو ترمز های کربن سرامیکی به صورت استاندارد در نظر گرفته شده است.

لوسید ایر Sapphire سدانی قدرتمند و جذاب +عکس

رینگ های بکار رفته در لوسید ایر Sapphire طراحی جدید با الگوی U را دارند که دیسک های فیبر کربنی آیرودینامیک روی آن ها سوار می شوند. همچنین تایر های مخصوص میشلن PS۴S با اندازه ۲۰ اینچ در جلو و ۲۱ اینچ در عقب را در این سدان سریع داریم. در زمان عرضه این سدان تنها با رنگ جدید آبی کبود یاقوتی عرضه می شود که نام Sapphire هم به معنای یاقوت کبود است.در داخل طراحی همان الگوی لوسید ایر را دارد اما صندلی های اسپرت را در این نسخه داریم که تنظیم ۱۸ جهته بهمراه گرمکن، سردکن و ماساژور را بصورت استاندارد دارند.

تولید لوسید ایر Sapphire نیمه اول سال آینده انجام می شود و رزرو خرید آن از دو روز دیگر آغاز خواهد شد. قیمت پایه در بازار ایالات متحده آمریکا ۲۴۹ هزار دلار خواهد بود.

منبع:اسب بخار

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
    0 0
    این شرکت سال ۲۰۰۷ تاسیس شده
  • KR ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
    1 0
    این شرکت در شرف ورشکستگی بود که دولت سعودی سرمایه گزاری کرد و بهش جون داد. خودروهای برقی آینده صنعت خودرو هستن و هزینه تعمیرو نگهداری به مراتب کمتری نسبت به خودروهای بنزینی و گازوییلی دارن چرا که خیلی از اجزا مث گیر بکس و دیفرانسیل و میل گاردان حذف شدن. تو این گزارش به این نکته اشاره شده که دو موتور که بصورت مجزا روی چرخ های عقب سوار هستن وظیفه کنترل حرکت چرخ ها در سر پیچ رو دارن که این دقیقا شرح وظیفه دیفرانسیل هست که از خودروهای برقی حذف شده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس