کد خبر 1410672
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۸
احتمال درگیری مستقیم انگلیس و روسیه در اوکراین

یک نظامی ارشد انگلیس مدعی شد که نیروهای این کشور باید برای درگیری با روسیه آماده باشند و خانواده‌های خود را درباره امکان استقرار گسترده برای جنگ آماده کنند.

به گزارش مشرق، یک مقام ارشد ارتش انگلیس هشدار داد که نیروهای این کشور باید برای جنگ با روسیه آماده باشند.

توصیه او پس از آن مطرح شد که رئیس جدید ستاد کل ارتش انگلیس گفت که نظامیان انگلیسی باید قادر به شکست روسیه در نبرد مستقیم باشند.

«پل کارنی» طی یادداشتی در مجله «سرباز» متعلق به ارتش بریتانیا نوشت: «ارتش در حال شکل دادن به خود برای مقابله با تهدید روسیه است و آماده خواهد بود با تجهیزات مناسب، نقش خود را در جلوگیری از جنگ آینده در اروپا ایفا کند».

او در ادامه افزود: «می‌خواهم همه ما بررسی کنیم که آمادگی بدنی برای عملیات داریم و همچنین مهم است که نزدیکان و خانواده‌هایی را که اغلب در غیاب ما سخت‌ترین نقش را دارند آماده کنیم. تقاضای من این است که در مورد استقرار احتمالی [برای جنگ] با آنها بحث کنید. ممکن است برای مدت طولانی حضور در  قادر به برقراری ارتباط نباشیم».

طبق این گزارش، هشدار این نظامی انگلیسی به معنای تغییر قریب الوقوع نقش لندن در درگیری اوکراین نیست. با این حال، هشدار ژنرال «پاتریک سندرز» رئیس جدید ستاد کل ارتش انگلیس در ژوئن نشان می‌دهد که ارتش روسیه را به عنوان حریف اصلی بعدی خود می‌بیند.

سندرز در نامه‌ای اظهار داشت: «اکنون ضرورت جدی برای ایجاد ارتشی وجود دارد که بتواند در کنار متحدانمان بجنگد و روسیه را در نبرد شکست دهد. ما نسلی هستیم که باید ارتش را برای جنگیدن دوباره در اروپا آماده کنیم».

از زمان آغاز عملیات نظامی روسیه در ماه فوریه، کشورهای غربی به‌ویژه آمریکا و انگلیس با ارسال سلاح و تجهیزات جنگی به اوکراین به آتش درگیری‌ها افزوده‌اند. انگلیس تاکنون ۲.۳ میلیارد پوند (۲.۷ میلیارد دلار) به اوکراین کمک نظامی کرده است. نیروهای انگلیسی در حال حاضر در حال آموزش نیروهای استخدام شده اوکراینی در بریتانیا هستند و سازمان‌های اطلاعاتی این کشور ظاهرا اطلاعاتی را با همتایان اوکراینی خود به اشتراک می‌گذارند.

انگلیس از اعضای ائتلاف ناتو است و در صورت درگیر شدن در جنگ علنی با روسیه، ۲۹ کشور دیگر عضو این بلوک، از جمله آمریکا موظف به ورود به درگیری خواهند بود.

«سرگئی ریابکوف» معاون وزیر امور خارجه روسیه جمعه (۱۹ اوت) با بیان این که «ایالات متحده و ناتو با صحبت در مورد حمله احتمالی اوکراین به خاک روسیه، اوضاع را تشدید می‌کنند»، گفت: ما به واشنگتن نسبت به تشدید تنش علیه روسیه از خاک اوکراین هشدار می‌دهیم. وضعیت بسیار خطرناک شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • IR ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۱
    6 11
    آمریکا انگلیس را قربانی خواهد کرد با بمباران اتمی انگلیس بوسیله روسیه ؛ مثل بمباران اتمی ژاپن بوسیله ی آمریکا که آمریکا نیز زیرسایه ترس جهانیان از اتم به زیر بلیط روسیه خواهد رفت تا مدتی استمرار حیات بدهد انگلییس بای
  • IR ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۱
    8 6
    انگلیس تصور دارد روسیه هم آلمان جنگ دوم است که اون دوره آلمانها حتی در مرحله آزمایش موشکهای معمولی بودند - این قضیه فرق می کند جریره جغله باید بدوند که دم شیر خطر آفرین است و سوء سیاست انگلیسها آنها را مثل عراق صدام دچار سوء سیاست انگلیس را به فنا می دهند.
  • F35 US ۱۶:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۱
    2 5
    باز این انگلیس کنه خودش رو چسبوند تو cia و پنتاگون جوری برنامه ریختیم تا ۱۰ سال روسیه وجود نداشته باشه حالا اینا هم مثل ww2 دنبال گدایی از us هستند بعد از تعیین تکلیف روسیه سراغ ویروس های چینی میریم God bless america
  • IR ۱۶:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۱
    2 2
    انگلیس بیچاره نوکر صهیونیزم که خود را جلو میاندازد بنوعی داره میگه امید برگشت نیست خانواده ها آمادگی داشته باشند
  • س ه IR ۱۶:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۱
    6 4
    ضعف روسیه هویدا شده، روسیه اصلاً لیاقت و ابهت ابرقدرتی را نداره ! روسیه باید طوري رفتار میکرد ناتو جرات حمايت اشکار از اکراین را بخود نمیداد جه رسد به اینکه کشوری مثل انگلیس بخواد اشکارا تهدیدش کنه!!!!!!
  • IR ۱۶:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۱
    0 2
    اگر انگلیس و شرکا مستقیم وارد جنگ مستقیم با روسیه شود و ما نظاره گر . یعنی فرصت و اجازه دادن به پیشروی بسمت حوزه تمدنی ایران
  • IR ۱۸:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۱
    4 1
    ارتش انگلیس برای نبرد مستقیم با روسیه پوشک را فراموش نکند.
  • IR ۱۸:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۱
    4 2
    روسیه تا همینجا هم زائیده دیگه عمرا به جائی حمله کنه
  • شناس IR ۱۸:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۱
    3 2
    نطقه اوج همان نقطه سقوط است ساکسون بی خرد اروپا مخصوصا انگلیس و فرانسه کارشان تمام شده هست
  • IR ۱۸:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۱
    4 1
    انگلیس دماغش رو هم نمی تونه بکش بالا با اون همه بحرانی که الان تو انگلیس هست گذشت اون روزهای که خورشید در سر زمین ملکه غروب نمی کرد یه دو روز دیگه ولز اسکاتلند ایرلند از انگلیس جدا میشه از روباه تبدیل میشه به موش
  • IR ۱۸:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۱
    2 1
    این جنگ ارزش شرکت کردن داره، وقتی یک طرفش انگلیس خبیث باشه همه چیز معنا داره
  • IR ۱۸:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۱
    1 1
    مطمئناً صهیونیسم جهانی در فکر ممانعت از قدرت افزائی روسیه و چین و ایران است. جنگ و آشوب سنّت یهود صهیونیسم بوده! و در این تفکر هیچ کشوری در امنیت نیست حتی آمریکا و انگلیس. کشورها ابزار دست صهیونیسم میباشند و درگیری شدید در جهان رخ خواهد داد! صهیونیسم موجودیت خود را در برابر ایران در خطر میبینند و سعی به درگیر کردن ایران دارند. خدا را شکر میکنیم که رهبری حکیم و مقتدر در ایران داریم که توانسته کشتی انقلاب را در طوفانهای سهمگین بدرستی هدایت کند. و بعد ازین آشوب، صهیونیسم به دست ایران به کما خواهد رفت.
  • علی IR ۲۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۱
    3 2
    انگلیسی‌های خبیث ضعیف‌کش، عمرا وجود درگیری مستقیم با روسیه‌رو داشتا باشند این یک حقه سیاسی بیش نیست!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس