قهرمانی کشتی فرنگی جوانان ایران در جهان با ۴ طلا، ۲ نقره و ۲ برنز

تیم ملی کشتی فرنگی جوانان ایران با کسب ۴ مدال طلا، ۲ نقره و ۲ برنز عنوان قهرمانی جهان را از آن خود کرد.

به گزارش مشرق، در پایان رقابت‌های ۵ وزن دوم کشتی فرنگی قهرمانی جوانان جهان در بلغارستان، سعید اسماعیلی در ۶۰ کیلوگرم، علیرضا مهمدی در ۸۲ و علی عابدی درزی در وزن ۹۷ کیلوگرم صاحب مدال طلا شدند و سید دانیال سهرابی در ۶۷ و امیر عبدی در وزن ۷۲ کیلوگرم به مدال برنز رسیدند.

در وزن ۶۰ کیلوگرم سعید اسماعیلی در دیدار نهایی به مصاف سورن آقاجانیان از ارمنستان رفت و در حالی‌که تا ۲۰ ثانیه مانده به پایان مبارزه با نتیجه ۶ بر ۲ از حریف خود عقب بود با کمرگیری، کشتی‌گیر ارمنستانی را به روی پل برد و ۴ امتیاز گرفت و با نتیجه ۶ بر ۶ به برتری رسید و صاحب مدال ارزشمند طلای جهان شد.

اسماعیلی پیش از این روز گذشته(شنبه) در دور نخست با نتیجه ۹ بر صفر ماکس ول‌بلک از آمریکا را مغلوب کرد. وی در دور دوم با نتیجه ۱۳ بر ۹ از سد کوتو گومی از ژاپن گذشت و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. وی در این مرحله ولادمیر ویوتویچ از اوکراین را با نتیجه ۱۲ بر ۴ از پیش رو برداشت و راهی مرحله نیمه‌نهایی شد. وی در نیمه نهایی نیز مقابل نیهات مامادلی از جمهوری آذربایجان با نتیجه ۳ بر یک به برتری رسید و راهی فینال شد.

در وزن ۸۲ کیلوگرم علیرضا مهمدی دیگر فینالیست ایران در ۵ وزن دوم این رقابت‌ها بود که در دیدار نهایی مقابل آچیکو بولکوادزه از گرجستان به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه قاطع ۹ بر یک به برتری رسید و دومین مدال طلای ایران در ۵ وزن دوم را از آن خود کرد.

مهمدی پیش از این روز گذشته(شنبه) در دور نخست با نتیجه ۹ بر صفر کریستین مدینا مونز از مکزیک را مغلوب کرد. وی در دور دوم با نتیجه ۸ بر صفر شان یولین از چین تایپه را از پیش رو برداشت و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد و در این مرحله نیز با نتیجه ۶ بر صفر فارس قالی از مصر را شکست داد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله نیز برابر آلپرن بربر از ترکیه با نتیجه قاطع ۸ بر ۲ به برتری رسید و راهی فینال شد.

اما در وزن ۹۷ کیلوگرم علی عابدی درزی آخرین فینالیست ایران در این رقابت‌ها بود که در دیدار نهایی مقابل ماتسیف از قزاقستان به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه ۹ بر ۴ به برتری رسید و چهارمین و آخرین مدال طلای ایران در این رقابت‌ها را بر گردن آویخت.

عابدی درزی پیش از این در دور نخست استراحت کرد، سپس مقابل اینوت گوسا از رومانی با نتیجه یک بر یک به پیروزی رسید و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. وی در این مرحله نیز با نتیجه ۳ بر یک از سد رومان بالچیوسچی از مولداوی گذشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله نیز مقابل ریچارد کارلسون از استونی به میدان رفت و در پایان با نتیجه یک بر یک به برتری رسید و راهی فینال شد.

همچنین در وزن ۶۷ کیلوگرم سید دانیال سهرابی در دیدار رده‌بندی مقابل نستوری مانیلا از فنلاند به میدان رفت و در پایان با نتیجه قاطع ۱۱ بر ۲ به برتری رسید و به مدال برنز جوانان جهان رسید.

سهرابی پیش از این در دور نخست با نتیجه ۹ بر یک نوردوس نورکانوف از قرقیزستان را مغلوب کرد. وی در دور بعد با نتیجه ۹ بر صفر عبدالرحمن عمر از مصر را شکست داد و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد و با نتیجه ۸ بر صفر یانیس نیفری از فرانسه را از پیش رو برداشت و به مرحله نیمه‌نهایی راه یافت اما در نیمه نهایی مقابل نیکا برولادزه از گرجستان با نتیجه ۹ بر ۳ شکست خورد و از رسیدن به فینال بازماند.

اما در وزن ۷۲ کیلوگرم امیر عبدی در دیدار رده‌بندی مقابل مائولیتکانوف از قزاقستان با نتیجه ۴ بر صفر به برتری رسید و مدال برنز را از آن خود کرد.

عبدی پیش از این در دور اول با نتیجه ۴ بر ۲ از سد ایتو نیشیدا از ژاپن گذشت و در ادامه ۸ بر صفر جاکوب سیمچیک از کرواسی را از پیش رو برداشت و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. عبدی در این مرحله مقابل آتیلا توسماگی از مجارستان با نتیجه ۳ بر ۲ به پیروزی رسید و به مرحله نیمه‌نهایی راه یافت اما در این مرحله برابر الکساندر سولووی از مولداوی به روی تشک رفت اما او نیز با نتیجه ۵ بر ۲ شکست خورد و به دیدار رده‌بندی رفت.

به این ترتیب در پایان رقابت‌های کشتی فرنگی جوانان جهان در بلغارستان، ایران با کسب ۴ مدال طلا، ۲ نقره و ۲ برنز و مجموع ۱۷۴ امتیاز به عنوان قهرمانی رسید، آذربایجان با ۱۱۹ امتیاز دوم شد و اوکراین نیز با ۹۳ امتیاز بر سکوی سوم این رقابت‌ها قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، در جریان رقابت‌های ۵ وزن نخست نیز، ایمان محمدی در وزن ۶۳ کیلوگرم به مدال طلا دست یافت و ابوالفضل چوبانی در وزن ۸۷ کیلوگرم و فردین هدایتی در وزن ۱۳۰ کیلوگرم نیز صاحب مدال نقره شدند. سید آرش نگهداری در ۵۵ و مسعود کاووسی در وزن ۷۷ کیلوگرم نیز با شکست مقبل رقبایشان حذف شدند.

هدایت تیم ملی کشتی فرنگی جوانان در این رقابت‌ها بر عهده حمید باوفا بود و حسن حسین‌زاده، ملک‌محمد بویری، مهرداد اسفندیاری، مهدی علیزاده و روح‌الله دل‌انگیز نیز به عنوان دیگر اعضای کادر فنی عازم این رقابت‌ها شدند.

پیش از این تیم ملی کشتی آزاد جوانان نیز با هدایت محسن کاوه عنوان قهرمانی جهان را از آن خود کرده بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۰
    7 0
    تبریک به شیرمردان ایران زمین
  • IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۱
    0 0
    آفرین. درد و بلاتون بخوره تو سر مفتخورهای شارلاتان فوتبال.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس