رحمان عموزاد

آزادکار وزن ۶۵ کیلوگرم تیم ملی کشتی ایران با پیروزی در فینال رقابتهای کشتی آزاد قهرمانی جهان در صربستان به مدال طلا رسید.

به گزارش مشرق، دیدار فینال وزن ۶۵ کیلوگرم رقابتهای کشتی آزاد قهرمانی جهان امشب در شهر بلگراد صربستان برگزار شد که رحمان عموزاد در این مرحله به مصاف جان دیاکومیهالیس از آمریکا رفت. عموزاد در این دیدار پر افت و خیز و دیدنی با نتیجه ۱۳ بر ۸ پیروز شد و به مدال طلا رسید.

رحمان عموزاد که بعد از کسب عنوان فنی‌ترین کشتی‌گیر نوجوان جهان، عنوان «رحمان بی‌رحم» را از اتحادیه جهانی گرفته بود، در دومین حضورش در مسابقات جهانی با شکست جون سوک یون از کره‌جنوبی، اسماعیل موزوکایف دارنده مدال برنز جهان از مجارستان، آدیل اوسپانوف از قزاقستان و حاجی علی‌یف قهرمان جهان و دارنده مدال‌های نقره و برنز المپیک از آذربایجان به فینال وزن ۶۵ کیلوگرم رسیده بود، در مبارزه پایانی مقابل جان دیاکومیهالیس از آمریکا قرار گرفت که در دور مقدماتی باجرانگ هندی را را ۱۰ بر صفر شکست داده بود.

رحمان که در مبارزه‌های قبلی خیلی هجومی ظاهر شده بود، درحالیکه مبارزه فینال سرعت بالایی داشت کشتی‌گیر آمریکایی اقدام به زیرگیری کرد و درحالیکه رحمان هم رو کرده بود داوران نتیجه کشتی را ۴-۲ اعلام کردند که چلنج مربی امریکا باعث تغییر نتیجه و تبدیل آن به ۸-۶ به سود دیاکومیهالیس شد.

در ادامه عموزاد اقدام به زیرگیری کرد و نتیجه ۸-۸ شد. کشتی با همین نتیجه در وقت اول تمام شد.

در وقت دوم هم رحمان عموزاد حریف آمریکایی را در بیرون از تشک بیرون کرد و یک امتیاز دیگر به دست آورد. زیرگیری‌های کشتی‌گیر کشورمان همچنان ادامه داشت و رحمان ۱۳-۸  از حریف برد و ایران را صاحب مدال طلای دیگری کرد.

پیش از این تیم ملی کشتی آزاد ایران با کامران قاسم‌پور در ۹۲ کیلوگرم صاحب مدال طلا شده بود و رضا اطری، محمد نخودی و حسن یزدانی در ۶۱، ۷۹ و ۸۶ کیلوگرم به ۳ مدال نقره و یونس امامی و امیرحسین زارع در ۷۴ و ۱۲۵ کیلوگرم ۲ مدال برنز رسیده بودند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • مورخ ایرانی IR ۲۲:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    28 0
    دردت بخوره تو سر کل فوتبالیستهای میلیاردی بگیر ایران.
    • IR ۲۲:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
      17 0
      و همچنین سلبریتی های مفت خور گرین کارتی
    • IR ۲۳:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
      13 3
      که همشون هم فاز روشنفکری و براندازی میگیرن مثل علی کریمی و دایی
    • رضا IR ۰۰:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
      3 0
      ای ول
    • ایمانی IR ۱۶:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
      1 1
      گفتی دایی یاد باخت حیثیتی مقابل عربستان در آزادی و توطئه برای اخراج اسکوچیچ بیجچاره افقتادم
  • رحمت عیدی IR ۰۵:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
    6 0
    با اینکه میدونستم طلا رو بردیم ولی بازم وقتی مبارزه فینال رو دو ساعت بعدش دیدم ضربان قلب و استرسم رفت روی هزار،ماشاءالله پهلوون ماشاءالله دلاور ماشاءالله شیردل خداقوت پهلوون رحمان عزیز دمت گرم دل ملت ایران رو شاد کردی همه مردم ایران سپاسگزارت هستند، پهلوان رحمان عموزاد نماد کشتی اصیل و زیبای ایرانی است شجاع دلاور فنی و قدرتمند،دست پدر و مادر گرامی و مربی محترم این قهرمان خلیل شهری درد نکنه با این شیر پسر دلاوری تربیت کردند که باعث غرور و افتخار و اقتدار ایران زمین و ملت ایران شد و بعد مدتها دوباره طلای سبک وزن جهانی رو نصیب ایران کرد
  • حمید IR ۰۸:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
    4 0
    این بچه های کم توقع هر سال برای کشور افتخارها آوردند و مسئولین ورزش کمترین توجهی به اینها و بقیه ورزشکاران به جز فوتبالیست ها نمی کنند. واقعا شرم آور است.
  • IR ۱۶:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
    1 0
    رحمان جان من کشتی گیرم خودم به مرتضی علی که کمترین حقت طلا بود ، جوری از جان و دل مایه گذاشتی تو کشتی هات که همه لمس کردن همت و غیرتی رو که داری خرج میکنی پهلوون.پرچم بالاست تودل ما جاداری رفیق ،تنت سلامت و پایدار
  • IR ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
    0 0
    زنده باد کشتی درد وبلات بخوره تو سر فونبالیستهای میلیاردی به درد نخور

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس