حاشیه‌های دوست داشتنی یک اجلاس/ از «اهدای تندیس به سردار» تا «پای درس استاد»

امروز صحنه‌های زیبایی نیز با حضور سرلشکر سلامی خلق شد. وقتی دست پرمهر پدرانه‌شان را بر سر یک دانش‌آموز بسیجی می‌کشید و تبسم دلنشین و محجوب دانش‌آموز، تصویری شد درخشان و ابدی.

به گزارش مشرق، دومین روز از اجلاس مدیران و رؤسای آموزش و پرورش سراسر کشور در سالن اجلاس سران برگزار شد؛ قرار بود امروز چندین میهمان در جمع مدیران آموزش و پرورش سخنرانی کنند که اکثرا آمدند.

- یکی از میهمانان امروز اجلاس، سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود؛ قبل از سخنرانی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، وزیر آموزش و پرورش از کمک‌های سپاه به مدرسه‌سازی خبر داد و در ادامه درخواست کرد که اردوهای پیشرفت راه‌اندازی شود.

سرلشکر سلامی هم با اشاره به آمادگی بسیج برای حضور در حوزه آموزش و پرورش و کمک به این حوزه تصریح کرد: بسیج و توسعه این تفکر بسیار راهگشاست، ما در این عرصه در خدمت شما هستیم؛ چه در اردوهای عملی، چه در میدان‌های جاذب جهانی و چه در بازدید ها به عنوان راهیان نور پیشرفت علاوه‌بر راهیان نور دفاع مقدس برای بازدید از مناظر زیبای پیشرفت‌های کشور در عرصه سازندگی آماده هستیم. آماده ایم در موضوع پرورش و غنی سازی شخصیت برای فرزندانمان و آینده کشورمان نقش ایفا کنیم.

- در ادامه وزیر آموزش و پرورش به پاس خدمات و تلاش سپاه برای آموزش و پرورش، با اهدای تندیس، از ایشان قدردانی کرد.

- امروز صحنه‌های زیبایی نیز با حضور سرلشکر سلامی خلق شد. وقتی دست پرمهر پدرانه‌شان را بر سر یک دانش‌آموز بسیجی می‌کشید و تبسم دلنشین و محجوب دانش‌آموز، تصویری شد درخشان و ابدی.

حاشیه‌های دوست داشتنی یک اجلاس/ از «اهدای تندیس به سردار» تا «پای درس استاد»

- اما اجلاس امروز یک مهمان خاص داشت که البته مهمان محسوب نمی‌شود؛ او خودش صاحبخانه است. معلمی مهربان که از نشستن ساعت‌ها سر کلاس درسش خسته نمی‌شوید. او آنقدر دلنشین و شیرین، آموزه‌های قرآنی را آموزش می‌دهد که بر عمق جان می‌نشیند.

هرچند که این روزها، به سختی راه می‌رود اما آمد. با عصایی که گرچه یاری‌گرش هست اما کفایت نمی‌کند. او آمد چرا که هنوز کلاس‌هایش انقدر جذاب است که باعث می‌شود کسی حتی از یک دقیقه کلاس هم غافل نشود.

آری، حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی در جمع مدیران آموزش و پرورش حضور یافت و کلاس درسی برپا کرد؛ حتی در میان صحبت‌هایش، آنها را مخاطب قرار می‌داد و سؤال می‌پرسید.

در میان صحبت‌هایش به اهمیت خواندن نماز به موقع، مطالعه روزانه کتاب‌های مفید، جرأت و جسارت تحول در آموزش و پرورش، لزوم حذف دروس بی خاصیت تأکید کرد.   

حاشیه‌های دوست داشتنی یک اجلاس/ از «اهدای تندیس به سردار» تا «پای درس استاد»

- آیت الله اعرافی رئیس حوزه‌های علمیه کشور، سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی و میثم لطیفی رئیس سازمان امور اداری و استخدامی از دیگر میهمانان امروز اجلاس مدیران و رؤسای آموزش و پرورش بودند. نکته جالب سخنرانی مهمانان این بود که همگی از ارتباط خوب با آموزش و پرورش سخن گفتند که نوید اتفاقات خوبی در آینده می‌داد.

- امروز مجری برنامه با زدن ماسک از مدیران آموزش و پرورش خواست که در این اجلاس ماسک بزنند. البته تعدادی از میهمانان هم ماسک زده بودند و تعدادی هم نزده بودند! 

امروز نظم برنامه‌های پذیرایی هم کاملا به چشم می‌آمد و از شلوغی روز اول خبری نبود.

در دومین روز اجلاس هنوز وزیر آموزش و پرورش برای پاسخگویی به پرسش‌های خبرنگاران مکتوب وقتی نگذاشته است!

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • وطن پرست DE ۲۲:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۰
    0 86
    دم سردار گرم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس