کد خبر 1410157
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۲۰
.

«اتحادیه ابزارمندان شرق آلمان در نامه‌ای به صدراعظم این کشور خواستار لغو تحریم‌ها علیه روسیه شدند و نوشتند جنگ در اوکراین ربطی به آلمان ندارد.

به گزارش مشرق، روزنامه کیهان در ستون اخبار ویژه خود نوشت:  دویچه‌وله سایت رسمی وابسته به دولت آلمان، ضمن انتشار خبر فوق نوشت: اتحادیه ابزارمندان شرق آلمان با انتشار نامه‌ای سرگشاده که به امضای نمایندگان ۱۶ صنف رسیده از اولاف شولتس، صدراعظم آلمان خواسته‌اند تا تحریم‌ها علیه روسیه که بعد از تجاوز نظامی به اوکراین وضع شده‌اند را متوقف کند. در این نامه آمده است: «ما ابزارمندان براساس صحبت‌هایی که با مشتریان خود داشته‌ایم، دریافته‌ایم که اکثریت مردم نمی‌خواهند سطح رفاه و استانداردهای زندگی خود را که به سختی به دست‌ آورده‌اند، به‌خاطر اوکراین قربانی کنند. این جنگ ربطی به ما ندارد.»

این نامه همچنین با اشاره به گزارش سالانه سازمان «شفافیت بین‌الملل» در زمینه فساد و جایگاه ۱۲۲ اوکراین، این کشور را «غیردموکراتیک» خوانده و نوشته‌اند که نباید آلمان را برای این کشور قربانی کرد.

امضاکنندگان نامه سپس مستقیما صدراعظم آلمان را خطاب قرار داده و می‌پرسند: «آیا شما می‌خواهید صدراعظمی باشید که آلمان را به ویرانی می‌کشاند؟ آیا می‌خواهید واقعا کشورتان را قربانی کنید؟»

این نامه گرچه تجاوز نظامی روسیه به اوکراین را محکوم کرده ‌اما در عین حال تاکید می‌کند که در صورت ادامه افزایش هزینه‌ها، شهروندان از پس پرداخت هزینه‌های زندگی عاجز خواهند شد و کارگاه‌های ابزارمندان و شرکت‌ها یکی پس از دیگری ورشکسته، تعطیل و مجبور به اخراج کارگران می‌شوند.

روسیه با بستن یک توربین در خط لوله «نورد استریم۱» میزان صادرات گاز طبیعی خود به آلمان و اروپا را به ۲۰ درصد ظرفیت موجود رسانده است. این اقدام باعث شد تا قیمت‌های بین‌المللی گاز در میان نگرانی‌ها از کمبود انرژی، دوباره جهش پیدا کند. افزایش قیمت مولدهای انرژی باعث ایجاد تورم و بالا رفتن قیمت‌ دیگر کالاها و خدمات در آلمان و سایر کشورهای حوزه اتحادیه اروپا شده است. این در حالی است که رشد تورم در آلمان در دهه‌های گذشته در نازل‌ترین حد خود قرار داشت.

در این بین ولفگانک کوبیکی، از رهبران حزب لیبرال‌های آزاد و معاون رئیس مجلس خواستار بازگرداندن خط لوله گاز «نورد استریم ۲» شده است. همزمان با انتقادهای آمریکا استفاده از خط لوله نورد استریم ۲ با تجاوز نظامی روسیه به اوکراین تعلیق شد.

کوبیکی می‌گوید: با بازشدن نورد استریم ۲ شرکت‌های روسی مجبور به اجرای تعهدات صادرات گاز خود به آلمان خواهند شد. او می‌افزاید: «با این اقدام ما می‌توانیم ذخایر گاز خود را پر کنیم؛ مردم در زمستان مجبور به تحمل سرما نشوند؛ صنایع‌مان صدمه نبیند و آرام آرام وابستگی خود را به گاز روسیه کاهش دهیم.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    5 2
    کشورهای اروپایی بخصوص آلمان خیلی دیر عدم پشتیبانی خودشان را از اوکراین اعلام کردند. باید همان روزهای اول جنگ اوکراین اعلام برائت می کردند.
  • IR ۲۳:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    10 0
    واقعآ دولتمردان اروپایی به چه حقی امنیت و آسایش مردمشون رو به خطر میندازند؟! باید مشکلشون با روسیه رو با دیپلماسی و صحبت حل کنن، به قول غریقی دنیا دیگه دنیای خشونت و بمب و موشک نیست
    • IR ۰۸:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۰
      1 0
      غربیها و غربگداها و عسلاهاطچیا فقط بلدن به ما بگن خوب وضعتون خرابه شرایط یانکی‌ها رو دربست قبول کنین خوب!! ولی خودشون حاضر نیستن برای بهتر شدن وضع مردمشون تحریم‌های روسیه رو بردارن چه برسه به اینکه شرایطشو قبول کنن!!!
  • IR ۰۴:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۰
    1 0
    این اروپایی ها از بس انرژی ارزون روسیه بهشون داد اینها فکر کردند چه خبره! برای همین چون دوریالی مبارک نیفتاد شروع به حمله به روسیه کردند و سلاح به اوکراین دادند و روسیه رو تحریم کردند. خب این میشه نتیجه! این اروپایی ها اینقدر رفتار رادیکالی دارند که قدر درک واقعی مسایل رو از دست دادند خب حالا چی میشه ؟ تمامی گازی که اروپا می‌تونست مصرف کنه و البته با رفتاری مناسب در این جهان عمل می‌کرد ولی حالا گاز میره شرق آسیا و با پشتکار شرقی ها و کارهای احمقانه اروپایی ها در خاورمیانه همه چیزشون رو از دست می‌دهند. یکی به اینها خالی کنه که اکه شما توسعه ای داشتید نه بخاطر توانمندی خیلی استثنایی شما بوده بلکه بخاطر انرژی ارزان و بازارهای مفت و مجانی بوده حالا این دو تا رو از دست دادید و خواهید دید که یک من ماست چقدر مره داره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس