آلمان نمی‌تواند بدون گاز روسیه، زمستان را بگذراند

مقام ارشد دولت آلمان می‌گوید اگر واردات گاز روسیه به این کشور متوقف شود، احتمالا زمستان سختی در انتظار مردم آلمان خواهد بود.

به گزارش مشرق به نقل از اسپوتنیک، «کلاوس مولر»، رئیس آژانس شبکه گاز آلمان می‌گوید گرچه ذخیره گاز طبیعی آلمان نزدیک به ۶۵ درصد است، این مقدار هنوز کافی نیست تا زمستان را بدون گاز روسیه سر کنیم.

به گفته این مقام آلمانی «هیچ سناریویی وجود ندارد» که آلمان کاملاً بدون گاز باقی بماند.

وی اعلام کرد که حتی اگر واردات گاز روسیه متوقف شود، برلین گاز موردنیاز خود را از نروژ، هلند، بلژیک یا در آینده از گاز مایع خود آلمان تأمین می‌کند.

این اظهارات مولر در حالی بیان می‌شود که چند هفته پیش در گفت‌وگویی اعلام کرده بود در صورتی که عرضه گاز روسیه به صورت کامل متوقف شود، ذخیره گاز آلمان تنها برای یک یا دو ماه کافی است.

کشورهای اروپایی در چند ماه اخیر و پس از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین، به علت اعمال تحریم‌های شدید اتحادیه اروپا و آمریکا علیه مسکو، از افزایش جهشی قیمت‌های سوخت و گاز رنج می‌برند.

وی با بیان اینکه کار تعمیر و نگهداری خطوط «نورد استریم ۱» روز پنچ‌شنبه به اتمام می‌رسد افزود: توانایی آلمان برای گذر امن از فصل زمستان تا حد خیلی زیادی به این بستگی دارد که جریان گاز در خطوط نورد استریم ۱ برقرار باشد و اینکه با چه کمیتی در جریان باشد.

نورد استریم به مجموعه‌ای از خطوط لوله انتقال گاز طبیعی گفته می‌شود که گاز روسیه را به آلمان منتقل می‌کنند. روز دوشنبه گذشته رئیس عامل نورد استریم اعلام کرد به علت عملیات تعمیر و نگهداری از جمله آزمایش قطعات مکانیکی و سامانه‌های خودکار، جریان گاز در این خطوط گاز متوقف می‌شود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۹:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
    2 0
    به درک امید وارم بیشتر از این روسیه تحریمشون کنه پدر ایران دراوردن اون موقع که هیچی نداشتیم
  • FR ۲۰:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
    2 0
    چرا میتونن. همونطور که خود روسها بیشترشون وقتشون توی سرمای شدید میگذره. یخورده سرمای بیشتر هزینه ی ناچیزیه واسه جنگ. اونی که در بلندمدت دوام نمیاره همونیه که میخواد راه ایران و کره شمالی رو بره منتهی با شدت بیشتر
    • IR ۲۳:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
      0 0
      بله استاد یه کم بیشتر اشعار فضل کن تا بیشتر بخندیم بهت
    • IR ۰۸:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
      0 0
      اتفاقأ اشتب زدی، هزینه ای که ایران و روسیه و بقیهٔ کشورها برای حفظ استقلال خودشون میدن بسیار ناچیزه و در آیندهٔ بسیار نزدیک خود این اروپاییها هم مجبور میشن بگن غلط کردیم و دستشونو جلوی این سه کشور یعنی چین، روسیه، ایران دراز کنن!!!!
  • CA ۰۲:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
    0 0
    آدمو یاد جیک جیک مستون میندازه. بالاخره با یکی از جنس خودشون درافتادن اونم انگار حواسش جمع هست داشتن منابع ذخیره رو برای تحریمای بیشتر روسیه از گاز روسیه پر میکردن شیرو بست فعلا یکم ذخایر مصرف بشه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس