کد خبر 1409934
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۴
روسیه: سوئیفت، دلار و یورو را کنار می گذاریم

معاون وزیر خارجه روسیه اعلام کرد که این کشور در روابط اقتصادی با شرکای خود، دلار و یورو را کنار خواهد گذاشت.

به گزارش مشرق، «الکساندر پانکین» در گفت‌وگو با خبرگزاری تاس گفت: مسکو به یک جایگزین ایمن‌ برای سامانه سوئیفت نیاز دارد و در این راستا، بانک روسیه در حال ایجاد «سامانه تبادل داده‌های مالی» (SPFS) است که توانایی مقاومت در برابر فشارهای خارجی را دارد.

پانکین با بیان اینکه این تحول در سیستم بانکی روسیه یک انتخاب از روی اجبار اما با توجه به شرایط، کاملا طبیعی است، خاطرنشان کرد: بانک‌های روسیه و مشتریان‌ آن‌ها به طور مداوم برای انجام پرداخت‌های معمولی دچار مشکل می‌شوند.

وی تاکید کرد: به طور یقین کشورهای دیگر نیز نسبت به ایجاد یک ساختار بین‌ بانکی مستقل از کشورهای غربی، تمایل دارند.

معاون وزیر خارجه روسیه در تشریح سیستم کنونی بانکداری بین‌المللی با اشاره به تغییر در تقسیم‌بندی قدرت در جهان و حرکت از یک جهان تک قطبی با محوریت آمریکا به جهانی چند قطبی، توضیح داد: سیستم‌ مالی کنونی که توسط آمریکایی‌ها بنیان‌گذاری شده برای شرایط حاضر کارایی ندارد و تنها به ابزاری برای اعمال فشار و دستیابی واشنگتن به اهداف سیاسی آن بدل شده است.

پانکین با اشاره به روند جایگزینی ارز مورد استفاده مسکو در روابط اقتصادی با شرکای تجاری‌اش،‌ تصریح کرد: روسیه در روابط تجاری و اقتصادی و سرمایه‌گذاری‌های خود، دلار و یورو را کنار می‌گذارد زیرا این ارزها « سمی » هستند.

وی تاکید کرد: اینکه قراردادهایی با ارز قابل قبول، در درجه نخست پول‌های ملی، منعقد شوند، یک امر ضروری است.

معاون وزیر خارجه روسیه ادامه داد: در برابر فشارهای فزاینده  ناشی از سیاست های جغرافیایی غرب، پرهیز در استفاده از ارزهای سمی همچون دلار آمریکا و یورو، تنها راه برای تضمین تجارت پایدار میان مسکو و شرکای آن است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    2 1
    احسنت به روسیه ایران هم باید دلار را حذف کندمرگ برآمریکا
  • IR ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    2 1
    احسنت ، ان شاء الله ما هم همینطور!
  • ایرانی IR ۱۴:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    1 1
    قدرت آمریکا بر سه پایه نظامی،اقتصادی و رسانه ای استوار است که قدرت اقتصادی آن بدلیل جهان روایی دلار است پس اگر دلار فروریخت قدرت آمریکا از تعادل خارج خواهد شد و سقوط آن تسریع خواهد شد کافی است چین و روسیه و هند اراده لازم برای شکستن تسلط سوئیفت رو داشته باشند ده سال بعد آمریکا به کشوری در حد آلمان وانگلیس بدل خواهد شد حتی ممکن است تجزیه شود.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس