زشت و زیبای هفته دوم لیگ برتر/ زرشک ضد فرهنگی برای هواداران پرسپولیس

در هفته دوم لیگ برتر اتفاقات زشت و زیبای زیادی رخ داد که از مهم ترین های آنها بازگشت تماشاگران به ورزشگاه و رفتار ضد فرهنگی هواداران پرسپولیس بود.

به گزارش مشرق، دیدارهای هفته دوم لیگ برتر برگزار شد. نگاهی به حواشی زشت و زیبای این هفته می اندازیم؛

نتایج مسابقات :

ملوان یک - استقلال 3

مس رفسنجان صفر- گل گهرسیرجان صفر

سپاهان اصفهان 2- نساجی مازندران یک

تراکتور تبریز یک - ذوب آهن اصفهان یک

مس کرمان 3- پیکان صفر

هوادار تهران یک - نفت مسجدسلیمان یک

صنعت نفت آبادان صفر- آلومینیوم اراک یک

پرسپولیس صفر- فولاد خوزستان صفر

زیبایی ها هفته:

بازگشت تماشاگران به ورزشگاه؛

در هفته دوم در برخی از مسابقات شاهد حضور تماشاگران در ورزشگاه بودیم که باعث خوشحالی همه شد.اهالی فوتبال معتقدند که فوتبال بدون تماشاگر روح ندارد و بخش زیادی از زیبایی و لذت فوتبال به حضور تماشاگران در ورزشگاه هاست. سپاهان و پرسپولیس در حضور هواداران خود بازی کردند. البته پرسپولیس هوادارانش را راضی به خانه نفرستاد و به یک تساوی بدون گل رضایت داد اما سپاهان توانست از تیم سختکوش نساجی 3 امتیاز بگیرد. امیدواریم در هفته های آینده شاهد حضور تماشاگران در تمامی 8 مسابقه لیگ برتر در ورزشگاه ها باشیم.

دسته گل هفته:

محمدحسین مرادمند مدافع تیم فوتبال استقلال که برای گذراندن خدمت سربازی راهی تیم ملوان شده بود در ابتدای این فصل به تیم استقلال بازگشته است. مرادمند قبل از حضور در مسابقه با دسته گل به سمت مازیار زارع سرمربی ملوان رفت و از او برای حضور در میدان رخصت گرفت.

زشت و زیبای هفته دوم لیگ برتر/ زرشک ضد فرهنگی برای هواداران پرسپولیس

هرچند مرادمند برای ملوان اصلا بازی نکرد اما در طول خدمت سربازی اش عضو تیم ملوان بود. حرکت این مدافع استقلال قابل توجه.

تقدیرهای هفته:

باشگاه سپاهان در راستای اقدام های فرهنگی خود این مرتبه از سرمربی تیم نساجی مازندران و همچنین محمدرضا مهدوی مربی نساجی تقدیر کرد. این دو مربی سابقه بازی در تیم سپاهان را داشتند. 

همچنین باشگاه مس رفسنجان از امیر قلعه نویی سرمربی تیم گل گهرسیرجان که توانست در لیگ برتر بیش از هزار امتیاز بگیرد تقدیر کرد. این تقدیر و عکس یادگاری سرمربیان دو تیم استان کرمان نیز از جمله زیبایی های این هفته بود.

زشت و زیبای هفته دوم لیگ برتر/ زرشک ضد فرهنگی برای هواداران پرسپولیس

مهدی تارتار سرمربی تیم فوتبال ذوب آهن  در جمع شاگردانش روز جهانی عکاس را به همه عکاسان ورزشی ،ازجمله بابک امامی و رسول معمار، عکاسان باشگاه فرهنگی ورزشی ذوب آهن اصفهان تبریک گفت و در پایان اعضای تیم فوتبال ذوب‌آهن با این دو عکاس ورزشی عکس یادگاری گرفتند و این دونفر را تشویق کردند.

زشت و زیبای هفته دوم لیگ برتر/ زرشک ضد فرهنگی برای هواداران پرسپولیس

حامد شیری کاپیتان بااخلاق نساجی مازندران در دیدار مقابل سپاهان، صدمین بازی خود را با پیراهن نساجی در لیگ برتر در ورزشگاه نقش‌جهان انجام داد؛ شیری در پنجمین فصل حضور تیم نساجی در لیگ برتر، با حضور در تمامی فصول، رکورددار بازی در جمع ببرهای مازندران است؛ اعضای تیم نساجی به پاس از زحمات کاپیتان، پیش از بازی در ورزشگاه نقش‌جهان از او قدردانی کردند.

رصد هفته:

مورایس سرمربی پرتغالی تیم سپاهان  در اقدامی جالب مسابقه پرسپولیس و فولاد را زیر نظر گرفت و با حضور در ورزشگاه آزادی با یک تیر دو نشان زد هم با جو ورزشگاه خانگی پرسپولیس و استقلال آشنا شد و هم بازی دو  تیم فولادو پرسپولیس را برای دقایقی زیر نظر گرفت. البته ظاهرا او فقط یک نیمه در ورزشگاه حضور داشت.

زشت و زیبای هفته دوم لیگ برتر/ زرشک ضد فرهنگی برای هواداران پرسپولیس

صداقت هفته:

امیر قلعه نویی بعد از تساوی مقابل مس رفسنجان در نشست خبری خیلی صادقانه به بازی تیمش اعتراف کرد و گفت: «امروز برخلاف بازی گذشته یک تیم ترسو بودیم. ایراد بازیکنان این مدلی همین است که یک روز خیلی بالا و روز دیگر خیلی پایین هستند و این برای مربی بلاتکلیفی می‌آورد. امروز باید خدا را شاکر باشیم که خوش شانس بودیم و محسن فروزان هم آن توپ آخر را به خوبی گرفت. چهار شوت معمولی هم نزدیم و خیلی بد بودیم.» این حرف ها را می توان به عنوان تندیس صداقت هفته اعلام کرد زیرا مربیان لیگ برتر ما عادت ندارند ناکامی تیم شان را گردن بگیرند و معمولا به داور، زمین مسابقه، شرایط برگزاری و حتی وزش باد! ایراد می گیرند!امیدواریم سرمربیان دیگر هم در ادامه لیگ صادقانه در نشست های خبری صحبت کنند و همیشه خود را عاری از هرگونه خطا و اشتباه نبینند.

* تقدیر از آزادگان سرافراز

در هفته دوم لیگ برتر از آزادگان سرافراز تقدیر شد و پیش از مسابقه پرسپولیس و فولاد خوزستان هم از چند آزاده سرافراز تقدیر شد که یکی از انها از مسئولان برگزاری مسابقات بود.

زشتی های هفته:

* لگد پرانی 

ساپینتو سرمربی پرتغالی هفته نخستین برد خود را در لیگ برتر به دست آورد اما حرکت زشت او و لگد پرانی به برانکارد کنار زمین از زشت ترین صحنه های هفته بود. سرمربی پرتغالی که خود را یک مربی حرفه ای می داند و در یکی از بزرگترین باشگاه های ایران و آسیا مربیگری می کند باید خونسرد تر و خویشتن دار باشد.

زشت و زیبای هفته دوم لیگ برتر/ زرشک ضد فرهنگی برای هواداران پرسپولیس

اگر بر فرض هم حمل کنندگان برانکارد برخلاف قوانین بعد از گلزنی ملوان شادی کرده اند او نباید مقابل دوربین های تلویزیونی با لگد پرانی پاسخ چند عامل اجرایی را بدهد! به هر حال کمیته انضباطی به ساپینتو مهلت داده تا از خود دفاع کند. البته سرمربی استقلال در پایان مسابقه از این عوامل حمل برانکار دلجویی کرد و از آن ها عذرخواهی کرد.

*چمن نامطلوب 

ورزشگاه نقش جهان یکی از ورزشگاه های مجهز و خوب کشور است که در سال های گذشته نیز یکی از بهترین و با کیفیت ترین چمن ها را داشت اما در کمال تعجب در مسابقه سپاهان و نساجی شاهد بودیم که چمن این ورزشگاه حال و روز خوشی ندارد آن هم در حالیکه تازه در هفته دوم لیگ برتر هستیم و هنوز فصل سرما و بارش ها فرا نرسیده حیف است این ورزشگاه که حتی به گیت های ورودی تماشاگران مجهز شده چمن نامطلوبی داشته باشد. آن هم با توجه  به بازیکنان گرانقیمتی که خود سپاهان خریداری کرده و یک مربی پرتغالی جذب کرده تا فوتبال را روی زمین و چشم نواز بازی کند.

درگیری هفته:

 پیش از شروع مسابقه  ملوان و استقلال بیژن طاهری سرپرست استقلال به مسئول برگزاری مسابقه گفت با توجه به حضور تماشاگر در ورزشگاه ما بازی نمی‌کنیم! سپس  پژمان نوری مدیرعامل باشگاه ملوان انزلی خطاب به طاهری گفت: بروید بازی کنید این حرف‌ها چیست؟! اگر یک کلام حرف از این تماشاگران شنیدید! من کنارشان می‌نشینم و هیچ حرفی نخواهند زد. اصلا می‌دانید مشکل ما چیست ؟ اینکه ورزشگاه نداریم وگرنه اکنون باید ورزشگاه پر از تماشاگر باشد! چرا اصلا بازی بی‌تماشاگر شده است؟! طاهری هم در پاسخ گفت من که نگفتم بازی بی‌تماشاگر باشد.

این درگیری نیز از اتفاق ها ناخوشایند هفته بود. هرچند سکوت ورزشگاه تختی انزلی یا همان سیروس قایقران نیز از نکات آزار دهنده این هفته محسوب می شد.

همچنین در دیدار صنعت نفت آبادان و آلومینیوم اراک، در دقیقه 6+90 این مسابقه زمانی که عوامل برانکارد قصد خارج کردن یکی از بازیکنان مصدوم تیم اراکی از زمین را داشتند، ناگهان بین برخی بازیکنان آلومینیوم مثل میلاد فخرالدینی، امیر محمد هوشمند و وحید محمد زاده درگیری فیزیکی ایجاد شد که البته با دخالت بازیکنان نفت و برخی دیگر از بازیکنان آلومینیوم این غائله پایان یافت.

اشتباه بزرگ هفته: دردسر گزارشگر برای داور

در حالیکه در نیمه اول دیدار هوادار و نفت مسجد سلیمان داور سعاد وفا پیشه به پیمان رنجبری کارت زرد داد و مشغول صحبت با میلاد باقری بود، اشتباه گزارشگر تلویزیونی باعث شد این کارت زرد به نام باقری ثبت شود. در نیمه دوم میلاد باقری هم از داور کارت زرد گرفت و گزارشگر که متوجه اشتباه خودش در نیمه اول نشده بود اعلام کرد این بازیکن دومین کارت زرد را دریافت کرده است! همین اظهار نظر گزارشگر باعث شد این تصور به وجود بیاید که داور مسابقه اشتباه بزرگی را انجام داده و باقری را پس از کارت زرد دوم اخراج نکرده است!

پراشتباه ترین بازیکن هفته:

فرهاد مجد کرمانشاهی دروازه بان تیم فوتبال پیکان مقابل مس کرمان انگار در عالمی دیگر سیر می کرد و خیلی در زمین مسابقه حضور نداشت. او اشتباه های پیاپی انجام داد که در یکی  دو صحنه با خوش شانسی دروازه اش باز نشد. البته پیکان در این مسابقه سه گل خورد و می توانست گل های بیشتری هم دریافت کند. این بازیکن را می توان پراشتباه ترین بازیکن هفته نامید. 

زرشک زرین ضد فرهنگی:

بدون تعارف رفتار هواداران پرسپولیس در مسابقه با فولاد خوزستان ضد فرهنگی ترین رفتار هفته بود. هواداران این تیم که بیش از 50 درصد ظرفیت ورزشگاه را هم به تصرف خود در آورده بودند نباید با استفاده از الفاظ زشت و زننده مربی و برخی بازیکنان فولاد را خطاب می کردند. فحاشی های صورت گرفته به مهدی هاشمی نسب، شیری، آقایی و پهلوان بازیکنان سابق پرسپولیس واقعا زننده و خجالت آور بود.

بدون تعارف زرشک ضد فرهنگی ترین رفتار هفته به کانون هواداران پرسپولیس تعلق می گیرد. این رفتار با واکنش جواد نکونام هم روبه رو شد و در این مورد اظهار داشت:  «اصلا نمی دانیم در فوتبالمان چه کسی باید چکار کند. در هنگام گرم کردن، مهدی شیری چه گناهی کرده که باید فحش بخورد؟ یا مهدی هاشمی نسب، حسین کعبی و خود من.برای چه بی احترامی؟ من هرچه بگویم چه اتفاقی می افتد؟ می توانند تماشاگران استقلال وپرسپولیس را محروم کنند؟ صد سال دیگر این اتفاق در فوتبال ایران نمی افتد. نمی توانند چنین کاری بکنند.»

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علی IR ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    0 12
    چرا از مصاحبه های جنجالی وبی احترامی به تماشاچیای پرسپولیس در بازیهای قبلی وتحریک تماشاچیهای ورزشگاه آزادی توسط مربی منفورفولاد چیزی نمیگید!
  • ... IR ۱۲:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    9 0
    الان اگه تیم های شهرستانی اینکارو میکردن تو بوق وکورنا میکردن این بی اخلاقیرو
  • م US ۱۶:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    1 4
    اقای نکونام یادت باشه هیچ کس نمی تواند طرفداران پیروزی را محروم کند این است فرهنک طرفداران تیم های تهرانی
  • م US ۱۶:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    0 13
    اقای نکونام یادت باشه هیچ کس نمی تواند طرفداران پیروزی را محروم کند این است فرهنک طرفداران تیم های تهرانی
    • tvdj IR ۱۴:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
      0 0
      آقا نکونام خودش خدای حاشیه بود با هاشمی مشنگ تیم تهران غیر تهران نداره همه جا دارن بی اخلاقی میکنن میدونی چرا آقای میم چون دارید مغرضانه قضاوت میکنی عامو

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس