وحیدی: آماده همکاری کامل با اعضای شانگهای در مبارزه با تروریسم هستیم

وزیر کشور در چهارمین نشست وزرای کشور سازمان همکاری شانگهای در «تاشکند» گفت: تهران آماده همکاری کامل با اعضای شانگهای در مبارزه با تروریسم است.

به گزارش مشرق، احمد وحیدی وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران در چهارمین نشست وزرای کشور سازمان همکاری شانگهای در شهر «تاشکند» شرکت کرد.

در این نشست موضوعات مبارزه با تروریسم، جرائم سازمان یافته، افراط گرایی و مبارزه با مواد مخدر مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وحیدی در سخنرانی خود با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران قربانی تروریسم بین المللی است، تاکید کرد تهران آمادگی کامل دارد با کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای در مبارزه با تروریسم، افزاط گرایی، جرائم سازمان یافته و قاچاق مواد مخدر همکاری کند.

وزیر کشور در این سخنرانی با اشاره به این که ایران پذیرای بیش از چهار میلیون نفر از شهروندان افغانستان است، تاکید کرد: آماده‌ایم تجربیات خودرا  با سایر کشورها به منظور حل مسائل مربوط به افغانستان در میان بگذاریم.

وی همچنین تاکید کرد:جمهوری اسلامی ایران هرگونه تروریسم را در همه اشکال آن محکوم می کند.

در پایان این نشست بیانیه پایانی به امضای اعضای سازمان همکاری شانگهای رسید.

شایان ذکر است فرایند عضویت جمهوری اسلامی ایران در سازمان همکاری شانگهای از اجلاس سال گذشته این سازمان در «دوشنبه» تاجیکستان آغاز شده است.

قرار است اجلاس سران آتی سازمان شانگهای درشهریور ماه در «سمرقند» ازبکستان برگزار شود.

سازمان همکاری شانگهای یک سازمان بین المللی بین دولتی است که در تاریخ 15 ژوئن سال 2001 میلادی در شانگهای چین از سوی قزاقستان، چین، قرقیزستان، روسیه، تاجیکستان و ازبکستان تاسیس شده است.

در نشست سازمان که روزهای 8 و 9 ژوئن سال 2017 میلادی در شهر آستانه پایتخت قزاقستان برگزار شد، هندوستان و پاکستان عضو دائم سازمان همکاری شانگهای‌ شدند. هم اکنون ایران نیز در حال طی کردن مراحل و فرآیندهای عضویت دائم در سازمان همکاری شانگهای است.

اکنون افغانستان، مغولستان و بلاروس اعضای ناظر این سازمان هستند. ترکیه، سریلانکا، ارمنستان، آذربایجان، نپال و کامبوج شریک گفت وگو با این سازمان هستند. در نشست سازمان همکاری شانگهای در شهر «دوشنبه» در ماه سپتامبر سال 2021 میلادی مراحل و فرایندهای ارائه مقام شریک گفت وگو به مصر، قطر و عربستان سعودی آغاز شده است.

وحیدی: آماده همکاری کامل با اعضای شانگهای در مبارزه با تروریسم هستیم

وحیدی: آماده همکاری کامل با اعضای شانگهای در مبارزه با تروریسم هستیم

وحیدی: آماده همکاری کامل با اعضای شانگهای در مبارزه با تروریسم هستیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۸
    2 0
    باکو
  • IR ۱۷:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۸
    3 1
    دقت کردین اعضای شانگهای رژیم صهیونیستی روقبول ندارند چین هم جدیدابه صهیونیستهاحمله کرده است
  • IR ۰۸:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    0 0
    چه جوری می خوای مبارزه کنی؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس