کد خبر 1409675
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۲
۶۵۰ لیتر بر ثانیه آب شرب وارد مدار شهرکرد شد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری گفت: با تلاش‌های شبانه‌روزی و اجرای خطوط اضطراری ۶۵۰ لیتر بر ثانیه آب شرب وارد مدار شهرکرد شده است.

به گزارش مشرق، احمدرضا محمدی در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت افزود: بین تولید و مصرف آب در شهرکرد همچنان ۱۰۰ لیتر بر ثانیه کسری وجود دارد که با ذخیره آب در شب، تلاش شده تا این کسری تا حدی جبران شود اما از آنجا که مصارف مردم پس از یک هفته قطعی افزایش یافته از این رو مصرف بیش از حد معمول است.

وی ادامه داد: طرح‌های پدافندی انتقال آب به صورت شبانه‌روزی در حال اجراست به‌طوری‌که طرح عمان وارد مدار شده است و طرح فدک نیز در مراحل پایانی است و پیش‌بینی می‌شود در روزهای آینده وارد مدار شود، همچنین ظرفیت تصفیه‌خانه سامان نیز افزایش یافته است و ۱۰۰ لیتر بر ثانیه آب به شهرکرد انتقال می‌دهد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه ۱۷ چاه جدید برای تامین آب شهرکرد اجاره شده است، تصریح کرد: پیش از این نیز بخشی از آب شرب شهرکرد از سوی ۳۲ چاه تامین می‌شد که تمامی این چاه‌ها در مدار قرار دارد.

محمدی با اشاره به کاهش کدورت چشمه کوهرنگ اظهار داشت: با تجهیز گردنه خُلک به فیلترهای سرامیکی و پکیچ رفع کدورت آب، در حدود ۵۰ لیتر بر ثانیه، آب چشمه تصفیه شده است.

وی از توزیع بیش از ۴۰۰ هزار بطری آب معدنی در استان طی روزهای اخیر خبر داد و گفت: علاوه‌بر آن تانکرهای آبرسانی نیز در محلات شهر فعال هستند و سه دستگاه بسته‌بندی آب نیز به صورت شبانه‌روزی آب بهداشتی و استاندارد را بسته‌بندی کرده تا در اختیار شهروندان قرار داده ‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه بخشی از کسری آب شرب در شهرکرد برطرف شده است، خاطرنشان کرد: از آنجا که مخازن خالی از آب است و مدتی زمان می‌برد تا پر شود از همین رو فشار آب در برخی نقاط شهر با افت روبرو شده است.

محمدی همچنان بر صرفه‌جویی در مصرف آب برای ایجاد تعادل بین تولید و مصرف تاکید کرد و گفت: توصیه می‌شود در مناطقی که آب از فشار بهتری برخوردار است مردم در مصرف آب صرفه‌جویی کنند تا آب به دیگر مناطق نیز انتقال داده شود.

به سبب وقوع بارش‌های سیل‌آسا در چهارمحال و بختیاری، آب چشمه کوهرنگ که از چشمه‌های مهم و حیاتی این استان به شمار می‌رود از روز یکشنبه ۱۶ مرداد گل‌آلود و از مدار آبرسانی خارج شد و همین موضوع سبب ایجاد تنش آبی در هفت شهر و ۳۴ روستای این استان شد.

بلافاصله وزیر نیرو، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب به همراه تیم‌های تخصصی را به استان اعزام کرد تا اقدام لازم برای رفع این مشکل انجام شود و سپس خود نیز با سفر به استان چهارمحال و بختیاری از نزدیک مشکلات را به صورت میدانی بررسی کرد و راهکارهای لازم را برای رفع هرچه سریع‌تر مشکل در دستور کار قرار داد.  

همچنین با فراخوان کردن تانکرهایی از سراسر کشور حدود ۷۰ تانکر به این استان ارسال شد و آبرسانی سیار در محلات شهر انجام گرفت.

اضافه کردن ۱۷ حلقه چاه با اجرای ۲۰ کیلومتر لوله‌گذاری، توزیع آب معدنی در محلات شهرکرد، نصب پکیج کاهش گل‌آلودگی،  تعبیه علمک برداشت آب از چاه‌های کشاورزی، اتصال خطوط آبرسانی موقت،  کنترل کیفیت آب،  آبرسانی شبانه، ایجاد حوضچه ته‌نشینی، فعال‌سازی ایستگاه تعادلی و افزایش ظرفیت برداشت آب از تصفیه‌خانه سامان بخشی از فعالیت‌ها و اقداماتی است که طی روزهای اخیر برای رفع مشکل آب شرب شهرکرد انجام شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۸
    0 0
    همین مشکل نهفته در خرمآباد وجود دارد یکی ازمنابع آب شهر چشمه می باشد اگر باران با شدت ببارد آب شهر همان میشود که الان در شهر کرد شده .
  • IR ۰۶:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۱
    0 0
    لطفا جلوی کسانی که پمپ آب غیر اصولی در منزل نصب میکنند رو بگیرید چون باعث پایین آمدن فشار آب برای دیگر شهروندان در تمام نقاط کشور میشود لطفا پیگیری کنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس