کد خبر 1409340
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۱
قطع درخت

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به خشکاندن و قطع ۱۸۷ درخت در مجموعه ورزشی انقلاب از وزارت ورزش و جوانان خواست به موضوع ورود کند.

به گزارش مشرق، با اعلام شورای اسلامی شهر تهران، مهدی پیرهادی در پاسخ به پرسش خبرنگاران درباره قطع درختان مجموعه ورزشی انقلاب تهران گفت: جریان اخبار قطع درختان در شرایطی که با کمبود فضای سبز کارآمد مواجه هستیم، ناراحت کننده است؛ به ویژه اگر درختان قدیمی و با ارزش اکولوژیک، به دلایل مختلف در معرض آسیب خشکاندن و قطع قرار بگیرند.

وی افزود: تعدادی از درختان مجموعه انقلاب طی سال های گذشته خشکانده و قطع شده است، اما هیچکس تاکنون پیگیر آن نشده و مردم از دستگاه قضایی انتظار دارند موضوع را پیگیری و نتیجه را به آنها اعلام کند. 

پیرهادی تعداد درختان این مجموعه در سال ۹۸ را ۱۹ هزار و ۵۲۴ اصله درخت عنوان کرد و افزود: این تعداد در حال حاضر به ۱۹ هزار و ۳۲۵ درخت کاهش یافته است.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران افزود: براساس بررسی‌های انجام شده در سال ۹۸ تعداد ۱۳۰ اصله درخت این مجموعه خشک شده و ۵۷ درخت نیز قطع شده است؛ که مجموع آنها ۱۸۷ درخت است.

پیرهادی گفت: موضوع قطع درختان به مجموعه ورزشی انقلاب تهران اعلام شده است، اما این مجموعه تاکنون اقدام خاصی انجام نداده است.

وی اظهار داشت: سازمان بوستان ها باید نسبت به بررسی مجدد این مجموعه و دلایل خشکیدن و قطع شدن درختان سرعت عمل لازم را داشته و علت این امر را به سمع و نظر شهروندان برساند. باید بررسی احتمالی و الزام به غرس درختان جدید نیز در این مجموعه انجام شود.

پیرهادی ادامه داد: با توجه به سابقه تاریخی و قدمتی که باشگاه انقلاب برای ارائه خدمات ورزشی به شهروندان دارد، از وزارت ورزش و جوانان می خواهم بررسی موضوع را در اسرع وقت انجام داده و دلایل این مسئله را اعلام کنند. 

پیرهادی با یادآوری این موضوع که در مجموعه ها و سازمان ها درختان با بن بالا که دارای ارزش اکولوژیکی زیادی هستند، باید به خوبی حفظ و نگهداری شوند، از شهروندان خواست نسبت به اقدامات مشابه خشکاندن و قطع درختان حساس باشند و موضوع را به کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر اطلاع دهند.

رئیس کمیسیون سلامت،محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر همچنین با تاکید بر اینکه درختان در مجموعه‌های عمومی و دولتی نباید مورد بی‌توجهی قرار گیرند، افزود: باید نسبت به برخورد قانونی با خاطیان خشک و قطع کردن درختان در اماکن عمومی و دولتی اقدام ویژه صورت گیرد. این کمیسیون موضوع قطع درختان را در سال ۱۴۰۱ به طور جدی پیگیری کرده و خواهد کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
    2 0
    چرا قوانین محیط زیستی بازدارنده نیست تا هر کسی اجازه دست درازی به محیط زیست رو نده؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس