کد خبر 1409280
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۰
زمین گیر شدن 52 فروند هواپیمای «وی-22 آسپری» نیروی هوایی آمریکا

فرماندهی عملیات ویژه نیروی هوایی ایالات متحده پنجاو دو فروند هواپیمای «وی-۲۲ آسپری» خود را به طور نامحدود و در نتیجه شمار فزاینده حوادث ایمنی زمین گیر کرده است.

به گزارش مشرق، رسانه‌های آمریکایی چهارشنبه شب به وقت تهران گزارش دادند که فرماندهی عملیات ویژه نیروی هوایی ایالات متحده تمام ۵۲ هواپیمای «وی-۲۲ آسپری» خود را به طور نامحدود و در نتیجه تعداد فزاینده حوادث ایمنی زمین گیر کرده است.

به گزارش وبگاه «بریکینگ دیفنس» سرهنگ «بکی هیس» سخنگوی فرماندهی عملیات ویژه نیروی هوایی ایالات متحده  گفت که دستور توقف ایمنی در روز سه شنبه به دنبال دو حادثه ایمنی که طی شش هفته گذشته رخ داده بود، صادر شد.

به گفته هیس، گیربکس یکی از دو موتور این هواپیما ساخت شرکت «رولزرویس» به دلیل نامعلومی می‌لغزد. وی گفت: «ایمنی هوانوردان ما از اهمیت بالایی برخوردار است، بنابراین هیچ هواپیمایی از این نوع تا زمانی که ما علت این مشکل را مشخص نکنیم پروزا نخواهد کرد.»

وی-۲۲ آسپری اولین هواپیمای ارتش ایالات متحده است که می‌تواند به صورت عمودی از زمین بلند شود  و مانند یک بالگرد معلق در آسمان باشد. این هواپیمای نظامی در طول ۳۰ سال فعالیت خود به دلیل سابقه طیف وسیعی از مسائل ایمنی که گاهی منجر به تصادفات و تلفات می‌شود، بحث و جدل ایجاد کرده است. اخیراً، یک فروند از این هواپیما در مارس ۲۰۲۲ در نروژ  سقوط کرد  که منجر به کشته شدن چهار تفنگدار دریایی شد.

چندی قبل نیز  رسانه‌های آمریکایی گزارش کردند که نیروی هوایی ایالات متحده به طور موقت حدود ۳۰۰ فروند هواپیمای آموزشی خود  را به دلیل نگرانی از اینکه صندلی‌های جهشی آنها در صورت لزوم به درستی شلیک نمی‌کنند، زمین گیرمی‌کند.

 «آرین لاکهارت» سخنگوی نیروی هوایی آمریکا پنجشنبه گذشته تایید کرد گفت که پرواز جت‌های آموزشی که ممکن است توسط قطعات صندلی پرتاب به بیرون معیوب تحت تاثیر قرار گیرند را متوقف کرده است. این شامل حدود ۴۰ درصد از ناوگان «تی-۳۸» و ۱۵ درصد از ناوگان «تی-۶» از جمله هواپیماها در هر پایگاه آموزشی خلبانی در مقطع کارشناسی و پایگاه هوا دریای «پنساکولا» در فلوریدا است.

پیشتر نیز منابع رسانه‌ای از زمین گیر شدن شماری از جنگنده‌های نسل پنجم آمریکا به دلیل کمبود قطعات یدکی موتور خبر دادند.

به نوشته وبگاه شبکه خبری «بلومبرگ» کمبود قطعات یدکی ممکن است برخی از جنگنده‌های اف-۳۵ را زمین‌گیر کند زیرا تعمیر یک قطعه کلیدی برای پرهزینه‌ترین هواپیمای جنگی ایالات متحده بیشتر از زمان برنامه ریزی شده طول می‌کشد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
    2 1
    این هواپیماهای زمین گیر را بدهید تا مثل چهار کشور همسایه که تعمیرات هواپیما را در ایران انجام می دهند رفع نقص کنیم
  • IR ۰۸:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
    2 0
    جعبه دنده!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    • IR ۱۴:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
      1 2
      اره دنده شیمانو دوچرخه منظورشه تا حالا تو عمرت جعبه دنده نشنیدی ؟
    • IR ۱۷:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
      3 0
      جناب استاد 14:48 ـــ استاد ابزار آلات و مکانیک از MIT !!!!
  • IR ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
    2 0
    بدرک
  • IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
    2 1
    وقتی افول ابرشیطان در حال وقوع است ابزار کارایی ندارد.
  • حبیب اله IR ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
    1 2
    سلام متن خبر خوب بخونید بعد نظر دهید گفته بخاطر نقص ایمنی و حفظ جان خدمه هواپیما اجازه پرواز را نمدهند
  • صفدر IR ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
    2 1
    آهن آلات ، نون خشکی ، یخچال کهنه ، هلیکوپتر کهنه ، جنگنده موتور آمریکا ، ظروف کهنه ، کارتن و کتابهای کهنه خریداریم ،، فقط تتر قبول میکنم .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس