بمب‌های سنگین هوا به سطح آمریکا زیر بال «یوروفایترهای» کویت

آمریکا از تجهیز جنگنده‌های «یوروفایتر تایفون» نیروی هوایی کویت به شماری از بمب‌های هزار و دو هزار پوندی خبر داد.

به گزارش مشرق، دولت آمریکا فروش تسلیحات ویژه به کویت را برای استفاده در جنگنده‌های «یوروفایتر تایفون» این کشور که تحویل آن به تازگی آغاز شده، تایید کرده است.

وبگاه انگلیسی «جینز دیفنس» روز شنبه نوشت، تاییدیه وزارت امور خارجه آمریکا که توسط آژانس همکاری امنیتی دفاعی ایالات متحده در ۲۱ ژوئیه (سه شنبه ۳۱ خرداد) اعلام شد، فروش مجموعه‌ای از تسلیحات هوا به هوا و هوا به سطح را به مبلغ ۳۹۷ میلیون دلار پوشش می‌دهد.

آژانس همکاری امنیتی دفاعی ایالات متحده در بیانیه‌ای اعلام کرد، فروش این تسلیحات با کمک به بهبود زیرساخت‌های  کویت، متحد اصلی غیر ناتو که نیروی مهمی برای ثبات سیاسی و پیشرفت اقتصادی در خاورمیانه بوده است، از اهداف امنیت ملی ایالات متحده  حمایت می‌کند.

بر اساس این گزارش، تسلیحات فروخته شده به کویت  شامل ۶۰ موشک هوا به هوای پیشرفته میان برد «آمرام»، بمب‌های ۲۰۰۰ پوندی  «ام کا-۸۴» و «ام کا- ۸۳» و بمب‌های همه منظوره و بمب‌های هزار پوندی مختلف است.

هنوز مشخص نیست که اهداف کویت از خرید این حجم تسلیحات پیشرفته برای نیروی هوایی  خود چیست.

شرکت ایتالیایی «لئوناردو» اخیرا  اعلام کرد که  چند فروند از ۲۸ فروند جنگنده یوروفایترتایفون سفارش کویت به این کشور واقع در حاشیه خلیج فارس تحویل داده شده است.

شرکت لئوناردو گفت، خلبانان کویتی در اسکادران چهارم نیروی هوایی ایتالیا در پایگاه هوایی «گروستو » در مرکز ایتالیا آموزش دیدند. ایتالیا جنگنده‌های سفارش کویت را با رادارهای جدید اسکن الکترونیکی تجهیز کرده است. این رادار قرار است در جنگنده‌های یوروفایتر سفارش قطر نیز نصب شود.

 در رویدادی مرتبطی با تقویت نظامی کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس، پنتاگون (وزارت دفاع ایالات متحده) از فروش هواپیماهای «سی-۱۷ گلوب‌مستر» و تجهیزات مربوطه به امارات متحده عربی خبر داده است.

 پنتاگون در بیانیه‌ای که به تازگی منتشر کرد، اعلام کرد که هزینه تخمینی فروش و خدمات این جتها ۹۸۰.۴ میلیون دلار است.

به گفته پنتاگون، دولت امارات متحده عربی خواستار خرید و پشتیبانی از ناوگان هواپیمای سی -۱۷ گلوب مستر، تغییرات و پشتیبانی سخت افزاری، پشتیبانی نرم افزار برای محافظت در جنگ الکترونیک، تجهیزات پشتیبانی هواپیما و موتور، پشتیبانی تعمیر و نگهداری از این هواپیمای غول پیکر است.

پنتاگون مدعی شده که فروش این هواپیما و تجهیزات و پشتیبانی، تعادل نظامی اساسی در منطقه را تغییر نخواهد داد. این در حالی است که  تحلیلگران نظامی بر این باورند که نیروی هوایی امارات از کمبود خلبان ورزیده رنج می‌برد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۸:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
    6 5
    ایران هم داره پدافند داره سایت موشکی ایران هم ازبالا ی کره زمین عکس میگیره جنگال هم داره شنود هم میکنه کشورکویت هم باایران قرارداداره
    • IR ۰۸:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۲
      5 2
      هرچه میتوانید از آواکس به تعداد نامحدود بخرید
    • IR ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۲
      3 2
      می توان با این جنگنده ها و هواپیماهای آواکس مهندسی معکوس کرد وبا هواپیمای جدید که بدست میاد از اونها در اولین فرصت با حمله هوایی قریب الوقوع به خاک دشمن رژیم صهیون حمله کرد وبعد از بمباران و وشخم زدن باخاک یکسان کرد و سالم به کشور بازگشت.
    • IR ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۲
      3 0
      در صورت احیای مذاکرات برجام وتوافق احتمالی میشه درخواست خرید انبوه آواکس رو مطرح کرد وبا ورود آواکسها به ناوگان نیروی هوایی ودریایی سپاه قدرت بزرگی اضافه میشه وبه راحتی میشه با نصب موشکهای کروز دریایی وبالستیک روی آواکسها به راحتی میشه رژیم فرضی صهیون رو محو کرد آواکس اوجب کفایی
  • IR ۱۹:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
    5 14
    (هنوز مشخص نیست که اهداف کویت از خرید این حجم تسلیحات پیشرفته برای نیروی هوایی خود چیست)، شاید قصد داره به راست هدایت بشه و با ایران و عربستان متحد بشه به اسرائیل حمله کنه :)
  • ملت IR ۲۰:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
    7 2
    وقت به ایران میگه پهپاد به روسیه نفروش فکر میکنه ایران دست نشانده است زهی خیال باطل
    • IR ۰۰:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۲
      4 1
      غلط میکنه به ایران دستور بده . گذشت دوران غربگداها که با تشر آمریکا عقب بروند امروز حزب الله میدان دار هست و آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند .
  • GB ۲۰:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
    8 7
    اینها مهم نیست که میریزن رو سر زن و بچه های یمنی، فقط ارتش روسیه هست که داره تو اوکراین قتل عام میکنه !! هق هق هق.......
  • DE ۲۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
    4 0
    امارات ام خودشو گول میزنه !!! جنگنده بی خلبان مثل تفنگ بی فشنگه هرچی ام که پیشرفته باشه !!! به چه درد میخوره ؟!؟
  • امانی IR ۲۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
    9 0
    یک مثلی هست که میگه مورچه چی هست که کله پاچه اش چی باشه خود کشورهای ذره بینی غرب حاشیه خلیج فارس میدانند در هیچ جنگ احتمالی البته غیر از عربستان بواسطه وسعت چیزی از آنها باقی نخواهد ماند وبا وجود پایگاههاا وسلاحههای آمریکایی وغربی مستقر در این پایگاهها اعم از هوایی و دریایی بازهم رو به خرید سلاح های مدرن مثلا می آوردند این دقیقا همان چیزی هست که ترامپ بیان کرد گاوهای شیرده
  • IR ۰۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۲
    0 0
    فکر میکنم کویت نمیخواد از این بمبها ترشی بزاره!.
  • ع ر IR ۰۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۲
    0 0
    لازمشون داریم، بفرستید لطفا
  • IR ۰۷:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۲
    2 0
    غربی ها باید به طرق مختلف پول نفت کشورهای عربی نفت خیز را با منت از انها بگیرند . یکی از این روش ها فروش تسلیحات و مهمات هست. بعدا کلی پول از انها میگیرند تا اموزش نحوه استفاده را بدهند و بعد کلی پول میگرند تا مهمات های تاریخ گذشته را منهدم کنند.و این چرخه ادامه دارد. تازه چون این کشورها جمعیت لازم را ندارند تا خلبان و خدمه زمینی را تامین کنند کلی از انها پول میگیرند تا تکنسین های لازم را در اختیار انها بگذارند. با حق ماموریت و حق توحش و....امااااا وقت جنگ و دفاع که میشود در عرض نیم ساعت همه این ها فرار میکنند و کویت بی پناه در مقابل صدام شکست میخورد و بازهم کویتی ها باید پول بدهند تا کشورشان از دست صدام رها شود و...ادامه دارد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس