سردار رحیمی

رئیس پلیس تهران به تشریح عملکرد ماموران انتظامی در طرح اقتدار پلیس کرد.

به گزارش مشرق، سردار حسین رحیمی ضمن گرامیداشت سالروز بازگشت آزادگان رزمندگان دفاع مقدس، در خصوص جزییات اقدامات و عملکرد پلیس امنیت و فتا تهران در سومین مرحله از طرح اقتدار در سال جاری، بیان کرد: از امروز سه پلیس، مجموعه سازمان اطلاعات، پلیس امنیت و پلیس فتا در قالب طرح اقتدار در فضای مجازی و حقیقی با افرادی که از شهروندان اخاذی، کلاهبرداری یا برای خانواده‌ها مزاحمت ایجاد کنند و در ادامه فرهنگ ابتذال و بی حیایی را در جامعه ترویج دهند، برخورد خواهند کرد.

وی با اشاره به دستگیری ۳۰۴ نفر از اوباش سطح دار و عاملان تخریب، شرارت، نزاع و درگیری توسط پلیس امنیت، گفت: از این تعداد ۱۰۵ نفر مزاحم‌ نوامیس، ۴۴ اوباش توزیع کننده مواد مخدر و گردانندگان مراکز قمار و فساد، ۸ توزیع کننده مشروبات الکلی ۲۳ حامل سلاح، ۶۳ عامل تخریب، نزاع و درگیری بودند.

رئیس پلیس تهران با بیان کشف ۵۱ قبضه سلاح که ۲۷ قبضه آن جنگی و ۲۴ قبضه سلاح بادی، بودند، تصریح کرد: هزار و ۹۲۴ فشنگ جنگی، شکاری و صدها سلاح سرد کشف و ضبط و همچنین ۵ دستگاه خودرو توقیف نیز شده است.

وی با بیان اینکه واحدهای صنفی مکان‌هایی هستند که به عنوان امکنه عمومی از آن‌ها یاد می‌شود، گفت: متصدیان این واحدها ملزم هستند به رعایت و کنترل شئونات اسلامی در واحدهای صنفی، لذا این افراد در صورت ترک‌ فعل باید پاسخگو اقدامات خود باشند.

سردار رحیمی با اشاره به جمع آوری البسه هایی که مطابقتی با شئونات ایرانی اسلامی ندارند، اظهار کرد: شلوار زاپ دار، پاره، بدن نما و … پیکر نباید در واحدهای صنفی عرضه شوند.

وی با اشاره به پلمب ۸۷ واحد صنفی که محل تردد اوباش بودند، گفت: باندهایی که اقدام به جعل انواع گذرنامه و … میکردند، برخورد و در این زمینه ۴ باند جعل مدارک، گذرنامه و قاچاق انسان نیز شناسایی و نفرات آن دستگیر شدند.

رئیس پلیس تهران با اشاره به دستگیری فردی که در واقع یکی از مراکز اصلی قمار و محل پاتوق را مدیریت می‌کرد، گفت: متهم توسط پلیس اطلاعات تهران شناسایی و ۱۳ همدستش نیز دستگیر شدند که سردسته آن بیش از ۵۰ فقره سابقه مانند سرقت‌ داشته که تحت تعقیب مراجع قضایی و انتظامی بود.

وی با اشاره به انهدام بزرگترین باند قمار با کردش مالی ۱۰۰ میلیارد تومانی، گفت: فردی در جنوب تهران با تشکیل باند قمار و شرطبندی فعالیت گسترده‌ای در این زمینه می‌کرده است که سردسته باند دستگیر و حساب مسدود شد که بیش از ۷۰ میلیارد تومان در حسابش بود.

به گفته سردار رحیمی این متهم در بازی‌های فوتبال باشگاه‌های بزرگ و ۱۵ رشته دیگه شرطبندی می‌کرده است.

وی با اشاره به انهدام باند وارد کننده سلاح به تهران، گفت: در اقدامی گسترده پلیس امنیت تهران این افراد را شناسایی و دستگیر کرد که متهمان علاوه‌بر وارد کردن سلاح، اقدام به زورگیری، خفتگیری و اوباشگری نیز می‌کردند. این باند در محله هرندی و شوش مورد شناسایی قرار گرفت.

فرمانده انتظامی تهران با اشاره به دستگیری عاملان قدرت نمایی و سرقت خودروها، گفت: این افراد در در شهرری دستگیر شدند.

وی با اشاره به دستگیری شرور شرق تهران که یکی از عاملان به معروف و ناهی از منکر را مورد ضرب و شتم قرار داده بود، گفت: متهم فردی را در پارکی مورد ضرب شتم قرار داده بود که آمر به معروف و ناهی از منکر به موضوع ورود کرد و در ادامه متهم وی را مورد حمله خود قرار داده و چشمش در این درگیری معیوب شد. که در این رابطه سر دسته و دو نفر دستگیر شدند.

سردار رحیمی گفت: آمران به معروف و ناهیان از منکر چه آقا و یا چه خانم، مورد حمایت قاطع پلیس هستند.

وی با اشاره به دستگیری عاملان سرقت از یک هیئت مذهبی در محله یافت آباد که با سلاح سرد اقدام به قدرت نمایی و ایجاد رعب و وحشت و همچنین اقدام به ضرب شتم عزاداران کرده بودند، گفت: ۱۸ شرور بازار تهران که برهم‌ زننده نظم و امنیت بودند نیز دستگیر شدند که جرمشان اخلال در نظم عمومی بود.

فرمانده انتظامی تهران با بیان اینکه از مدت زمان طرح گذشته اقتدار تا امروز ۳۶۷ کلاس برای بیش از ۵ هزار و ۶۰۰ نفر از افرادی که شئونات رو رعایت نکردند، برگزار شده است، گفت: تمرکز اقدامات پلیس امنیت بیشتر بر روی مسائل ارشادی است.

وی در خصوص اقدامات پلیس فتا در طرح اقتدار گفت: ۱۱۶ نفر در فضای مجازی که اقدام به تخلفات مختلف می‌کردند، دستگیر شدند.

سردار رحیمی با اشاره به متلاشی شدن ۷ باند حرفه‌ای پولشویی و اجاره کنندگان کارت‌های بانکی، اظهار کرد: این افراد با سو استفاده از شهروندان مبالغ دریافتی را به ارز دیجیتال تبدیل کرده و از کشور خارج می‌کردند.

وی با بیان دستگیری ۱۱ متهم که از طریق دریافت اطلاعات خصوصی کاربران از آن ها مواردی را به سرقت برده بودند، گفت: باند فروش دارو و اقلام سلامت محور با کشف بیش از ۴۱ هزار دارو کمیاب و تاریخ گذشته منهدم شد که در این رابطه ۲ نفر دستگیر، ۱۰ کانال تلگرامی و ۳ صفحه اینستاگرامی مسدود شد .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۶
    1 1
    مگه یک مرد شلوار پاره پوره میپوشه.....عجب دوره زمونه ای شده
  • !! IR ۱۷:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۶
    0 0
    خیلی دیر ، ولی باز هم ، بدنیست !!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس