انواع دستگاه میوه خشک کن صنعتی گازی در ظرفیت های مختلف

انواع دستگاه میوه خشک کن صنعتی گازی در ظرفیت های مختلف و تناژهای متفاوت طراحی و ساخته شده اند که بتوانند برای خط تولید های مختلف مورد استفاده قرار بگیرند. این دستگاه ها می توانند با استفاده از سوخت گاز و یا گازوئیل و یا برق بهترین کارایی را داشته و حرارت مورد نیاز خشک کردن را تامین نمایند.

انواع دستگاه میوه خشک کن صنعتی گازی در ظرفیت های مختلف

در یک دسته بندی اصلی برای ظرفیت دستگاه خشک کن میوه می توان ظرفیت آنها را به نوع نیمه صنعتی که کمتر از ۱۰۰ کیلوگرم در هر بار هست و بیشتر از ۱۰۰ کیلوگرم در هر بار که دستگاه صنعتی است تقسیم بندی کرد. دستگاه صنعتی می توانند ظرفیتی بیشتر از ۱۰ تن در ساعت را نیز داشته باشند که معمولاً در خطوط تولید بزرگ میوه خشک و با سرمایه‌گذاری‌های بیشتر قابل انجام است.

انواع دستگاه میوه خشک کن صنعتی

آراد ماشین سازنده انواع دستگاه خشک کن صنعتی کابینی و تونلی است. برای تولید میوه خشک در ظرفیت های صنعتی (کارگاه ها و کارخانه ها) خرید میوه خشک کن صنعتی مناسب، یکی از دغدغه های مهم تولیدکنندگان است. قیمت دستگاه میوه خشک کن صنعتی با توجه به ظرفیت، ابعاد و نوع دستگاه مشخص می شود. با توجه به فاکتور های گفته شده و سرمایه ای که تولید کننده در اختیار دارد می توان مدل های مختلف این دستگاه را خریداری کرد. 

اگر بخواهیم انواع دستگاه خشک کن میوه صنعتی را به نوع گازی گازوئیلی برقی و یا مازوت سوز تقسیم بندی کنیم باید بدانید که در عملکرد این دستگاه ها و کیفیت و کارایی دستگاه ها هیچ تفاوتی بین استفاده از سوخت های مختلف وجود ندارد چرا که دستگاه های خشک کن اگر به شکل مهندسی شده و تخصصی طراحی شوند ظرفیت حرارتی مورد نیاز برای خشک کردن ظرفیت مشخصی است میوه و یا سبزی را باید دارا باشند.

مدل های مختلف دستگاه میوه خشک کن صنعتی را همراه با عک، فیلم و مشخصات با مراجعه به لینک زیر مشاهده کنید:

https://machinsaz.com/product/دستگاه-خشک-کن-صنعتی-برای-انواع-میوه

در یک تقسیم بندی دیگر انواع دستگاه های میوه خشک کن صنعتی به نوع کابینی تونلی تقسیم می شود که در ادامه به تفصیل در مورد هر مدل توضیحاتی خواهیم داد.

دستگاه خشک کن میوه کابینی

دستگاه خشک کن میوه کابینی نوع اول دستگاه های صنعتی است که در آن محصول به صورت بچ و به صورت چیده شده در سینی در داخل دستگاه قرار می‌گیرد و طی زمان مشخص خشک می شود سپس محصول خشک شده را باید از سینی ها یک به یک خالی کرده و بار جدید را بارگذاری نمایید.

دستگاه خشک کن میوه کابینی از از ۴۴ تا ۳۴۰ سینی طراحی و ساخته شده اند که هر کس بنا به نیاز خود بتوانند دستگاه با تناژ مشخص را سفارش داده و استفاده نماید. سیرکولاسیون و بسیار دقیق و کنترل داشتن بسیار زیاد روی محصول و همچنین عدم جابجایی محصول طی پروسه خشک شدن جزو پارامترهای دستگاه های خشک کن کابینتی نیست که نتیجه آنها کیفیت بالای محصول خروجی از دستگاه است.

دستگاه خشک کن میوه تونلی

برای ظرفیت های بالا و محصولاتی که حساسیت کمتری دارند می توان از دستگاه های خشک کن میوه صنعتی تونلی استفاده کرد که در ابعاد و اندازه های مختلف برای تناژ تولیدی متفاوت طراحی و ساخته شده اند.

برای خشک کردن محصولاتی که قرار نیست کیفیت ظاهری خیلی بالایی داشته باشند، دستگاه خشک کن تونلی به کار گرفته می‌شود. محصولاتی مانند آلوی خورشتی، سیب رنده شده و به دمنوشی، آلبالو، گوجه، پاپریکا و غیره.

انواع دستگاه میوه خشک کن صنعتی گازی در ظرفیت های مختلف

شرکت آراد ماشین توانسته است دستگاه میوه خشک کن تونلی کانتینیوس با ظرفیت بسیار بالا برای محصولات حساس طراحی کند. این دستگاه به راحتی می تواند برای خشک کردن محصولات لوکس صادراتی نیز به کار گرفته شود. چرا که برعکس سایر مدل های موجود و طراحی شده توسط ماشین سازی های دیگر، در این دستگاه محصول آسیبی نمی بیند و کیفیتی معادل کیفیت دستگاه کابینی خواهد داشت.

دستگاه میوه خشک کن گازی

استفاده از دستگاه میوه خشک کن گازی به عنوان یکی از کار آمدترین دستگاه های خشک کن در ایران محسوب می شود. پایین بودن هزینه مصرف گاز و کیفیت و عملکرد مناسب دستگاه های خشک کن گازی،از دلایل تقاضای بالا از این مدل از دستگاه خشک کن است.

دستگاه های خشک کن صنعتی که برای خشک کردن میوه و سبزی استفاده می شوند را می توان به صورت گازی، برقی، گازوئیلی و حتی خورشیدی ساخت و طراحی کرد.

دستگاه میوه خشک کن گازی پرکاربردترین دستگاه در ایران است چرا که سوخت گاز از همه سوخت های دیگر در کشور به صرفه تر و در دسترس تر است. گاز طبیعی ظرفیت حرارتی بسیار مناسبی دارد و همین امر باعث شده مشعل های گازی کاربرد بسیار زیادی برای تامین حرارت مورد نیاز در دستگاه های خشک کن برای خشک کردن محصولات مختلف داشته باشد.

شایعاتی مانند سیاه شدن یا خراب شدن محصولات در دستگاه های گازوئیلی یا مازوتی درست نیست؛ چرا که اگر دستگاه به صورت حرفه‌ای و مهندسی شده طراحی شده باشد. هیچ تفاوتی بین سوخت های مختلف وجود ندارد. نکته مهم این موضوع در این است که آیا حرارت غیرمستقیم طراحی شده است یا مستقیم.اگر دستگاه با حرارت مستقیم کار بکند حتی سوخت گاز نیز می‌تواند مشکل‌ساز باشد. پس در انتخاب دستگاه خود به این نکته که حرارت غیر مستقیم باشد دقت کنید.

ظرفیت ورودی دستگاه های خشک کن

یکی از غلط انداز ترین مواردی است که می تواند شما را به اشتباه بیندازد چرا که ظرفیت هر دستگاه بنا به محصول مختلف در شرایط متفاوت می تواند عددی متغیر باشد. به عنوان مثال اگر شما بخواهید ظرفیت دستگاه را برای سیب محاسبه کنید، بسیار مهم است که در نظر داشته باشید سیب اسلایس شده با ضخامت ۴ میلیمتر است و یا ۸ میلیمتر طبیعتاً ظرفیت دستگاه با ۳۸ میلیمتر دو برابر ظرفیت همان دستگاه با ضخامت سیب ۴ میلی متر است!

بهترین راه برای محاسبه ظرفیت محصول این است که تعداد سینی ها و مساحت هر سینی را در نظر گرفته و آن را با دستگاه‌های مختلف مقایسه کنید. اما اگر بخواهیم یک ظرفیت تقریبی برای دستگاه های میوه خشک کن قرار دهیم می‌توان گفت دستگاه‌های میوه خشک کن صنعتی است ظرفیتی در حدود ۱۰۰ کیلوگرم محصول ورودی تا ده تن محصول ورودی طراحی و ساخته می شوند.

دستگاه میوه خشک کن 300 کیلویی

به عنوان مثال دستگاه خشک کن میوه ۳۰۰ کیلویی که معمولاً به دستگاه سه کابین اطلاق می شود میتواند در حالت های مختلف و برای محصولات مختلف ظرفیت کمتر و یا بیشتری داشته باشد. این دستگاه با داشتن 163 سینی می تواند در حدود ۳۰۰ کیلوگرم سبزی را در خود جای داده و یا چیزی در حدود ۵۰۰ کیلوگرم سیب و پرتقال را به شکل ظرفیت ورودی در خود جای دهد. این در حالی است که شما اگر لواشک و یا آلو را در این دستگاه پر کنید شاید در حدود یک تن ظرفیت را مشاهده و تجربه کنید.

انواع دستگاه میوه خشک کن صنعتی گازی در ظرفیت های مختلف

عملکرد هوشمند دستگاه خشک کن میوه و یکدست خشک شدن محصولات سبب شده تا محصولات صادراتی و بسیار با کیفیتی با دستگاه های خشک کن آراد ماشین تولید شوند. در این مقاله نواع دستگاه میوه خشک کن صنعتی گازی معرفی شد. برای اطلاع از قیمت دستگاه میوه خشک کن 300 کیلویی شرکت آراد ماشین به سایت machinsaz.com مراجعه کنید.


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس