کد خبر 1408288
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۹
انتقال خون

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران گفت:قبلا گفته می‌شد ذخائر خون برای ۵ روز خوب است و ما گفتیم ۸ روز؛ حالا اگر از این ۸ روز پایین بیاید ما هشدار می‌دهیم؛چراکه استاندارد جهانی نیز همین ۸ روز است.

به گزارش مشرق، مصطفی جمالی، مدیر عامل سازمان انتقال خون ایران در پاسخ به این پرسش که «کدام گروه خونی بیشتر مورد نیاز مراکز درمانی است؟»، بیان داشت: گروه خونی یک توزیعی دارد؛ مثلا می‌گوییم گروه خونی ۳ درصد است. خب مصرف کننده نیز به همین میزان کم است.

وی ادامه داد: بنابراین اینکه بگوییم کدام گروه خونی  بیشتر نیاز است جوابش این است که ممکن است در برخی مقاطع مثلا به صورت تصادفی در بیمارستانی گروه خونی او منفی که درصد کمی دارد، ذخیره این نوع گروه خونی کم بیاید که این به ندرت پیش می‌آید. به طور عادی توزیع خون اهدایی و ذخیره شده جوابگوی نیاز بیمارستانهاست.

مدیر عامل سازمان انتقال خون ایران درباره «کمبود خون در برخی استانها»، گفت: قبلا گفته می‌شد ذخائر خون برای ۵ روز خوب است و ما گفتیم ۸ روز خوب است.

جمالی تصریح کرد:حالا اگر از این ۸ روز پایین بیاید ما هشدار می‌دهیم.درست نیز همین است؛ باید حوادث غیر مترقبه را در نظر بگیریم و استاندارد جهان نیز همین ۸ روز است.

وی یادآور شد: باید به سمتی برویم که ظرفیت ۱۲ روز خون را داشته باشیم تا هیچ نگرانی نداشته باشیم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
    2 0
    یه فکری بحال افزایش مراکز خون گیری بکنید در شرق تهران بسیار کم و گم و گور است، هر چه گشتیم موفق نشدیم اگه چناتچه تعداد مراکز خون گیری افزایش پیدا کن به نسبت ذخیره نیز افزایش پیدا می کند این معضل کمبود مرکز خو ن گیری بسیار امر مهمی است که لازم است در معرض مردم باشد تا به راحتی و بدن سردر گمی بتوان مراجعه کرد ساعات کار مراکز خون گیری هم باید بیشتر شود و اطلاعات سایتها هم قدیمی و بی در پیکر است که باید ساماندهی شود به نظرم.
  • هاتم IR ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
    0 0
    رفتم شیراز خون بدم چون پیامک اومده بود برام بعد دوسال از آخرین اهدا.....بعد با بهانه مجرد بودنم ازم خون نگرفتن!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس