کد خبر 1407295
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۱
برجام

یک دیپلمات ایرانی گفت:جمهوری اسلامی ایران در حال بررسی پیشنهادهای دریافتی است تا نسبت به تامین خواسته‌های خود اطمینان حاصل کند.

به گزارش مشرق، یک دیپلمات ایرانی مطلع از روند مذاکرات  گفت: پیشنهادهای اروپا در صورتی قابل قبول است که در موضوعات مختلف از جمله ادعاهای سیاسی مرتبط با مسایل پادمانی، تحریم‌ها و تضمین، برای ایران اطمینان ایجاد کند.

این دیپلمات ایرانی گفت:جمهوری اسلامی ایران در حال بررسی پیشنهادهای دریافتی است تا نسبت به تامین خواسته‌های خود اطمینان حاصل کند.

وی ادامه داد: ایران باید بررسی کند که آیا این پیشنهادها تضمین کننده خواسته‌های ایران در حوزه‌های مختلف از جمله ادعاهای سیاسی مرتبط با مسائل پادمانی، تحریم و تضمین‌ برای پایداری توافق هست و آیا می‌تواند در این موضوعات اطمینان آور باشد یا خیر.

روزنامه  وال استریت ژورنال ساعاتی قبل به نقل از یک دیپلمات اروپایی مدعی شده بود که اتحادیه اروپا در مورد موضوع پادمان پیشنهاداتی ارائه کرده است، اما آنچنان که از گفته دیپلمات ایرانی بر می‌آید، این پیشنهاد باید برای ایران از یک سو باید اطمینان آور باشد و از سوی دیگر همه موضوعات مورد بحث در وین را در بر بگیرد.

خرین دور از گفتگوها برای رفع تحریم‌ها، در حالی هفته گذشته در وین به پایان رسید که ایران اعلام کرده بود در مورد ادعاهای سیاسی مرتبط با مسایل پادمانی، تحریم‌ها و همچنین تضمین معتبر، گفتگو خواهد کرد.

در همین حال محمد جمشیدی معاون سیاسی دفتر رئیس جمهور نیز در توئیتر با اشاره گفتگوهای اخیر رئیس جمهور با چند تن از رهبران ۱+۴ اعلام کرد: «در همه گفتگوهای تلفنی آقای رئیسی با رؤسای جمهور فرانسه، روسیه و چین، موضع قاطع ایشان این بود که فقط زمانی که ادعاهای پادمانی حل و فصل و بسته شود، توافق نهایی قابل دست یافتن است.»

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 32
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • IR ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
    16 47
    بابا این برجام رو امضا کنید زیر بار فشار اقتصادی له شدیم
    • IR ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
      14 8
      دقیقا چه ربطی به اقتصاد داره؟ ایران فروشش را داره. بنده خدا اصل کار بنظر میرسه داخله. می خوایی فشار کمتر بشه بانک ها را درست کن. مسئولین مشکل دار را اصلاح یا تغییر بده و ... اصل کار داخل کشوره. برجام بنظر بیشتر بهانست
    • IR ۱۴:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
      5 0
      خدا لعنت کنه یانکیهای بی///رو !
    • علی IR ۱۴:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
      20 13
      با سلام دوست عزیز امضای برجام مشکل اقتصادی رو حل نمیکنه بلکه با امضای اون فقط برای چند ماه عرضه نفت ایران حدود ۱ میلیون بشکه افزایش پیدا میکنه که در اصل مشکلات انرژی غرب رو حل میکنه. بعد از این چند ماه که تونستند مشکلاتشون رو حل کنند ما رو کنار میزنند و دوبار تحریم میشیم. راستی ما چرا باید انرژی هسته ایمون رو تعطیل کنیم تا اروپایی ها نفت داشته باشند؟ اگر اونها نفت و گاز میخوان باید بهاشو بپردازن و اون پذیرش ایران کاملا هسته ای هست. امضای برجام بدون تضامین قوی بین المللی و عدم جبران خسارت ایران در ۷ سال گذشته، مشکلاتمون رو به هیچ وجه حل نمیکنه. حالا با همه این اوضاع فرض کنیم که برجام امضا شد و غربی ها هم زیرش نزدند و درآمد نفتی و گازی ایران افزایش پیدا کرد، با این وجود هم مشکلات اقتصادی ایران حل نمیشه، چون مشکلات ساختاری داره که باید حل بشه. اصلا فرض کنیم که کلب دلار از برجام بدست آوردیم، چطور باید تبدیل به ریالش کنیم؟ جوابش واردات و از بین رفتن صنایع، تولیدی ها و کسب و کارها هست، هر چند ما در برخی جاها نیاز به مواد اولیه داریم که نیازمند دلار نیز هست. درآمدهای ارزی ما فقط و فقط باید برای واردات مواد پایه و تکنولوژی های پایه ای بشه که در داخل نداریم و لاغیر. همچنین قابل ذکر هست که این دولت بدون برجام تونسته فروش نفت و گاز رو افزایش بده و نقد هم پول بگیره. پس نتیجه میگیریم که اگر قرار هست دیگران از نفت و گاز ما بهره ببرند پس باید بهاشو بپردازن.
    • IR ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
      9 9
      جیرت وصله به برجام؟
    • IR ۱۸:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
      4 0
      آخه ساده دل یادت رفته برجام امضا شد دلار مگه اومد پایین؟!!!
    • IR ۱۹:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
      3 0
      تروریسم رو هیچ موقع داخل اقتصاد خود راه نخواهیم داد. تروریسم بایستی ریشه کن بشه. مردم ایران خیلی آسیب خوردند پس بایستی دقیقا دشمن تروریسم را رصد کنیم
    • وطن پرست DE ۲۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
      4 0
      برای حل مشکل بار زندگی بجای وطن فروشی برو کار کن. بعدشم ما هنوز تو برجام هستیم عمو. به امریکا بگو برگرده.
  • IR ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
    0 1
    نقشه مصر و اتیوپی و رود نیل رو دیدم، الان اتیوپی سد بزنی رو نیل، مشکلی برا مصر ایجاد نمیکنه که، به چی داره اعتراض میکنه مصر؟ نیل 2 شاخه هستش که یه شاخه اش میره به اتیوپی و یکی دیگه به مصر
  • IR ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
    5 1
    اروپایی ها باید متعهد شوند که در صورت خروج دباره آمریکا از توافق خسارات و زیانهای وارد شده به شرکتها و سرمایه گذاران در ایران رو از خزانه های طلای اروپایی خواهند داد!
    • IR ۱۸:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
      3 0
      بشین تصمیم بدن و اجرا هم کنن مگه آمریکا جبران کرد ؟!!
  • پوتین IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
    5 1
    آخه ابله مگه برجام امضا نشده بود خیلی گل و بلبل شد، مشکل ما خودمون هستیم وقتی طرف از کار خودش می دزده قصاب وقتی می خواد گوشت چرخ کرده دست مردم بده با اسپری آب می پاشه و بعدش چرخ میکنه تا سنگینتر شه و.................
  • IR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
    4 11
    درکی از وضعیت کارگر و مستاجر ندارید
    • IR ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
      9 1
      دوست گرامی، اگر باز همه ش حقه غربی باشه باز میشه همون حکایت زمان روحانی که فقط با خروج ترامپ، همه چی اینطور شد. یادتون هست در زمان اوباما هم توافق یکسالی بیشتر میشد که امضا شده بود و هیچی نصیب ملت ایران نشده بود.
    • IR ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
      9 2
      مزدوران به صف شدن خخخخ
  • US ۱۵:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
    6 1
    بخوای نخوای اروپا به خاطر زمستان سرد امسال به سوخت نیاز داره. آمریکا هم به قدرت و منابع ایران نیاز داره
    • FR ۱۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
      0 0
      تفاوت الان با قبل انقلاب ؟
    • افشین IR ۰۴:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
      1 0
      تفاوت الان با قبل از انقلاب رو در آمارها بررسی کن.البته عزت و اقتدار ملت رو هم بهش اضافه کن. اونزمان مزدور بودی و نداشتی الان حداقل مزدور نیستی.
  • IR ۱۶:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
    6 1
    فقط کافیه زیر بار برجام برویم دولت بعدی آمریکا به استناد کار بر روی موشک بالستیک که در بندهای غروب آمده و زمانش چند سال دیگر است از مکانیسم ماشه استفاده می کند تحریم های سازمان ملل برمی گردد و زیر بند ۷ سازمان ملل می رویم و بعدش با خیال راحت برجام را پاره می کند و به ریش مان می خندد.
  • FR ۱۷:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
    4 0
    درود بر رییس جمهور یک نظر صریح و روشن باید بیان شود که طرف های مقابل مرتب ادعاهای دیگر را مطرح نکنند
  • DE ۱۷:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
    2 0
    اروپا در داخل هزار و یک مشکل سیاسی و اقتصادی و فرهنگی دارد و نباید دل به اروپا خوش کرد چون یک نوکر آمریکا بیشتر نیست. باید خودمان تلاش کنیم و ابتکار به خرج بدهیم و یک اقتصاد غیر وابسته داشته باشیم چون هم از نظر انسانی و هم فرهنگی و فکری توانایی خیلی بیشتر از اروپا داریم.
  • IR ۱۷:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
    5 0
    تنها راه موفقیت ما، مقاومت در برابر شیطان بزرگ حیله‌گر و عدم توافق است. هرگونه توافقی با دشمن غدار، قطعاً به ضرر ما تمام می‌شود؛ آمریکا هرگز تمام تحریم‌ها را لغو نخواهد کرد و با توافق یا بدون توافق، هر روز بر تحریم‌ها خواهد افزود. باید سلطه‌ی دلار را بشکنیم و تحریم‌ها را خنثی و بی‌اثر کنیم.
  • IR ۱۷:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
    4 0
    اخه توافق با امریکا چه فایده ای داره اینطور که معلومه این بایدن رفتنیه ودوربعد رای نمیاره باز یه خل وچل مثل ترامپ میادسرکارومیزنه زیر کل توافق وباز ایران میمونه وخرابیه سانتریفیوزها وراکتورها ش مثل راکتوراراک که پربتن شداگه میخواین توافق کنین یه جوری باشه که اقلا وقتی این وحشیها زدن زیرش کشورزیادخسارت نبینه
  • حاجی اذری IR ۱۸:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
    4 0
    الان برگ برنده دست ایرانه....مسولین مربوطه ازاین فرصت طلایی به نفع کشور ومردم استفاده کنند وآنرا به رایگان ازدست ندن.امریکا وغرب همیشه بفکر منافع خودش وضربه نهایی به ایران بوده...هست....وخواهد بود هشیارباشیدو کمربندها رومحکم ببندید.
  • FR ۱۸:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
    4 0
    خوب اگر امریکا صادق هست (که نیست !) همین الان تمام تحریمها را در محلس سنای خود لغو کند !
  • IR ۱۸:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
    4 0
    اطمینان آور؟! از جانب کی؟!! دوباره بوهای خوبی به مشام نمی‌رسه یعنی مذاکره کنندگان همونجا متوجه این قضیه نشدن؟
  • IR ۱۸:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
    14 0
    مثل اینکه این دولت هم دوست ندارم تحریم رو به فرصت تبدیل کنه؟ عزیزان با این بازی ورود و خروج و تعلیق و لغو و ... برجام تولید مملکت به فنا نمیره؟
  • IR ۱۸:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
    8 0
    دولت لطف کنه ملت خود ایران رو هم مطلع کنه ما هم مقداری بسنجیم نه بعد اینکه آب از آب گذشت ...
  • IR ۱۸:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
    9 0
    صبر کنید مشکل انرژی اروپا رو ایران حل کنه بعد گذاشتن تو کاستون دیگه دولت قبل دولت قبل نکنید .... وقت فشار زمستونه نه چله تابستون
  • IR ۱۹:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
    3 0
    بطور معمول غرب یک جعبه پاندورا در قرارداد نگه میداره تا هر وقت خواست هیولایی از آن بیرون بکشه.
  • IR ۲۱:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
    0 0
    تا بانکلی خصوصی تولید کننده غول نقدینگی و تورم حل نشه هیچی درست نمیشه
  • افشین IR ۰۴:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
    0 0
    اقتصاد کشور و مردم با برجام درست بشو نیست. دولت هم که میگه بخاطر برجام اقتصاد رو شرطی نمیکنه.پس خیلی آویزان برجام نباشید.برای اصلاح اقتصاد اول باید قانون نظام بانکی رو اصلاح و بانکها رو از خلق نقدینگی بر حذر کنید و جریمه های سنگین.دوم مخارج کشور باید فقط با مالیات و عوارض تامین بشه و پول نفت خرج ساخت زیر ساختهای کشور و ایجاد شغل و خلق فناوریهای نوین بشه . باید از تولید با کیفیت و صادرات آن مخصوصا به کشورهای منطقه حداکثر استفاده رو بکنیم و از واردات کالاهای مشابه دوری کنیم. امنییت غذایی رو باید سرلوحه تولیدات کشاورزی قرار بدیم و از آب استفاده بهینه بکنیم و البته کشت فراسرزمینی هم که دولت شروع کرده رو گسترش بدیم و در تولید نهاده های دامی و طیور خودکفا بشیم. در تولیدات صنعتی کیفیت و استاندارد رو گشترش بدیم و مخصوصا از ایجاد رانت در این بخش دوری کنیم و اصلاح صنعت ذلیل خودرو سازی و قطعه سازی رو با سرعت پبش ببریم. با داشتن انواع سوخت در کشور تولید برق و گسترش آب شیرین کن ها با فناوریهای جدید و استفاده از فیلترهای نانو رو ابداع و گسترش بدیم.و صدها و هزاران راهکار بومی دیگر که همه از دست دانشمندان و جوانان تحصیلکرده کشور بر میاد . نه اروپا و نه آمریکا و نه حتی شرق برای ما کشور آباد کن نیستند. ایران باید به دست ایرانی آباد و عزتمند و مقتدر بشه . مثل صنعت نظامی باید با انضباط و هدفگذاری پیش بریم و راهی جز مقاومت نداریم اگر ایران رو واقعا دوست دارید.در آینده هم در انتخابها دقت کنید تا مثل 8سال گذشته قدرت رو به دست اشراف غربزده ندیم. از ما که گذشته ولی شما جوانها کشور رو بسازید که برجام برای شما جز خسارت نبوده و نخواهد بود.هر کس در هر جاییکه کاری داره باید درست انجام بده.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس