آیت‌الله رئیسی: روحیه سلحشوری جوانان فلسطینی و یمنی امتداد راه انقلاب اسلامی است

رئیس جمهور همچنین با اشاره به نقش آفرینی شهدای مدافع حرم در برقراری امنیت مراسم عظیم اربعین گفت: هیچ مراسمی بر روی زمین به شکوه اربعین حسینی وجود ندارد.

به گزارش مشرق، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی روز یکشنبه در دیدار با جمعی از خانواده‌های شهدا با تسلیت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و محکوم کردن جنایات صهیونیست‌ها علیه مردم غزه، خاطرنشان کرد: این بیداری مردم و جوانان در منطقه به برکت خون شهدا است. صهیونیست‌ها مردم بی‌دفاع غزه و اعضای جهاد اسلامی را ترور می‌کنند و جهاد اسلامی نیز پاسخ آن‌ها را می‌دهد.

رئیس جمهور با یادآوری جنایات متعدد صهیونیست‌ها علیه مردم غزه، تاکید کرد: مردم امروز فلسطین را با گذشته آنان مقایسه کنید، در گذشته نگاه مردم فلسطین به میزهایی همچون کمپ دیوید، شرم الشیخ و پیمان صلح اسلو بود اما امروز در مقابل ظلم صهیونیست‌ها مبارزه می‌کنند و ابتکار عمل بدست جوانان فلسطینی افتاده است. این روحیه مقاومت به برکت خون شهدای جنگ تحمیلی و مدافع حرم است.

آیت‌الله رئیسی همچنین با ابراز خرسندی از دیدار با خانواده‌های شهدا، گفت: هیچ کاری برای بنده دلنشین‌تر از همنشینی با خانواده شهدا نیست زیرا شما اهل حرم انقلاب اسلامی هستید و عزیزان خود را تقدیم کردید تا این انقلاب نه فقط برای ساختن ایران آباد که برای تحقق تمدن نوین اسلامی، قدرتمندتر شود.

رئیس جمهور با گرامیداشت تاسوعای حسینی، به مرور وقایع تاریخی این روز پرداخت و با اشاره به دو واقعه «محاصره لشکر امام حسین (ع)» و «رد امان‌نامه توسط ابالفضل العباس»، اظهار داشت: پیروی از ولایت، تاسی به حضرت عباس (ع)، ایستادگی، نه گفتن به دشمن، مقاومت و امیدبخشی به ملت در سلوک تمامی شهدا اعم از شهدای دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم قرار داشت.

آیت‌الله رئیسی در ادامه نبرد جانانه شهدای مدافع حرم با جریان‌های تروریستی در منطقه را نمونه‌ای از تاسی به فرهنگ عاشورا خواند و تصریح کرد: حقیقتا این شهدا با ایستادگی خود شر دشمن را دفع کردند و اجازه ندادند داعش به ناموس مردم دست‌درازی کند و با از بین بردن این جریان تروریستی، نه فقط برای کشورمان که برای منطقه امنیت به ارمغان آوردند.

رئیس جمهور همچنین با اشاره به نقش آفرینی شهدای مدافع حرم در برقراری امنیت مراسم عظیم اربعین گفت: هیچ مراسمی بر روی زمین به شکوه اربعین حسینی وجود ندارد.

آیت الله رئیسی در بخش پایانی سخنان خود با تاکید بر اینکه خانواده شهدا بهترین عزیزان خود را از دست دادند تا ارزش‌ها، دین و قرآن زنده بماند، اظهار داشت: خانواده شهدا همچون حضرت زینب کبری(س) مصیبت عزیزان خود را تحمل نمودند و امروز نیز رسالتی زینبی به عهده دارند. باید این پرچمی که توسط شهیدان به خانواده شهدا سپرده شده برافراشته بماند و نباید اجازه داد این پرچم دچار تزلزل شود.

پیش از سخنان رئیس جمهور، مادر شهیدان خالقی پور، مادر شهید حمید اسدالهی، همسر شهید چگینی، همسر شهید محسن فرامرزی، همسر شهید مسعود عسگری، مادر شهید محمد حسین محمدخانی و همسر شهید مدافع وطن جواد تیموری نیز به نمایندگی از خانواده شهدا ضمن بیان ویژگی‌های شخصیتی شهیدان، دغدغه و مسائل خود را با آیت الله رئیسی در میان گذاشتند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • غربال IR ۲۲:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۶
    0 2
    درود
  • دانا IR ۲۲:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۶
    0 2
    درود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس