«اوخوتنیک» پهپادی که ژنرال‌های آمریکا را گیج کرده است

وبگاه ویژه امور نظامی آمریکایی نوشت، پرواز پهپاد «اوخوتنیک» با «سوخو-۵۷» قابلیت حملات دور برد و در عمق نیروی هوایی روسیه را افزایش می‌دهد.

به گزارش مشرق، یک وبگاه ویژه امور نظامی آمریکایی اخیرا به بررسی پهپاد خاص ارتش روسیه پرداخت و نوشت، پهپاد «اوخوتنیک» روسیه، ژنرال‌های نیروی هوایی آمریکا را بسیار گیج کرده است.

وبگاه «۱۹ فورتی فایو» در تحلیل خود به قلم «برنت. ام. ایست وود» نوشت، به نظر می‌رسد پهپاد رادارگریز «اوخوتنیک» یا «اس-۷۰» روسیه یک سلاح جدید جنگی قدرتمند برای روسیه باشد.

* شلیک موفق موشک از اوخوتنیک

بر اساس این گزارش، پهپاد رادارگریز "اوخوتنیک» (شکارچی) تا سال ۲۰۲۳ وارد تولید انبوه می‌شود. در ماه ژوئن، این پهپاد نقطه عطفی را تکمیل کرد که به نظر می‌رسید انجام یک آزمایش موفقیت آمیز موشک هوا به زمین بود. «سرگئی چمزوف» شرکت «روس‌تک» در مورد پهپاد اوخوتنیک  گفت: «نمونه اولیه این پرنده  سال ۲۰۲۱ عرضه شد و ما تولید انبوه و تحویل آن را به وزارت دفاع روسیه در سال ۲۰۲۳ آغاز خواهیم کرد.»

این وبگاه نوشت، انتظار می‌رود که اوخوتنیک با جنگنده رادارگریز «سوخو-۵۷» پرواز کند. این پهپاد حملات درعمق و ماموریت‌های بازبینی را انجام خواهد داد که به نیروی هوایی روسیه امکان می‌دهد یگان‌های رزم هوایی رادارگریز خود را چند برابر کند. حداکثر چهار فروند اوخوتنیک می‌تواند با سوخو-۵۷ پرواز کند.

*ترکیب اوخونیک با سوخو -۵۷

بر اساس این گزارش، اوخوتنیک در سال ۲۰۱۹ اولین پرواز آزمایشی خود را به مدت ۲۰ دقیقه در ارتفاع حدود ۲۰۰۰ فوتی انجام داد. این ماموریت قرار بود اوایل همان سال برگزار شود، اما با تاخیر مواجه شد. اوخوتنیک پهپادی بزرگ با وزن ۲۰ تن، طول ۴۶ فوت و طول بال‌های آن ۶۲ فوت است. این پهپاد ممکن است موتوری مشابه با سوخو-۵۷ داشته باشد. برد آن  ۲۵۰۰ مایل و حداکثر سرعت ۶۲۱ مایل در ساعت است و می‌تواند محموله سلاح تا ۴۴۰۰ پوند حمل کند.

«اوخوتنیک» پهپادی که ژنرال‌های آمریکا را گیج کرده است

* حمله به عمق اهداف دشمن با پرنده‌های رادار گریز

این پهپاد ممکن است دارای عناصری از هوش مصنوعی باشد. «نیکولای دولژنکوف» از طراحان ارشد نظامی روسیه گفت: «از دیدگاه ما، هوش مصنوعی توانایی یک ماشین برای تصمیم گیری در یک محیط به سرعت در حال تغییر بدون دخالت اپراتور است.»

در خاتمه این مطلب آمده است، اوخوتنیک یک برنامه جاه طلبانه است. اگر این پهپاد واقعا بتواند با سوخو-۵۷ پرواز کند، قابلیت حملات دوربرد سوخو-۵۷ را افزایش خواهد داد. این پهپاد همچنینمی‌تواند داده‌های هدف‌گیری را برای حملات موشکی دقیق‌تر به هواپیمای سرنشین‌دار ارسال کند.

با اضافه شدن هوش مصنوعی به این ترکیب، ممکن است تاخیر بیشتری در به موقع آماده شدن این پهپاد وجود داشته باشد، زیرا صنعت دفاعی روسیه  مشکل کمبود بودجه دارد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 19
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۶
    22 1
    فوت و مایل همیشه فراموشم میشه لطفا متری و کیلومنری حساب کنید تا مشتری بشیم.
    • IR ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۶
      5 7
      مرسی آی کیو!!! خخخخخخخ
    • DE ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۶
      5 9
      چرتکه بزن حساب کن
    • DE ۱۷:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۶
      1 1
      فوت و مایل همیشه فراموشم میشه لطفا متری و کیلومنری حساب کنید تا مشتری بشیم// پسر همسازه ما هم حیوونکی با فوت و مایل مشکل داشت ولی بیچاره فوت کرد همش میگفت من مایل نسیتم فوت کنم.
  • IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۶
    4 18
    همش لافه مثل اس ۴۰۰ که به گفته خود فرماندهان روس نمیتونه حتی موشک هیمارس را کشف کنه اینهمه تبلیغ همروش شده بود
  • TR ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۶
    7 12
    آمریکا برای چی باید گیج بشه خود آمریکا زودتر از روسیه این مدل پهپادها رو تولید کرده
    • DE ۱۷:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۶
      13 1
      آمریکا برای چی باید گیج بشه خود آمریکا زودتر از روسیه این مدل پهپادها رو تولید کرده/ خب این بخاطر حماقت و نفهمی نیروهای مسلح امریکا ست. چون احمق ها نمیدونند خودشون زودتر تولید کردند حالا کامنت تو رو که بخونند نازه متوجه میشن. در افغانستان هم ارتش رژیم تروریستی امریکا نمیدونست کلی تجهیزات پیشرفته داره میتونه استفاده کنه که از افغانستان در نره ولی احمق ها یادشون نبود . تازه در جنک اوکراین متوجه شدند هووووووووو چغذر! اسلحه پیشرفته دارند که اگر چندتاش را بدهند زیلینسکی مسکو دو ساعته سقوط میکنه.
    • IR ۱۸:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۶
      0 3
      آمریکا با علمش همیشه چند قلم لااقل یک قدم جلوتر از همه هست. مگر اینکه خدا با صبر ما، خودش این دولت پست آمریکا رو نابود کنه.
    • TR ۰۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۷
      1 0
      ادم احمق فقط با داشتن سلاح های پیشرفته نمیتونه پیروز جنگ بشی تو افغانستان بیست سال دست شان بود اما تا خودشان بیرون نرفتن طالبان نتونست آمریکا رو بیرون کنه افغانستان یه کشوری که کوه ها و مناطقی داره که نمیشه با جنگنده و پهپاد رصد کرد طالبان هم تو کوه و مناطق خاص مخفی می شدند آمریکا تو افغانستان با یه گروه مسلحی طرف بود که مشخص نبود کجا هستند از کجا میخوان حمله بکنند موضوع اوکراین هم آمریکا نمی خواد هیچ کدوم طرف پیروز بشه یه جنگ فرسایشی میخواد اگه آمریکا سلاح های پیشرفته تر بده به اوکراین جنگ جهانی سوم راه می افته
  • IR ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۶
    10 2
    به پای پهبادای ایران نمیرسه
    • TR ۲۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۶
      2 3
      رو چه حسابی به پهپادهای شما نمیرسه
    • IR ۲۳:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۶
      1 1
      برای اینکه این یک کپی از پهپاد ایرانی است که خودش از آرکیو۱۷۰ کپی شده و بعد از بدنه دارند روی موتور و رادار مانور می دهند. یادمه که آمریکا معتقد بود ایران تا ۵۰ سال بعد نمیتونه اون را مهندسی معکوس کنه!! به ۳ سال نکشید و الان هم با موتور جت در حال پرواز تا کوههای پامیر هست و به دفعات ازش خبر اومده ولی در جبهه غرب وارد نشده بود/ روسها برای خودشان بومی سازی کردند و در ازای کمک ایران به ایران چیز ارزشمندی دادند در قواره یک رادار با برد ۵۰۰۰ کیلومتر....افتاد الان؟
    • IR ۰۰:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۷
      0 0
      رو چه حساب به پهبادهای ما نمیرسه
    • TR ۰۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۷
      0 0
      واقعیت عوض نمیشه
  • IR ۱۴:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۶
    15 1
    ترکیب یک سوخو ۵۷ با یک اوخوتنیک با تعداد زیادی پهپاد انتهاری ایرانی را تصور کنید! عملا برتر از ناو هواپیمابر خواهد بود!
  • IR ۲۳:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۶
    1 0
    باید روسیه برق اوکراین را قطع کند تا حساب دست دلقینسکی بیاید
  • IR ۲۳:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۶
    1 0
    موضع ایران نابودی ناتو و بازوهای منطقه ای آن است چون ناتو خیلی وقت است جنگ خود را با ایران شروع کرده است ایران باید فروش پهبادهای شاهد و فطرس را به روسیه به تعداد زیاد آغاز کند
  • IR ۲۳:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۶
    1 0
    روسیه هم در مقابله با هیمارس های امریکامی تواند موشک های ws چینی با برد بالای 280 کیلمتر و بسیار ارزان چینی را بخرد
  • IR ۱۸:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۲
    0 0
    امریکا بیش از 2 دهه است که پهپاد میسازد و در جنگ از ان استفاده میکند این در حالی است که روس ها اصلا به صورت عملیاتی از پهپاد استفاده نمیکنند و در این زمینه حتی از ایران هم عقب ترند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس