کد خبر 1405530
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۵:۳۰
تسکین درد مفاصل با معجزه از لیموترش

لیمو ترش از خواص بسیاری برای سلامت بدن برخوردار است همچنین پوست آن نیز با خواص شگفت انگیزی که دارد می تواند درد مفاصل را درمان کند.

به گزارش مشرق، لیموترش یکی از مفید ترین مواد است که از بسیاری از بیماریها محافظت میکند و فوق العاده برای سلامتی خوبست علاوه بر این ما یک دستور تسکین دهنده درد مفاصل پا ودست را با استفاده از لیمو ترش را معرفی خواهیم کرد.

گفتنی است نتایج مطالعات ثابت کرده است که پوست میوه لیمو ترش روی دردهای مفصلی تاثیر خاصی دارد از آنجایی که بخشی از خواص لیموترش در پوست آن قرار دارد بنابراین بهتر است به جای دور ریختن از آن استفاده کنید و با روش هایی که در ادامه این بخش از سلامت نمناک خواهیم گفت از آن برای درمان درد مفاصل داروی گیاهی و خانگی بسازید.

لیموترش یک ماده غذایی ضروری برای برنامه غذایی است. نه فقط به این دلیل که به غذاها طعم بهتری می دهد. بلکه به این دلیل که خواص مفیدی برای سلامتی دارد.

لیموترش گنجینه ای از خواصی درمانی و غذایی است که سلامتی را ارتقا می دهد و بسیاری از ناخوشی ها را از ما دور می کند . لیمو ترش علاوه بر از بین بردن سلول های بد در بدن از بروز انواع ‫سرطان نیز جلوگیری می کند. یک عدد لیموی ۱۰۰ گرمی حاوی ۲۹ کیلو ‫‏کالری انرژی است.

لیمو ترش بعلت داشتن خواص اسیدی ضد عفونی کننده قوی است برای همین اگر در مسافرتها به آب آشامیدنی مشکوک هستید و می ترسید از آن بنوشید کافی است چند قطره آب لیمو ترش را در آن بریزید تا آن ر ا کاملا استرلیزه کرده و میکربهای موجود در آب را از بین ببرد.

این منبع ویتامین های C،A،B۱ و B۶ و همچنین منیزیم، بیوفلاونوئیدها، پکتین، اسیدفولیک، فسفر، کلسیم و پتاسیم و البته دیگر ترکیبات مغذی سیستم ایمنی بدن را تقویت می کندو ترکیبات لیموترش از کبد و معده محافظت کرده و با مقابله با اثرات شوم رادیکال های آزاد پوست را سالم و جوان تر نگه می دارند.

تأثیر پوست لیموترش در تسکین دردهای مفصلی

باید بگوییم که بخش قابل توجهی از خواص و مواد مغذی لیموترش در پوست آن نهفته است. با این حال به دلیل طعم تلخ آن و البته بر حسب عادت آن را دور می ریزیم و استفاده نمی کنیم.

اکثر افراد عادت دارند که صرفاً از آب لیموترش استفاده کنند و پوست آن را خوردنی نمی دانند این در حالی است که پوست این میوه ترش حاوی ترکیبات مغذی است که علاوه بر بهبود سلامتی به مقابله و تسکین دردهای مفصلی کمک می کنند.

عصاره های روغنی معطر موجود در پوست آن باعث کاهش درد در مفاصل می شود به دلیل اینکه به آرامش و شل شدن عروق خونی کمک کرده و اثر ضدالتهابی ایجاد می کند. این مسئله نیز به تسکین چشم گیر درد منجر می شود.

در پوست لیموترش ترکیبات مهمی از جمله عصاره روغنی سیترون، سیترونل و فلاندرن وجود دارد، این ترکیبات به اضافه ویتامین C، اسیدسیتریک، اسیدمالیک، اسیدفورمیک، هسپریدین یا پکتین و دیگر ترکیبات موجود در آن باعث می شوند که پوست لیموترش ارزشی بالاتر داشته باشد.

باید بدانید که پوست لیموترش خاصیت ضدعفونی کننده قوی دارد و ماده قوی برای مقابله با تب محسوب می شود.

چگونه می شود با لیموترش درد مفاصل را تسکین داد؟

در صورتی که قصد دارید از پوست لیمو ترش برای تسکین درد مفاصل بهره ببرید از داروی طبیعی زیر استفاده کنید:

مواد لازم:

روغن زیتون با کیفیت

لیموترش طبیعی

برگ اوکالیپتوس

باند

داروی گیاهی مفاصل

طرز تهیه داروی درمانی برای درد مفاصل با لیمو ترش:

۱. برای تهیه این داروی گیاهی دو عدد لیموترش سالم بزرگ انتخاب کرد و پوست آن را کامل بگیرید.

۲. پوست های لیمو را بعد از جدا کردن داخل یک ظرف درب دار ریخته و مقداری روغن زیتون روی آن بریزید تا جایی که روغن به طور کامل روی پوست ها را بگیرد.

۳. حالا چند برگ اوکالیپتوس به آن اضافه کرده و در ظرف را بگذارید و اجازه دهید این ترکیب ۲۲ هفته استراحت کند تا داروی شما آماده شود.

۴. در این مرحله یعنی بعد از مدت معین یک گاز یا باند تمیز را به آن آغشته کرده و روی مفصل دردناک بگذارید و با شال پشمی آن را ببندید.

۵. توصیه می شود این کار را شب ها انجام دهید تا یک شب تمام بدون حرکت ترکیب لیموترش روی مفصل دردناک بماند.

چای با پوست لیموترش برای تسکین درد مفاصل

مواد لازم:

آب ۱ لیتر

پوست لیموترش طبیعی و ارگانیک و آب آن ۲ عدد

عسل به میزان لازم

کاهش درد مفاصل

طرز تهیه چای برای درمان درد مفاصل:

۱. یک لیتر آب را داخل ماهیتابه ای بریزید و پوست لیموترش را داخل آن بریزید.

۲. یک ربع آن را بجوشانید و بعد زیر شعله را خاموش کنید.

۳. آب لیموترش ها را بگیرید و به آن اضافه کنید.

۴. در این مرحله چای را صاف کرده و با عسل شیرین کرده و میل کنید.

این چای به تسکین درد مفاصل پاها و بازوها کمک می کند و باعث کاهش گاز روده و التهاب می شود ؛اگر احساس می کنید عصبی و ناراحت هستید نیز این چای آرامبخش است . البته فراموش نشود که این تنها بخشی از فواید چای پوست لیموترش است.

منبع:ایسکانیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس