کد خبر 1405517
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۳:۳۰
درمان آلزایمر با کلسترول خوب

محققان در تازه‌ترین بررسی خود دریافتند ترکیب موجود در توت فرنگی می‌تواند التهاب مغز را کاهش دهد و پیشرفت آلزایمر را متوقف کند.

به گزارش مشرق، محققان به سرپرستی دانشگاه راش در شیکاگو دریافتند بزرگسالانی که توت فرنگی می‌خورند پروتئین تاو کمتری در مغز خود دارند. یکی از نشانه‌های ثبت شده آلزایمر، پلاک‌های چسبنده پروتئین آمیلوئید بتاست که در اطراف سلول‌های عصبی تشکیل می‌شوند.

 اغلب دانشمندان بر این باورند که آمیلوئیدها مسئول فروپاشی پردازش اطلاعات و مرگ سلول‌ها هستند. با این حال، بیش از یک دهه است که محققان به پروتئین دیگری به نام تاو که در داخل سلول‌های مغز یافت می‌شود به عنوان عامل اصلی محتمل اشاره می‌کنند.

ترکیب طبیعی موجود در توت‌فرنگی به اسم فیستین این قابلیت را دارد که برای بسیاری از بیماری‌های مرتبط با افزایش سن نقش پیشگیرانه داشته باشد، چراکه سرشار از آنتی‌اکسیدان است. این تیم دریافتند بزرگسالان بالای ۶۵ سال که به طور منظم این میوه‌ها را می‌خورند، پروتئین تاو کمتری در مغز خود دارند.

توت فرنگی همچنین یکی از منابع اصلی پلانگونیدین است که تصور می‌شود یک ضد التهاب است. این مطالعه که هفته گذشته در مجله بیماری آلزایمر منتشر شد، به بررسی مغز ۵۷۵ بیمار پرداخت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۶
    2 0
    گرونه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس