رزمایش«سپر سوپر گارودا» در جزایر سوماترا آغاز شد

ارتش آمریکا و اندونزی از امروز چهارشنبه رزمایش مشترک خود را تحت عنوان «سپر سوپر گارودا» در جزایر سوماترا آغاز کردند.

به گزارش مشرق به نقل از وبگاه روسیا الیوم، در میان نگرانی های فزاینده مقامات چین، ارتش آمریکا و اندونزی از امروز چهارشنبه رزمایش مشترک خود را تحت عنوان «سپر سوپر گارودا» در جزایر سوماترا آغاز کردند.

در این مانور بیش از ۵۰۰۰ نیروی نظامی از ارتش آمریکا، اندونزی، استرالیا، ژاپن و سنگاپور مشارکت دارند که باعث شده این دور از رزمایش سوپرگارودا از زمان برگزاری آن در سال ۲۰۰۹، به بزرگترین مانور تبدیل شود.

بنابراین گزارش، این رزمایش در شرایطی آغاز شده که فعالیت های دریایی چین در منطقه میان اقیانوس آرام و هند در روزهای اخیر افزایش پیدا کرده است.

سفارت آمریکا در جاکارتا ، در بیانیه ای در این باره تاکید کرد که رزمایش مشترک سپر سوپر گارودا در راستای حفظ و تقویت امنیتی در آب های بین المللی میان اقیانوس آرام و اقیانوس هند برگزار می شود.

ژنرال چارلز فلین فرمانده کل ارتش آمریکا در اقیانوس آرام نیز در سخنانی برگزاری این رزمایش را بیانگر تقویت همکاری ها میان ارتش آمریکا و ارتش اندونزی به ویژه در بخش نیروهای زمینی توصیف کرد.

گفتنی است مانور مشترک سوپر گارودا ۲۰۲۲ از امروز سوم آگوست آغاز شده و تا ۱۴ آگوست ادامه خواهد داشت. این مانور در شرایطی برگزار می شود که تنش ها میان آمریکا و چین در این منطقه در پی سفر نانسی پلوسی تشدید شده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۸
    1 0
    اندونزی بدبخت رو نیگا...!؟ اَه اَه...حالم بهم خورد... تا آمریکا یه اخمی بهش بکنه، مثل ..، فرمان میگیره... حالا این بدبخت مثلا کشور اسلامیه... اف به غیرت نداشته تون.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس