کد خبر 1404945
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۴
چرا امر به معروف را امر به واجب نمی‌گویند؟

یک کارشناس مذهبی دلیل این‌که به امر به معروف، امر واجب و به نهی از منکر، نهی از حرام گفته نمی‌شود را توضیح داد.

به گزارش مشرق، کارشناس مذهبی، حجت الاسلام والمسلمین آذر طوسی در رابطه با امر به معروف و نهی از منکر گفت: امر به معروف زمانی اثر گذار است که مردم آن واجب را معروف بدانند و این اثر گذاری جز با فرهنگ سازی صحیح محقق نمی‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • مسعود دیپلمات IR ۱۷:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
    1 0
    چرت و پرت گغته! معروف یک چیز است و واجب چیز دیگر! هیچ ارتباطی با یکدیگر ندارند. معروف آنست که با حکم مردم جاری می شود. اما واجب فرمان خدا است. واجب را نمی توان امر کرد، زیرا لا اکراه فی الدین مگر اینکه معروف شده باشد.
  • IR ۱۸:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
    0 0
    سلام فیلم کو؟
  • IR ۱۹:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
    0 0
    توجیه بهتری برای فرار از عبادتی که امام حسین با کل اهل بیت و یارانش واسش قیام کرد و به‌تنهایی سنگینتر از همه اعمال عبادی واجب و مستحب دیگه است نداشتین؟!
  • IR ۰۰:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
    0 0
    با این بیان ایشان کلّا امر به معروف و نهی از منکر باید تعطیل شود. گفته است که اگر واجبی معروف شود مردم خود به خود به سمتش می روند، سوال من این است که اگر مردم خود به خود سمت معروف می روند پس امر به معروف چه معنا دارد. اگر مردم خود به خود منکر را ترک می کنند پس نهی از منکر برای کیست؟ بله تبیین معروف و منکر لازمه امر به معروف و نهی از منکر است ولی این بدان معنا نیست که تک تک اعضای جامعه به معروف بودن معروف پی برده باشند، بلکه فهم اکثریت جامعه ملاک است. اگرچه اقلیتی هیچگاه زیر بار فهم معروف و منکر نمی روند. درباره حجاب مثلا اکثریت جامعه معروف بودن آن را پذیرفتند و درک کردند. حالا اگر عده ای خودشان را به نفهمی بزنند معروف از معروف بودن خود خارج نمی شود.
  • ناراضی وضع موجود IR ۰۷:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
    0 0
    یه مدتی مد شده برای سکولاریسم و اباحه گری بینه دینی ارائه میکنن.یا طوری حدف میزنن انگار ما باید دوباره از مردم ایران تست شهادتین بگیرین ببینن مسلمان هستند یا کافر، بعد قانون و احکام اجرا کنیم. فلسفه قیام انقلاب اسلامی و استقرار جمهوری اسلامی با این مارهای خوش و خط و خال نمی‌سازد.اجازه خمینی زدایی ندهید‌

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس