کد خبر 1404649
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۵
چین و امریکا

کاخ سفید شامگاه سه‌شنبه در واکنش به اظهارات مقام‌های چینی درباره سفر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان گفت که تهدیدات پکن ما را نمی‌ترساند.

به گزارش مشرق، هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا روز سه شنبه به وقت محلی در گفتگو با سی ان ان درباره سفر نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان این کشور به تایوان مدعی شد: هیچ نقض حاکمیت پکن یا نقض سیاست چین واحد وجود ندارد.

این مقام کاخ سفید در عین حال درباره هشدارهای چین نیز گفت: آمریکا تحت تاثیر تهدید قرار نمی گیرد.

وی ادامه داد: مهم است که رییس مجلس نمایندگان آمریکا فرصت بازدید از تایوان را داشته باشد.

هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید افزود که جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا پیش از سفر پلوسی به تایوان با او صحبت نکرده است. کربی درحالی که سعی کرد دیدار پلوسی به تایوان  را کم اهمیت جلوه دهد گفت: سفر اعضای کنگره به تایوان غیرمعمول نیست. همچنین سفر رئیس مجلس نمایندگان به تایوان بی سابقه نیست.

 نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا نیز پس از ورود به تایوان که در تاریکی شب مورد استقبال مقامات این جزیره قرار گرفت، با انتشار بیانیه ای ادعا کرد که سفرش نقض بیانیه های مشترک آمریکا و چین نیست.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا که شامگاه سه شنبه  وارد تایوان شد، با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: سفر ما یکی از چندین هیات کنگره به تایوان است - و به هیچ وجه با سیاست دیرینه ایالات متحده که بر اساس قانون روابط تایوان در سال ۱۹۷۹، بیانیه های مشترک ایالات متحده و چین و تضمین‌های شش گانه هدایت می شود، در تضاد نیست.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۲:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
    0 0
    گویند چین بواسطه حجم بالا تبادلات اقتصادی و کم نظیر در دنیا با آمریکا و اوضاع نا مساعد اقتصادی جهان که بر چین نیز اثر گذارده و بسیاری در چین نیز از آن متاثر هستند . افرادی که در شهرها با تاثیر پذیری از دنیا سکونت و در کارخانجات مشغول بکار هستند نگران تامین مخارج خود می باشند . قصد حقیقی و واقعی در دشمنی با آمریکا را ندارد . و از طرفی کشاکش سیاسی برای انتخاب رئیس جمهور در آینده بین شی جی و معاونش نیز دلیل دیگری هست . یعنی همین مردم نگران موافق نظر معاون هستند . از سوی دیگر رقابت با هند هر دو با جمعیت بالا که شغل و نان میخواهند و بقیه هم هست . با این حساب و لابد اطلاع داشتن واشنگتن . بیان میکند که تهدیدات چین اهمیتی ندارد .
  • GB ۲۲:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
    1 6
    بله بله آمریکا فقط از روسیه مثل سگ میترسه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس