کد خبر 1403750
تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۱
بلینکن

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا با بنی گانتس وزیر جنگ رژیم موقت صهیونیستی درباره تهدیدات ادعایی علیه ایران گفتگو کرد.

به گزارش مشرق، وزارت امور خارجه آمریکا شنبه شب با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که بلینکن با گانتس در مورد طیف وسیعی از چالش‌های امنیتی مشترک از جمله تهدیدات ادعایی ناشی از ایران و حمایت واشنگتن از امنیت تل‌آویو گفتگو کرد.

در این بیانیه ادعا شده است بلینکن بر این باور دولت آمریکا تاکید کرد که اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها شایسته برخورداری از معیارهای مساوی امنیت، آزادی و دموکراسی هستند.

در این بیانیه همچینن ادعا شده است که بلینکن موضوع شهادت شیرین ابوعاقله روزنامه نگار فلسطینی – آمریکایی و نیاز به پاسخگویی درباره آن را مطرح کرده است.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در تازه‌ترین ستیزه جویی و لفاظی های خود علیه ایران و حزب الله لبنان مدعی شد که این رژیم می‌تواند از پیشرفت برنامه صلح آمیز هسته‌ای ایران جلوگیری کند.

 «بنی گانتس» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی بار دیگر نتوانست نارضایتی خود را از مذاکرات برای دستیابی به یک توافق احتمالی به منظور احیای برجام پنهان کند و گفت که تل آویو آنچه را او "یک معامله بد با ایران" خواند که "می تواند باعث گشایش اقتصادی" برای ایران شود، "نمی‌پذیرد".

او با اذعان ضمنی به پیشرفت برنامه صلح آمیز هسته ای ایران با وجود همه تلاش های غرب و صهیونیست ها برای مانع تراشی در برابر آن و در عین حال تلاش برای فضا سازی و تضعیف کردن مسیر دیپلماتیک و برجسته کردن مسیر تقابل نظامی مدعی شد که گزینه نظامی می‌تواند برنامه هسته‌ای ایران را با تاخیر مواجه کند و به زعم او "به مانند یک توافق خوب" عمل کند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۹
    1 0
    دوتالجن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس