بیانیه چارچوب هماهنگی در واکنش به حوادث امروز الخضراء و پارلمان عراق

چارچوب هماهنگی شیعیان عراق که اخیرا «محمد شیاع السودانی» را به عنوان نامزد تصدی نخست وزیری عراق معرفی کرده، به حوادث امروز منطقه الخضراء و ورود هواداران مقتدی صدر به پارلمان واکنش نشان داد.

به گزارش مشرق، در بیانیه‌ای که در اختیار رسانه‌ها قرار گرفت تاکید کرد: حوادث پرشتابی که امروز رخ داد و دادن اجازه به تظاهرات کنندگان برای ورود به منطقه ویژه دولتی و یورش به ساختمان پارلمان و کارکنان آن و هیئت‌های دیپلماتیک و عدم عمل کردن نیروهای امنیتی به وظایف خود، سبب شک و شبهه زیاد می‌شود، به همین خاطر، ما دولت پیشبرد امور را مسئول کامل حفظ امنیت و سلامت نهادهای دولتی و کارکنان آن و هیئت‌های دیپلماتیک و اموال عمومی و خصوصی می‌دانیم و از آنها می‌خواهیم اقدامات قاطعی را برای حفظ امنیت و نظم و جلوگیری از هرج و مرج و اقدامات غیرقانونی اتخاذ کنند.

چارچوب هماهنگی شیعیان عراق در ادامه بیانیه خود خطاب به ملت عراق تاکید کرد:

ملت عزیز عراق، دغدغه ما حفظ امنیت و سلامت قشرهای مختلف مردم عزیز است، ما هرگز به شما پشت نخواهیم کرد، شما را به هوشیاری در برابر مکر دشمنان و مقابله با هرگونه فتنه و جلوگیری از هرج و مرج و اقدامات غیرقانونی و گرفتن فرصت از فرصت‌طلبان و آمادگی برای هر حادثه اضطراری دعوت می‌کنیم.

حوادث پرشتابی که امروز رخ داد و دادن اجازه به تظاهرات کنندگان برای ورود به منطقه ویژه دولتی و یورش به ساختمان پارلمان و کارکنان آن و هیئت‌های دیپلماتیک و عدم عمل کردن نیروهای امنیتی به وظایف خود، سبب شک و شبهه زیاد می‌شود، به همین خاطر، ما دولت پیشبرد امور را مسئول کامل امنیت و سلامت نهادهای دولتی و کارکنان آن و هیئت‌های دیپلماتیک و اموال عمومی و خصوصی می‌دانیم و از آنها می‌خواهیم اقدامات قاطعی را برای حفظ امنیت و نظم و جلوگیری از هرج و مرج و اقدامات غیرقانونی اتخاذ کنند.

محمد الحلبوسی رئیس پارلمان عراق هم در واکنش به حوادث امروز گفت: نیروهای حفاظت از پارلمان نباید به تظاهرات‌کنندگان حمله کنند یا آسیب بزنند.

این در حالی است که نوری مالکی نخست وزیر اسبق عراق این اقدام معترضین طرفدار مقتدی صدر را نقض آشکار حق انجام آزادانه تظاهرات در کشور اعلام کرد.

گفتنی است مقتدی صدر در توئیتی از هوادارانش خواست تا به اقدام خود در حمله به منطقه الخضراء و ورود به مجلس عراق پایان داده و از آن جا خارج شوند.

او مدعی شد پیام آنها در رابطه با انقلاب اصلاحات و رد ستم و فساد رسیده و باعث رعب و وحشت فاسدین شده است، او مدعی شد که این کار گوش برخی را کشیده است از اینرو بعد از به جای گذاردن دو رکعت نماز به خانه های خود بازگردید.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۶
    4 0
    نمی دونم چرا با این حرکات مقتدی صدر یاد خلیفه زبیری در فیلم مختار می افتم، آنجانیی که مردم کوفه قیام می کنند و می گویند خلیفه زبیری می خواهند
  • IR ۰۱:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۶
    3 0
    صدر موذی
  • IR ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۶
    1 0
    دولت پشبرد امور مقصر ناآرامی درمنطقه الخضرا است چرانیروهای امنیتی جلو اعتشاش گران نگرفته اند
  • یوسف IR ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۶
    0 0
    متاسفانه مقتدی صدر که متعلق به خاندان بزرگ صدر است فاقد بصیرت وبینش سیاسی لازم است ومتوجه توطئه های عبری وعربی وغربی علیه استقلال عراق نیست وهر از چند گاه با اقدامات شتابزده واحساسی مانع روند دموکراسی در عراق می شود .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس