کد خبر 1402450
تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۴
پایان رویای مهاجم نیمکت‌نشین چلسی

مهاجم آلمانی چلسی از نیمکت‌نشینی‌های تمام‌نشدنی خسته شده و با سردادن نغمه جدایی، قصد بازگشت به خانه قبلی را دارد.

به گزارش مشرق، با خبرهای که از تیم فوتبال چلسی به بیرون درز می‌کند، به نظر می‌رسد اتفاقات ناخوشایندی در ارتباط با بازیکنان کنونی تیم در راه باشند. بعد از آنکه تیم آبی‌پوش شهر لندن در پایان سفر به آمریکا، مقابل آرسنال ۴ بر صفر شکست سنگینی متحمل شد، شمار خبرهای بحث‌برانگیز تیم، افزایش یافته است.

یکی از این خبرها، کوک شدن ساز جدایی «تیمو ورنر» است. مهاجم ملی پوش آلمان  که ۲ فصل قبل تیم لایپزیگ از بوندس لیگا را ترک کرد، با رویای شروع چالشی جدید و مطرح شدن هر چه بیشتر گام در چلسی و لیگ جزیره گذاشت.

او می خواست همراه با این تیم، پله‌های ترقی را طی کند اما روی همین پله‌ها احساس تزلزل می‌کند و در فکر و خیال ترک تیم لندنی است.

پایان رویای مهاجم نیمکت‌نشین چلسی

بازیکنی نیمکت نشین

ورنر زمانی که لژیونر فوتبال کشورش در جزیزه شد، ۲۴ سال داشت اما اکنون به ۲۶ سالگی رسیده است. در این مدت در قالب و شکل تیمی با چلسی،  فاتح لیگ قهرمانان اروپا ۲۰۲۱ شد. حتی به مقام قهرمانی سوپرکاپ اروپا و فتح جام جهانی باشگاه رسید  اما از نظر «شخصی» دستاوردی خاص کسب نکرد.

او که قبلا در تیم‌های آلمانی اشتوتگارت و لایپزیش بازی کرده بود، به افتخارات شخصی نظیر بهترین گلزن رده جوانان، جایزه طلای فریتس والتر و حتی بهترین بازیکن ماه‌های نوامبر و دسامبر سال ۲۰۱۹ نیز رسیده بود.

تا قبل از انتقال به چلسی، در زمینه گلزنی، حتی با روبرت لواندوفسکی، مهاجم  کنونی بارسلونا و آن هنگام بایرن مونیخ، رقابت داشت و بعد از مهاجم لهستانی، به عنوان بهترین گلزن این لیگ شناخته می شد.

اما در دو سال اخیر  نتوانسته به افتخاری قابل توجه در انگلیس برسد. در دوره مربیگری فرانک لمپارد، در چند بازی ابتدایی، «تیموی باانگیزه» فیکس بود ولی بعد ذخیره شد. در ایامی هم که توماس توخل، زمام امور فنی تیم لیگ برتری را در اختیار گرفته، روند با ثباتی در ترکیب اصلی لندنی‌ها نداشته است.

پایان رویای مهاجم نیمکت‌نشین چلسی

نغمه ای که تیمو سرداد

اما خبری که در ارتباط با این مهاجم ملی پوش رسانه‌ای شد، ابراز نگرانی در مورد آینده‌اش بود. مهاجم یک متر و ۸۰ سانتیمتری در اظهاراتی که توسط روزنامه «فولکس سایتونگ» چاپ لایپزیش منتشر شد، بیان کرد قصد ترک تیمش را دارد.

او گفت: مشخص است که می‌خواهم بیشتر بازی کنم. البته که باید بیشتر بازی کنم تا ابتدا برای جام جهانی در شرایط خوبی باشم و همچنین شانس بازی در جام جهانی را کسب کنم.

با همین جملات بازیکن تکنیکی مشخص کرد دل‌نگران جایگاهش برای جام جهانی قطر است. وی با همین چند کلمه مشخص کرد نمی خواهد نیمکت نشینی را که در دو سال گذشته در چلسی، زیاد دیده، باز تجربه کند.

واکنش توخل به اظهارات شاگردش

بعد از انتشار این صحبت ها، توماس توخل به عنوان سرمربی و مسئول نقل و انتقالات چلسی، واکنش نشان داد.

مربی ۴۸ ساله با لحن کنایه آمیزی گفت: از این حرف ها خیلی تعجب کردم. واقعا اگر خودم جوان بودم، با چلسی قرارداد داشتم و تیم موقعیت بازی در اختیارم می‌گذاشت، خیلی خوشحال می شدم.

وی ادامه داد: بدانید آنوقت من یکی از خوشبخت‌ترین آدم‌های روی کره خاکی بودم.

توخل با ردیف کردن چنین جملاتی مشخص کرد بازی در چلسی چه جایگاه بالایی دارد که گویا ورنر به آن توجهی نکرده است.

این مربی در حالی چنین موضع گیری کرد که بعد از باخت عجیب و بحث برانگیز ۴ بر صفر تیمش مقابل آرسنال در فلوریدا آمریکا، حتی از مدیریت باشگاه خواست بازیکنان با کیفیت جدیدی برای تیم استخدام کنند.

او که تیمش در پنجره تابستانی رحیم استرلینگ را از منچسترسیتی و کالیدو کولیبالی را از ناپولی گرفت، این دو خرید را برای تیمش کافی ندانست.

حال در چنین شرایطی، شاگرد هموطنش، حرف از ترک تیم نیز زده است.

پایان رویای مهاجم نیمکت‌نشین چلسی

بازگشت به خانه

با توجه به اظهارات مهاجم چلسی، اکنون این سوال مطرح است که مقصد بعدی او کدام تیم است؟

به این سوال، روزنامه لایپزیگی در مقاله ای جداگانه چنین پاسخ داد: به نظر می رسد ورنر راه بازگشت به لایپزیگ را در پیش خواهد گرفت. بعد از آنکه در تمام رده های سنی اشتوتگارت بازی کرد، در سال ۲۰۱۶ به لایپزیگ آمد.

در واقع با این تیم در بوندسلیگا خود را به عنوان مهاجمی درجه یک مطرح کرد تا جایی که حتی پیراهن تیم ملی آلمان را به تن خویش دید. ظاهرا مهاجم لژیونر ما می خواهد به تیمی که سکوی پرتابش بود، بازگردد تا جایگاهش را در تیم ملی تثیبت کند.

صحبت‌های بحث‌انگیز

اگر حرف‌های که ورنر زده، جدی باشد و پیش‌بینی نشریه آلمانی هم درست از آب درآید، شاید تا در آینده‌ای نزدیک، طرفداران او را بار دیگر در لایپزیگ ببینند.

اما در همین ارتباط بحث تعهدش با تیم انگلیسی مطرح است. چرا که در سال ۲۰۲۰ وقتی همراه با کای هاورتز به چلسی آمد، قراردادی ۵ ساله منعقد کرد که اکنون ۳ سال دیگر از آن باقیمانده و باشگاه لیگ برتری هم نقشه‌ای برای فروش او نکشیده است.

او در مدت دوره چهار ساله در تیم قبلی، به روایت سایت ترانسفرمارکت در ۱۵۸ بازی ۹۳ گل زد. ضمن آنکه ۴۰ موقعیت گل نیز ایجاد کرد.

در حالیکه در چلسی در  ۸۹ بازی که بیشتر آن بازیکن ذخیره و تازه نفس بوده، ۲۳ گل زده و ۲۱ موقعیت گل هم ایجاد کرده است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس