کد خبر 1402439
تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۶
سکوت ساکت در ماجرای دریافت حقوق ۹۲ میلیون تومانی در ماه

مدیرعامل باشگاه سپاهان درقبال موضوع حقوق ۹۲ میلیون تومانی‌اش واکنشی نشان نداده است.

به گزارش مشرق، چند روزی از انتشار نامه حسین میرزایی نماینده مجلس شورای اسلامی و رئیس هیئت تحقیق و تفحص از شرکت فولاد مبارکه اصفهان می‌گذرد، نامه‌ای که در آن دستمزدهای نجومی برخی از مدیران این مجموعه از جمله محمدرضا ساکت افشا شده است. مدیرعامل باشگاه سپاهان اینطور که در این نامه رسمی قید شده است، ماهیانه بیش از ۹۲ میلیون تومان حقوق دریافت کرده است. همچنین در انتهای نامه به دریافت حق‌الجلسه، پاداش و هدایایی نظیر تلفن همراه، رایانه همراه و کارت هدیه اشاره شده است. البته تاریخ صدور این نامه، مربوط به مهر ماه سال ۱۴۰۰ است و طبیعتاً رقم حقوق و دیگر اطلاعات ذکرشده، مربوط به ماه‌های گذشته و یا سال قبل از آن است. بر همین اساس از میزان حقوق ساکت بعد از صدور این نامه و در سال ۱۴۰۱ اطلاعاتی در دسترس نیست. تصویر این نامه را در زیر می‌بینید:

محمدرضا ساکت , تیم فوتبال سپاهان اصفهان ,

این درحالی است که مدیرعامل باشگاه سپاهان یک فرد بازنشسته محسوب می‌شود و پیش از این به دلیل اجرای قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان به اجبار از بدنه فدراسیون فوتبال جدا شده است. در همین رابطه چند روز قبل از صدور نامه‌ای که در بالا به آن اشاره شد، نامه‌ای دیگر از سوی میرزایی (رئیس هیئت تحقیق و تفحص از شرکت فولاد مبارکه اصفهان) به شرکت فولاد مبارکه ارسال و نسبت به روند به‌کارگیری افراد بازنشسته در این مجموعه اخطار داده می‌شود.

بیشتر بخوانید:

واکنش سپاهان به حقوق نجومی ساکت

با این وجود با گذشت نزدیک به ۹ ماه از صدور این نامه حداقل در باشگاه سپاهان که زیرمجموعه شرکت فولاد مبارکه به حساب می‌آید، این اخطار کاری را از پیش نبرده است. تصویر این نامه را در زیر می‌بینید:

محمدرضا ساکت , تیم فوتبال سپاهان اصفهان ,

بعد از انتشار نامه دوم که در آن میزان دریافتی مدیرعامل بازنشسته باشگاه سپاهان مشخص شده است، موج جدیدی از واکنش‌ها در این رابطه آغاز شد. از همین رو محمدصادق میرصالحیان مدیر روابط عمومی باشگاه سپاهان در گفت‌وگویی با رد حقوق ۹۲ میلیونی ساکت، عنوان کرد: «این اعداد درست نیست و مشخص است بحث شخصی وجود داشته. آقای ساکت یک مدیر نخبه ورزشی است. سیستم مالی و نظارتی کارخانه فولاد مبارکه سپاهان شفاف است و اصلاً چنین صحبت‌هایی صحت ندارد و شیطنتی است که مطرح شده. گروهی وجود دارند که می‌خواهند از آب گل‌آلود ماهی بگیرند و نامه‌ای که منتشر شده است، پایه و اساس درستی ندارد. این عدد صحت ندارد و حقوق ماهیانه آقای ساکت بسیار پایین‌تر از اینهاست».

مدیر روابط عمومی باشگاه سپاهان حقوق ماهیانه ۹۲ میلیون تومانی مدیرعامل این باشگاه را تکذیب کرده، اما با مصاحبه اخیرش اعمال حقوق (با هر رقمی) برای ساکت در این مجموعه را تأیید کرده است، آنهم در حالی که در نامه‌ فوق صراحتاً پرداخت حقوق به مدیران بازنشسته غیرقانونی دانسته شده است. در پایان این نامه عنوان شده است: «طبق قانون (منع به‌کارگیری بازنشستگان) پرداخت هرگونه وجهی از هر محل و تحت هر عنوان در حکم تصرف غیرقانونی در اموال دولتی توسط مدیران شرکت فولاد مبارکه می‌باشد». مدیر روابط عمومی باشگاه سپاهان خواسته یا ناخواسته تأیید می‌کند که ساکت با وجود بازنشسته بودن برای مدیریت در باشگاه سپاهان حقوق می‌گیرد، ولی فقط حقوقی که دریافت می‌کند، بسیار پایین‌تر از ۹۲ میلیون تومان است.

از سویی دیگر در قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان آمده است که فرد بازنشسته‌ای که شرایط قانونی لازم را برای ادامه کار ندارد، یا باید از سازمان برود با اینکه اگر قرار باشد به فعالیت خود در آن سازمان ادامه دهد، به هیچ عنوان نمی‌تواند دارای پست باشد. فقط در صورت داشتن شرایط تحصیلی امکان استفاده از او به‌عنوان مشاور و یا کارشناس پاره‌وقت آنهم با حقوق یک‌سوم افراد همسطح خود وجود دارد. اتفاقی که طبق نامه‌های صادره از سوی مجلس، عملاً در سپاهان رخ نداده است و ساکت با وجود بازنشستگی، در پست مدیرعاملی باشگاه فعالیت و در ازای آن حقوق چند ده میلیونی دریافت می‌کند.

با این وجود چند روز از انتشار نامه رئیس هیئت تحقیق و تفحص از شرکت فولاد مبارکه اصفهان در مجلس و افشای حقوق محمدرضا ساکت در این باشگاه می‌گذرد، ولی به غیر از روابط عمومی باشگاه، مرجع دیگری از جمله خودِ ساکت در این باره اظهارنظر نکرده است. اصل ماجرا این است که در این نامه ادعا شده است، ساکت با وجود بازنشستگی ماهیانه ۹۲ میلیون تومان دریافت کرده، اما او تاکنون حاضر نشده است در رابطه با آن توضیح بدهد. ساکت حتی حاضر نیست درباره بازنشستگی‌اش و مدیریت در باشگاه سپاهان توضیح بدهد و وقتی که در این باره از او سؤال شده است، این موضوع را «سؤالات حاشیه‌ای» دانسته و پاسخی به آن نداده است.

مدیرعامل باشگاه سپاهان که این روزها به بهانه جذب هر بازیکن در فضای مجازی فعال است و اظهارنظر می‌کند، عجیب است که تاکنون در ماجرای مهمی چون دریافت حقوق نجومی سکوت پیشه کرده است. از سویی دیگر هیئت مدیره باشگاه سپاهان یا مدیران شرکت فولاد مبارکه نیز در این باره هیچ توضیحی نداده‌اند تا فضای این باشگاه اصفهانی تحت‌الشعاع حاشیه‌ و شایعه قرار بگیرد، حاشیه برای آنچه تاکنون در این باشگاه رخ داده است و شایعه برای تغییرات احتمالی و آنچه در آینده رقم خواهد خورد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 36
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 9
  • محمدایوب IR ۰۸:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۵
    19 9
    به احتمال قوی ساکت از دارودسته افسادطلبان است چون اگر از اصول گرایان بود الان این وطن فروشان با رسانه هایشان جنگی راه انداخته بودند فریاد کشان چه نشسته آید بردند خوردند وا مصیبتا بریزید تو خیابان والی الان صدایی از آنها در نمی آید
    • IR ۰۹:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۵
      20 3
      چه فرقی میکنه اصلاح طلبه یا اصولگرا؟ بنده خدا ماله مجانی نگیر دستت برا این دوتا
    • IR ۱۰:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۵
      17 0
      خدا لعنتشون کنه امثال ما را با ادعاهای مسخره تو گزینش رد می کنند تا سنمون از سن استخدام بگذره
    • IR ۱۳:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۵
      5 2
      بله فرقی نمی کند از کدام جناج باشد اما بنای حقوقهای نجومی در دوران اصلاح طلبان پی ریزی شد
    • IR ۲۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۵
      0 0
      دقییییقااااا
    • IR ۰۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۶
      0 0
      بعدا میگن حق سهامدارهای خردکجامیره؟؟!!
  • منصور IR ۰۸:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۵
    31 3
    چرا این اشخاص مثل زالو افتادن به جان و مال بیت المال .این پدرسوخته را باید اعدام مرد
    • IR ۲۳:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۵
      0 0
      چی بگم
  • IR ۰۸:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۵
    12 3
    فردا میاد میگه تقصیر پرسپولیسه من‌پول زیاد میگیرم
  • IR ۰۹:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۵
    12 3
    مدیر نخبه‌ای که رد پاش در ویلموتس گیت کاملا پر رنگ است به‌تره بگید مدیر رانتی
  • CN ۰۹:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۵
    6 8
    نه خیلی مدیر درجه یک در ایران وجود داره! نگران حقوق گرفتن مدیر بازنشسته کار بلد هستید یا نگران استخدام نشدن فرزندان بی لیاقتتون؟!
  • بشار عبدالواحد IR ۰۹:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۵
    14 1
    این پول بیت المال است من که راضی نیستم
  • IR ۰۹:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۵
    11 2
    عدالت کجاست؟ تا کی باید بدون ضابطه پول بیت المال به حلقوم این افراد بره؟ قانون و عدالت کجای این قصه هستن؟
  • IR ۰۹:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۵
    10 0
    اولویت اول آخر این قوم پول مفت است . پول مفت نفت بقیه حرف ها و بازی ها برای سرگرم کردن مردم است و غافل مردن از مفت خوری است
  • مورخ ایرانی IR ۰۹:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۵
    7 5
    وقتی یه فوتبالیست درجه سه توی همین باشگاه فصلی چند میلیارد پول میگیره چطور انتظار دارید خود مدیرعامل باشگاه سالی یه میلیارد نگیره؟ حقوق ساکت بیت الماله اما پولی که به فوتبالیستها میدن نیست؟ عجب ملتی هستیم
  • احمد IR ۰۹:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۵
    3 9
    خجالت بکشید! نخبه کشی در خون ما ایرانیان است. اگر حقوق ساکت غیر قانونی است که برخورد کنید وگرنه کنار بایستید و موفقیات های او را ببینید و حسادت نکنید!
    • سعید IR ۱۲:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۵
      6 2
      بله. تو لفت و لیس و پول پاشی واقعا نخبه تشریف دارن.
  • IR ۱۰:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۵
    5 1
    همش حرف ميزنيد چرا اين افراد براي از بين بردن منابع ملي محاکمه نميشنف تا کي استيصال؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • IR ۱۰:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۵
    5 1
    فوتبال خوب نوندونی شده برای یک سری فوتبالیست و مدیر بیسواد و دوزاری
  • محمد IR ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۵
    4 0
    نقش قوه محترم قضائیه در ماجرای این قبیل حقوق ها چه می تواند باشد؟
    • IR ۲۱:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۵
      0 0
      هیچ چون سامانه حقوق فرمالیته بود
  • حرف حساب MD ۱۱:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۵
    1 0
    این جماعت چه گلی به سر ملت زدند که این همه حقوق دریافت کنند همه این نا کارامد ها رو باید جمع کرد و ریخت تو دریا که لا اقل خوراک آبزیان شوند .
  • حسین IR ۱۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۵
    2 0
    یه پیام تبریک پاک بفرست حله یه جعبه گزکه لاش سکه هم هست بفرستی پاکتر هم میشه
  • علی IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۵
    2 0
    چکار کنیم که آه ونفرین ولعنتی که به این مدیران فاسد میفرستیم اثر نمیکنه خسته شدیم ازبس به این مدیران فاسد ونجومی بگیر لعنت فرستادیم
  • ایرانی IR ۱۲:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۵
    2 1
    این چند خائن و دزد (ساکت، تاج، رویانیان و... .) ظاهراً به مفت خوری عادت کرده‌اند ومتاسفانه برخوردی هم با این عوضی ها نشده، اگر یک با غیرت پیدا بشود و به وضعیت اینها رسیدگی کند
  • اشکان IR ۱۳:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۵
    2 0
    خیلی عجیبه که تا حالا از حقوق های نجومی مدیران تیمهای پایتخت ,رسانه ها حرفی نزدند!
  • مهدی IR ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۵
    1 1
    کلا بحث حقوق بالا در مجتمع فولاد عادیه ، حقوق زیر 20 میلیون تا پارسال که نداشتند ، کلا تو مناطق ما ، به مجتمعی ها میگند بچه های خدا ، از بس پاداش و کارانه و حقوقای بالا میگیرند ، یکی اک جرات نمیکنه چیزی بگه
  • IR ۱۴:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۵
    0 2
    نوش جونم . زحمت کشیدم به اینجا رسیدم . کلی افتخار اوردم . کور شود هر آنکه نتواند دید .
  • IR ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۵
    1 1
    همچین گفتی ۹۲ میلیون فکر کردیم ۹ میلیارد و دویست می گیره دیگه الان کاسبها و راننده اسنپها هم ۹۰ میلیون دارند
  • IR ۱۵:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۵
    0 0
    اینها بخشی از فساد در شرکت های دولتی است. شرکتهایی که درآمدهای چند هزار میلیاردی و پرداختهای نامشخص به افراد و نهادهای خاص دارند و به هیچ مرجعی هم پاسخگو نیستند.
  • نصر IR ۱۷:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۵
    0 1
    این مسئله مهمتر از حقوق های نجومیه ،که چه افرادی و از کجا توانسته اند 53 درصد سهام بزرگترین تولید کننده فولاد کشور را در اختیار بگیزند تا عملا دولت هیچ نقشی در هیئت مدیره و تصمیمات ان نداشته باشد .
  • مهرداد IR ۱۸:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۵
    0 0
    من زمانی که دلار 1000 تومان بودو یک میلیون تومان حقوق می گرفتم که البته این مبلغ با اضافه کاری بوده الان باید چقدر بگیرم به نظرتون ، آقایان طبق تورم حقوق می گیرند و حقوقشان نجومی نیست آنهایی که حقوق کمتر از می گیرند شدند ما و شما و فقیر شدیم
  • جانباز IR ۱۸:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۵
    0 0
    خدایا
  • IR ۲۱:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۵
    0 0
    دکترریسی لطفا بررسی شود مبنای حقوق این آقا چطوریه آیا پنجه طلاست؟
  • Karim IR ۲۳:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۵
    0 0
    هیچ کس نیست که جلوی انها را گرفته واز حقوق مسلمانان وبیت المال محافظت کند؟
  • حقوقهای فولاد مبارکه همین است ! IR ۰۸:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۷
    0 0
    این حقوقها در فولاد مبارکه و شرکت نفت یا ایمیدرو عادی است .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس