گفت و گوی فارس با ساکت از مورایس و کی روش تا تیم اسکوچیچ؛ بمب گذار نیستم/امپریالیسم سیاه خبری را از بین بردیم

مدیرعامل باشگاه سپاهان اصفهان گفت: دغدغه آماده سازی تیم ملی به طور جدی وجود دارد و الان زمان پیوستگی، دلبستگی و همبستگی است.

به گزارش مشرق، تیم فوتبال سپاهان فصل جدید لیگ برتر را به دور از هیاهو آغاز کرد. انتخاب کادرفنی پرتغالی و مشهور برای این تیم اتفاقی بود که جامعه فوتبال را شگفت زده کرد. به دنبال آن، شروع تمرینات به دور از رونمایی‌های مرسوم فوتبال کشورمان و برگزاری اردوی ترکیه بدون تبلیغات و سروصدا نشان داد که باشگاه اصفهانی جدیت زیادی برای رسیدن به قهرمانی در فصل پیش رو دارد.

به همین خاطر با مدیرعامل این باشگاه در خصوص، چگونگی انتخاب ژوزه مورایس، روند جذب بازیکنان، برنامه‌های فصل جدید، اردوی ترکیه، اقدامات زیرساختی، شایعات پیرامون تیم، مقایسه سپاهان و فدراسیون و شرایط تیم ملی در آستانه جام جهانی گفت‌وگو کردیم.

* به دنبال احداث کمپ تابستانی در چهار و محال و بختیاری هستیم

* جذب بازیکن را دور از هیجان و بر منطق کادرفنی پیش می‌بریم

* تکمیل مانژ سوارکاری و ساخت مرکز ریکاوری و ارتقای کیفیت بازیکنان را در دستور کار داریم

* مقایسه سپاهان و فدراسیون فوتبال درست نیست

* ۱۴۳ مربی از اسپانیا، پرتغال، برزیل، ایتالیا، آلمان و حتی کروواسی را بررسی کردیم

* تبلیغات مسموم توسط خودفروختگان خارج نشین یا دشمنان بیگانه، از چالش‌های جذب مربی و بازیکن خارجی است

* در حال از دست دادن لحظات طلایی برای آماده سازی تیم ملی هستیم

* بازیکن دغدغه دارد اما نباید جایگاه سرمربی تیم ملی تخریب شود

* افتخار می‌کنم در کنار کی‌روش بودم

* فدراسیون فوتبال در شرایط سخت و نامتوازن قرار دارد

* اکنون در اردوی ترکیه و در کنار تیم هستید. شرایط و فضای تیم را چگونه می‌بینید؟

طبق برنامه ریزی ژوزه مورایس و همکارانش در کادر فنی اردوی خوبی را در منطقه‌ای آرام برگزار کرده‌ایم و برنامه‌های تمرینی صبح و بعد از ظهر به صورت فشرده پیگیری می‌شود. از بازیکنان تشکر می‌کنم که با تمام وجود تلاش می‌کنند در بهترین شرایط آمادگی قرار بگیرند. از کادرفنی، پشتیبانی، پزشکی و سایر دست اندرکاران تیم که تلاش می‌کنند بازیکنان در شرایط خیلی مطلوب کار کنند، نیز تشکر می‌کنم.

* آیا تمام درخواست‌های کادر فنی برای برگزاری بازی دوستانه در ترکیه اجرا می‌شود؟

قرار است روزهای اول، چهارم و هفتم مرداد سه بازی تدارکاتی را طبق برنامه ریزی سرمربی تیم داشته باشیم تا بازیکنان در روند آماده سازی محک بیشتری بخورند و به هماهنگی بهتری برسند. در این زمینه در حال مذاکره هستیم و هر تیمی که قطعی شد نامش را اعلام می‌کنیم. بعد از آن تیم به ایران بر می‌گردد. در حال برنامه ریزی برای ادامه تمرینات در کشور هستیم. باشگاه کازا اسپورت قهرمان لیگ فوتبال سنگال اعلام آمادگی کرده که یک بازی دوستانه را در اصفهان برگزار کنیم.

البته هنوز برگزاری این بازی قطعی نشده و مذاکرات اولیه صورت گرفته اما اگر سفر این تیم قطعی شود بازی روز ۵ آگوست انجام خواهد شد. با مشارکت در دفتر وزارت امور خارجه در اصفهان و سفارت ایران در سنگال به مناسبت پنجاهمین سالگرد روابط دیپلماتیک دو کشور برگزار شود. مسئولین باشگاه سنگالی نیز چندی پیش به اصفهان سفر کردند و از امکانات  باشگاه سپاهان بازدید داشتند. برگزاری این بازی جزو ابعاد کاری است که دنبال می‌کنیم و ان‌شاالله بتوانیم با توجه به برنامه ریزی، کارمان را جلو ببریم.

* تیم‌های زیادی از لیگ برتر تمایل برای برگزاری اردو در ترکیه دارند. به نظر شما چرا با وجود تنوع آب و هوایی ایران، این اتفاق می‌افتد؟

یکی از دغدغه‌های ما این است که چرا یک کمپ تمرینی مناسب در ایران نداریم؟ از دهه هشتاد که به ترکیه آمدیم، کمپ‌هایشان را گسترده‌تر کرده‌اند و حضور تیم‌های خارجی نیز در این کشور بیشتر شده که زمینه برگزاری بازی‌های تدارکاتی بیشتری را فراهم می‌کند اما در کشورمان چنین شرایطی نیست. امیدواریم وزارت ورزش با طرحی ضربتی بستری را فراهم کند تا سرمایه گذاران بتوانند در ارتفاع یا دیگر مناطق مناسب کشورمان کمپ‌های تابستانی و زمستانی احداث کنند.

بمب گذار نیستم/امپریالیسم سیاه خبری را از بین بردیم/ افتخار می‌کنم در کنار کی‌روش بودم

* باشگاه سپاهان که همیشه در امور حرفه‌ای و زیرساختی پیشگام بوده، توجهی به این مساله دارد؟

با توجه به دیدگاه‌های شرکت فولاد مبارکه در بحث مسئولیت‌های اجتماعی، با همکاری شرکت‌های فولادی در استان چهارمحال وبختیاری در حال مطالعه برای ایجاد کمپ ورزشی در این استان هستیم. این موضوع را مدیریت شرکت فولاد مبارکه سپاهان مطرح کرده و تلاش می‌کنیم با همکاری مسئولین چهارمحال و بختیاری و شرکت‌های فولادی‌ این استان پژوهش برای یک کمپ تابستانی را دنبال کنیم. امیدواریم وزارت ورزش نیز زمینه را برای مشارکت بخش‌های مختلف خصوصی و نیمه خصوصی فراهم کند تا بتوانیم چند کمپ خوب برای فصول مختلف در ایران داشته باشیم.

* در فصل نقل و انتقالات تابستانی هستیم و امسال با توجه به حضور کادرفنی خارجی، اسامی خارجی زیادی مانند گومیس، الویس کامسوبا و مانوئل فرناندز برای تیم شما مطرح می‌شود.

مرتب اخباری در مورد بازیکنان داخلی و خارجی مطرح می‌شود که تا به صورت رسمی از رسانه باشگاه اعلام نشود، مبنای درستی ندارد. بر اساس درخواست سرمربی با بازیکنانی در حال مذاکره هستیم که ممکن است اسامی مطرح شده در لیست ما باشند یا نباشند اما فقط وقتی قطعی شود، تست‌های پزشکی و کارهای قراردادی انجام شود رسما اعلام می‌کنیم. در غیر این صورت، در مورد آن صحبت نمی‌کنیم. کارمان را به دور از هیجان و بر منطق کادرفنی پیش می‌بریم. اگر کادرفنی نیاز داشته باشد تلاش می‌کنیم تمام سهمیه‌های بازیکن خارجی را پر کنیم.

* فارس:گفته می‌شود حضور شما در ترکیه به این دلیل بوده که قرار است با جذب بازیکن خارجی بمب نقل و انتقالاتی را منفجر کنید!

نه بمب گذار هستم و نه به این جملات اعتقاد دارم. ما بر اساس نیازهای کادرفنی بازیکن جذب می‌کنیم. تلاشمان این است که کمترین رفتار هیجانی را داشته باشیم. کارمان را منطقی و بر اساس نظرات فنی سرمربی و همکارانش جلو می‌بریم. جا دارد از محرم نویدکیا و همکارانش در کادرفنی قبلی، بازیکنان فصل گذشته مانند، عزت‌الله پورقاز، سامان رنجبر، داود رجبی، سجاد شهباززاده، سروش رفیعی، گئورگی گولسیانی، کریستوفر کنت، دانیال اسماعیلی‌فر و تمامی عزیزانی که حتی یک دقیقه برای سپاهان زحمت کشیدند تشکر کنم. مجموعه سپاهان به همه افرادی که جدا شدند احترام می‌گذارد و قدردان آن‌ها است. به هیچ وجه هیچ کدام را به چالش نکشیدیم و هیچ بحثی هم در مورد شرایط قراردادیشان نداشتیم. برای آن‌ها در هرکجا که هستند آرزوی موفقیت می‌کنم.

* ظاهرا باشگاه سپاهان امسال به استفاده از مربیان خارجی توجه ویژه‌ای دارد.

علاوه بر تیم فوتبال، در حال آماده سازی تیم هندبال سپاهان برای مسابقات آسیایی هستیم. هندبال بانوان ما هم قرار است نماینده ایران در آسیا باشد. همکاری خوبی با فدراسیون هندبال در حوزه آموزشی داریم. ضمن اینکه چهارشنبه شب مربی مونته‌نگرویی والیبال وارد اصفهان شد که قرار است تیم سپاهان در لیگ دسته یک را تحت نظر داشته باشد و به عنوان مدیر فنی نیز به تیم‌های پایه کمک کند. یک سرمربی خارجی هم برای هندبال بانوان خواهیم داشت که به موقع اطلاع رسانی می‌کنیم. در تمام تیم‌های باشگاه با توجه به رویکرد جدید مدیریت در توسعه زیرساخت‌ها، افزایش کیفیت عملکرد و حرکت به سمت حرفه‌ای شدند، کار را پیش می‌بریم.

بمب گذار نیستم/امپریالیسم سیاه خبری را از بین بردیم/ افتخار می‌کنم در کنار کی‌روش بودم

* فارس:‌ آیا امسال هم شاهد اقدامات جدیدی در خصوص اقدامات زیرساختی سپاهان خواهیم بود؟

در دو سال گذشته اقدامات مناسبی در توسعه ارتباطات صورت گرفت. باید از تمام دست اندرکاران این بخش به خصوص علی ناظری مدیر سابق روابط عمومی تشکر کنم. با توجه به اینکه در رویکرد جدید ارتقای تمام واحدهای باشگاه مد نظر است، در بخش  روابط عمومی هم نگاه توسعه‌ای مصوب شده تا روابط عمومی در برندسازی و استفاده از ظرفیت‌های باشگاه در بازاریابی، ظرفیت‌های تبلیغاتی و درآمدزایی متکی به برنامه استراتژیک هیات مدیره باشد. این برنامه تا سال ۱۴۰۴ تدوین شد که همه واحدها موظفند در قالب آن کارشان را پیش ببرند. در روابط عمومی هم همین نگاه وجود دارد. محمد صادق میرصالحیان یکی از نیروهای توانمند، متعهد و آشنا به امور ارتباطات، بین‌الملل و برند سازی است که در سازماندهی و پیش‌برد اهداف جدید، برنامه‌های لازم را تدوین و اجرا خواهد کرد. او با مصوبه هیات مدیره مسئولیت جدید را در روابط عمومی باشگاه بر عهده خواهد داشت.

در بخش فنی مهندسی نیز امسال سازماندهی چندین پروژه آغاز شده که از بین آن‌ها می‌توان به نصب چمن مصنوعی با کیفیت، ایجاد زیرساخت‌های خدماتی و رستورانی و تکمیل مانژ سوارکاری در کمپ صفاییه و همچنین ساخت مرکز ریکاوری و ارتقای کیفیت بازیکنان در مجموعه فردوس اشاره کرد.

ضمن اینکه سال گذشته مجوز ایزوی مجموعه را که منقضی شده بود از کشور سوئیس گرفتیم تا باشگاه بازهم کارش را در قالب استانداردهای مدیریتی جلو ببرد.

همچنین در دو سال گذشته اقدامات لازم برای تبدیل ورزشگاه نقش جهان به قطب گردشگری ورزشی انجام و به لیست مراکز گردشگری اصفهان اضافه شده است. گروه‌های مختلف توریستی می‌توانند با هماهنگی‌های لازم از این مجموعه و موزه آن بازدید کنند.

در راستای بحث مارکتینگ نیز، فروشگاه باشگاه به صورت حضوری و آنلاین امکان سرویس دهی دارد. در شهر اصفهان شعبه‌ای وجود دارد که در راستای توسعه و ارتقای بخش‌های مدنظر هیات مدیره باشگاه این اقدام صورت گرفته است.

* با انتخاب کادرفنی جدید بسیاری از اهالی فوتبال، سپاهان را با تیم ملی مقایسه می‌کنند و برخی حتی تفاوت سپاهان و فدراسیون را وجود شخص محمدرضا ساکت می‌دانند.

این مقایسه درست نیست. دوستانی که الان در فدراسیون هستند، در دوران سختی کار می‌کنند. اگر بی ثباتی وارد هر سازمانی شود، آن مجموعه دچار روزمرگی و مشکلات مقطعی و غیر مقطعی می‌شود. ابتدا باید به ثبات برسیم. نباید زحمات این عزیزان و همچنین عزیزان دوره‌های قبلی را نادیده بگیریم.

باشگاه کار فشرده‌ای برای انتخاب سرمربی داشت. از آقایان احمد یوسف زاده رئیس، مجتبی لطفی نایب رئیس و سید علی پزشک عضو هیات مدیره باشگاه تشکر می‌کنم که به صورت شبانه روزی تلاش کردند و خروجی آن باعث شد الان کادرفنی با دانش و بزرگی داشته باشیم که امیدوارم علاوه بر سپاهان به رشد فوتبال ایران کمک کند. انتخاب سرمربی جدید کار تیمی و هماهنگی بود که با نظارت مدیریت شرکت فولاد مبارکه انجام شد. یک انسجام مدیریتی بود و فقط کار من نبود.

ما رزومه ۱۴۳ مربی را بر پایه کشورهای اسپانیا، پرتغال، برزیل، ایتالیا، آلمان و حتی کروواسی بررسی کردیم. در نهایت به ۲۳ گزینه رسیدیم و با همه آن‌ها تماس تصویری داشتیم. بعد از پیگیری‌هایی که بعضا تا ساعت ۳ بامداد هم طول می‌کشید توانستیم به این نقطه برسیم.

بمب گذار نیستم/امپریالیسم سیاه خبری را از بین بردیم/ افتخار می‌کنم در کنار کی‌روش بودم

* فارس:‌ این تصور که نمی‌توانیم مربی بزرگ به فوتبال ایران بیاوریم، از بین رفت.

خوشحالم که توانستیم تبلیغات ناجوانمردانه علیه مردم و امنیت کشور ایران را بشکنیم. یکی از چالش‌های مهم جذب مربی و بازیکن خارجی، تازیانه ناجوانمردانه تبلیغات مسمومی است که توسط خودفروختگان خارج نشین یا دشمنان بیگانه مطرح می‌شوند. آن‌ها تلاش می‌کنند تصویر نادرستی از کشور ایران نشان بدهند و خوشحالم امروز سرمربی سپاهان به عنوان یک چهره بین المللی، واقعیت‌های ایران را می‌بیند و مطرح می‌کند.

رفتار مردم نجیب ایران نمادی از فرهنگ ایرانی-اسلامی است که دشمنان سعی در بدنمایی، زشت نمایی و سیاه نمایی آن دارند اما خوشحالیم که در کنار تیم فوتبال بزرگسالان، تیم هندبال هم از وجود یک مربی خارجی بهره می‌برد و توانستیم واقعیت‌های فرهنگی و امنیتی و توسعه یافتگی کشور را  ارائه بدهیم. این تلاش باعث شد امروز اتفاق خوبی رقم بخورد و تصویر واقعی کشور جمهوری اسلامی ایران و مردمش را در هندبال، فوتبال و والیبال به دنیا معرفی کنیم.

البته این بخشی از فعالیت ما بود و بخش دیگر آن، ارتباطات بین‌المللی است که ایجاد و باعث زیاد رفت و آمدهای زیاد شده به طوریکه الان با بیش از ۱۲ باشگاه در سراسر دنیا قرارداد خواهرخواندگی داریم. ارتباطات و مراودات ورزشی و فرهنگی خوبی با باشگاه زنیت روسیه داریم. در عراق، ارمنستان، ژاپن، آرژانتین و... ارتباطات خوبی ایجاد کرده‌ایم که همه برای توسعه ورزش است. این را رسالت فرهنگی خودمان می‌دانیم که تصویر درستی از مردم شریف ایران نشان بدهیم و این امپریالیسم سیاه خبری را پاک کنیم که خداراشکر در این راه هم موفق بودیم.

بمب گذار نیستم/امپریالیسم سیاه خبری را از بین بردیم/ افتخار می‌کنم در کنار کی‌روش بودم

* شما یکی از مسئولان تیم ملی در زمانی بودید که همه اهالی فوتبال انتظار داشتند از گروه مرگ جام جهانی صعود کند. شرایط این روزهای تیم ملی را چگونه می‌بینید؟

در مورد تیم ملی نگران هستم. اسکوچیچ در شرایط سختی مسئولیت تیم ملی را بر عهده گرفت. دو نتیجه نامطلوب مقابل عراق و بحرین گرفته بودیم اما به هرحال همین مجموعه فدراسیون، اسکوچیچ، هاشمیان و دیگر همکارانشان مانند کریم باقری تلاش کردند و توانستیم امسال هم با کیفیت مناسب به جام جهانی برویم اما اکنون در حال از دست دادن لحظات طلایی برای آماده سازی تیم ملی هستیم و باید با همبستگی در کنار هم قرار بگیریم.

بازیکنان تیم ملی ممکن است دغدغه‌هایی داشته باشند اما نباید جایگاه سرمربی تیم ملی تخریب شود. من در دوره‌ قبلی به عنوان یک مسئول افتخار داشتم که در کنار کارلوس کی‌روش باشم. از او، زحمات و برنامه‌ریزی های گسترده‌اش و البته حمایت‌های فدراسیون وقت تقدیر می‌کنم. آن زمان تیم ملی با یک اردوی خوب در ترکیه و بازی با تیم ملی این کشور، چند بازی در اتریش، ایران و روسیه واقعا برای جام جهانی آماده شد.

الان به هرحال مشکلاتی وجود دارد و شرایط واقعا سخت است. فدراسیون کامل نیست. در یک شرایط ناپایدار و نامتوازن قرار دارد. میرشاد ماجدی و همکارانش تلاش می‌کنند ولی به هرحال دغدغه آماده سازی تیم ملی به طور جدی وجود دارد. الان وقتی است که همه باید در قالب یک پیوند ملی، تیم ملی، فدراسیون، اسکوچیچ، وحید هاشمیان، بازیکنان و دیگر اعضای تیم را حمایت کنند. بزرگان تیم ملی و افرادی که دغدغه دارند باید توجه داشته باشند این زمان، زمان پیوستگی، دلبستگی و همبستگی است.

بمب گذار نیستم/امپریالیسم سیاه خبری را از بین بردیم/ افتخار می‌کنم در کنار کی‌روش بودم

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • وطن پرست DE ۱۴:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۱
    2 0
    به منم اون قدر پول بی خود می دادم افتخار می کردم. کاش از کیسه خودتون حقوق می دادید نه از جیب مردم گشنه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس