کد خبر 1401890
تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۹
دور افتخار با خسارت ۵.۵ میلیون یورویی ویلموتس

صلاحیت تاج در کمیته بدوی فدراسیون فوتبال تایید شد.

به گزارش مشرق، کمیته بدوی انتخابات فدراسیون فوتبال طی روزهای گذشته جلساتی برگزار کرد و خروجی آن روز اعلام خبر تایید صلاحیت برخی کاندیداها ازجمله مهدی تاج بود. البته برخی این موضوع را خبررسانی و خبرسازی نزدیکان تاج می‌دانیم و این خبر را هم مانند شکسته شدن رای ویلموتس عنوان کرده‌اند، به این شرح که هنوز خبری از دادگاه عالی ورزش نیامده، چطور برخی در راستای سفید کردن وضعیت رئیس سابق فدراسیون قدم برداشته و رای قطعی را اعلام کرده‌اند. (البته اگر هم رای ویلموتس شکسته شده باشد، گویا هیچ‌کس به این موضوع توجهی نمی‌کند که چطور به مربی‌ای که حدود ۵۰۰ هزار یورو می‌ارزید، طی چند هفته کار با تیم ملی، دو میلیون یورو در زمان حضور او پرداخت شد، حالا هم باید ۳.۵ میلیون یورو دیگر پرداخت شود و همه اینها به‌جز ساختمان فدراسیون فوتبال است که توسط شستا بابت بدهی‌های فدراسیون فوتبال در فقره قرارداد ویلموتس مصادره شده تا به این ترتیب حدود ۲۰۰ میلیارد تومان خرج کسی شود که فقط چند هفته سرمربی تیم ملی فوتبال ایران بود و بدترین نتایج ممکن را هم کسب کرد، تا جایی که تیم ملی برای نخستین‌بار در تاریخ در خطر حذف از مسابقات مرحله نخست مقدماتی جام‌جهانی قرار گرفت.

طی چند ساعت بعد از اینکه تاج رسما وارد گود شد، دو نامزد دیگر نیز از کمیته بدوی صلاحیت گرفتند. میرشاد ماجدی که بعد از برکناری شهاب‌الدین عزیزی‌خادم، به‌عنوان سرپرست، هدایت فدراسیون را برعهده گرفت، یکی از ثبت‌نام‌کنندگان برای پست ریاست بود که صلاحیت او نیز تایید شد. سرپرست فعلی فدراسیون در آخرین روز برای شرکت در انتخابات به جمع‌بندی رسید و این درحالی است که عزیزالله محمدی دیگر نامزدی است که صلاحیت او هم تایید شده است. او در دوران ریاست کفاشیان و تاج چند سال به‌عنوان نایب‌رئیس دوم و رئیس سازمان لیگ فوتبال فعالیت می‌کرد و اینک به‌دنبال نشستن روی صندلی ریاست است.

با این حال هنوز صلاحیت نهایی نامزدها احراز نشده؛ چراکه اسامی این سه نامزد -که مورد تایید کمیته بدوی انتخابات فدراسیون فوتبال قرار گرفتند- برای استعلام به مراجع چهارگانه ارسال خواهد شد که درصورت تایید از این استعلام، حضور آنها در انتخابات شهریورماه نهایی خواهد شد.

طبق شنیده‌ها کمیته بدوی که هنوز یک‌هفته دیگر برای تایید صلاحیت کاندیداها فرصت دارد در این فاصله کاندیداها را تایید فرمی کرده و استعلام ۴جانبه از مراجع ذی‌ربط نظارتی درنهایت تکلیف کاندیداهای حاضر در انتخابات ۸شهریور را مشخص خواهد کرد و این به آن معناست که هنوز به‌صورت کامل و جامع صلاحیت کاندیداها احراز نشده و درنهایت تا ۱۰ مردادماه این امر محقق نخواهد شد.

بر همین اساس کمیته بدوی تایید فرمی کاندیداها ازجمله مدارکی که جنبه الزامات اولیه دارد مانند تعداد سال‌های لازم برای مدیریت و تعداد امضاهای اعضای مجمع را مورد تایید قرار داده و باید برای پاسخ سایر استعلام‌ها که از جنبه حیاتی و مهمی برخوردار هستند، صبر کرد.

درباره مهدی تاج نیز درباره عطف‌ به‌ ماسبق شدن وضعیت وی، استعلام نهایی از فیفا سرنوشت این چهره را مشخص خواهد کرد و همانطور که قبلا نوشتیم، اگر پای منافع شخصی بر منافع ملی ارجح نباشد، مطمئنا این استعلام از فیفا طی روزهای آینده سرنوشت تاج را مشخص خواهد کرد.

منبع: روزنامه فرهیختگان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
    5 0
    اینجا نسبت به این مردک دزد چراااااحفاظت اطلاعات سپاه ورود نمیکنه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • DE ۱۶:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
    0 0
    هنوز گندکاری این فرد در قرارداد با ویلموتس 5 میلیون دلاری پاک و حل نشده باز رفتن سراغش،، این دستهای مافیا کی از کشور قطع میشه؟؟؟!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس