کد خبر 1401079
تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۲
آمریکا: توافق با ایران روی میز قرار دارد

معاون وزیر خارجه آمریکا بدون اشاره به سنگ اندازی های واشنگتن و با تلاش برای انداختن توپ به زمین ایران، مدعی شد که اگر ایرانی ها بخواهند توافق روی میز است.

به گزارش مشرق، معاون وزیر امور خارجه آمریکا مدعی شد که توافق با ایران روی میز قرار دارد.بر اساس این گزارش، «ویکتوریا نولند» گفت: اگر ایرانی‌ها بخواهند این توافق روی میز است.

ویکتوریا نولاند گفت: اگر ایران تمایل نشان دهد تنها یک تصمیم گیر در این کشور وجود دارد و می‌تواند نفت ایران را به بازارهای جهانی بازگرداند و بخشی از تحریم‌ها رفع خواهد شد.

وی افزود: در صورت مخالفت ایران با بازگشت به توافق هسته‌ای واشنگتن فشارها علیه این کشور را افزایش خواهد داد.

اید در حالی است که ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا هم پیش از این درباره احیای توافق هسته‌ای با ایران مدعی شده بود: به نظر نمی‌رسد ایران در این مرحله تصمیم سیاسی - یا باید بگویم - تصمیمات لازم برای دستیابی به بازگشت متقابل به پایبندی به برجام را گرفته باشد. واقعیت این است که یک معامله ماه هاست روی میز است. ما به دیپلماسی غیرمستقیم با ایران، به لطف تلاش‌های اتحادیه اروپا و دیگر شرکا، ادامه داده‌ایم، اما ایران، حداقل تا این لحظه، تمایلی برای دستیابی به این توافق از خود نشان نداده است.

وی افزود: تحریم‌های ما به قوت خود باقی خواهند ماند مگر اینکه و تا زمانی که بازگشت متقابل به پایبندی به برجام صورت بگیرد و من کاملاً انتظار دارم که متحدان ما در سراسر جهان، از جمله متحدان نزدیک ما در چارچوب ۱+۵، به فشار قوی - فشار اقتصادی و مالی - بر ایران ادامه دهند، مگر اینکه و تا زمانی که ایران مسیر خود را تغییر دهد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
    4 0
    پس همه گزینه چی شد؟
  • ۱۰:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
    6 0
    برجامی که که فقط روی میز باشد به درد عمه بایدن میخورد شاید هم عمه اصلاح طلبان
  • IR ۱۴:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
    5 0
    درخواست مؤکد ما اعلام رسمی پایان مذاکرات، و خروج قاطعانه، مقتدرانه، آنی، مطلق و بدون شرط از برجام، پیمان عدم اشاعه (NPT) و پروتکل الحاقی آن؛ و خاتمه دادن به هرگونه همکاری و پاسخ‌گویی به جاسوسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که به بهانه‌ی بازرسی، آخرین اطلاعات نظامی و مشخصات دانشمندان کشورمان را به دست آورده و برای خرابکاری در تأسیسات هسته ای و نظامی و ترور دانشمندان کشورمان، در اختیار آمریکا و رژیم درمانده‌ی صهیونیستی قرار می‌دهند؛ و جمع‌آوری تمام دوربین‌های آنان و توسعه‌ی صنعت هسته‌ای با حداکثر سرعت و به هر میزان مورد نیاز کشور؛ و پیگیری برای تنظیم و صدور قطعنامه بر علیه آمریکا، انگلیس و فرانسه به‌خاطر تجهیز آن رژیم پوسیده، جعلی و موقتی به تسلیحات هسته‌ای بر خلاف ماده‌ی 2 پیمان عدم اشاعه است، که ان‌شاءالله منتظر تحقق آن در آینده‌ی بسیار نزدیک هستیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس