کد خبر 1401518
تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۳۰
میوه

فواید مصرف میوه برای سلامت جسم ثابت شده است اما آیا این مواد مغذی برای سلامت روان ما نیز مفید هستند؟

به گزارش مشرق، همه ما می‌دانیم که داشتن یک رژیم غذایی سالم و متعادل برای سلامت جسمی ما مفید است -، اما یک مطالعه جدید نشان داده است که این رژیم غذایی همچنین می‌تواند سلامت روان را نیز تقویت کند. به طور خاص، خوردن میوه بیشتر با بهبود سلامت روان کلی و کاهش علائم افسردگی مرتبط است.

تیمی از محققان دانشگاه استون بیش از ۴۰۰ بزرگسال در انلگیس را در مورد سلامت روان و رژیم غذایی آن‌ها مورد بررسی قرار دادند و عادات غذایی آن‌ها را به تفصیل بیان کردند.

آن‌ها دریافتند افرادی که میان وعده‌های میوه‌ای مصرف می‌کنند، در مقایسه با تنقلات شور، شیرین و سبزیجات، حتی پس از در نظر گرفتن سنین مختلف، سلامت کلی و میزان ورزش، نمره افسردگی کمتر و سلامت روان بالاتری دارند.

محققان خاطرنشان کردند ئکه خوردن تنقلات خوشمزه با افزایش علائم افسردگی، استرس و اضطراب و کاهش رفاه روانی از طریق افزایش بروز نارسایی‌های شناختی مرتبط است.

در حالی که این مطالعه نمی‌تواند ثابت کند که خوردن میوه به طور مستقیم سلامت روان آن‌ها را بهبود می‌بخشد، دکتر نیکولا جین تاک، نویسنده اصلی تحقیق، تصریح می‌کند که به طور کلی، "مصرف میوه کامل ممکن است جذب مواد مغذی را افزایش دهد... بنابراین، تاثیر قوی تری بر سلامت روانی دارد. "

از سوی دیگر، افرادی که بیشتر «غذاهای شور و فاقد مواد مغذی» می‌خوردند، وضعیت ذهنی ضعیف تری داشتند.

نیکولا و همکارانش نتیجه می‌گیرند: «نتایج می‌تواند نشان دهد که مصرف مکرر غذاهای نمکی و فاقد مواد مغذی ممکن است باعث افزایش لغزش‌های ذهنی روزانه شود که به نوبه خود سلامت روان را کاهش می‌دهد».

اگرچه هم میوه‌ها و هم سبزیجات سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی هستند، اما بیشترین فواید سلامت روان در افرادی دیده می‌شود که به طور منظم میوه می‌خوردند. نیکولا توضیح می‌دهد: «میوه‌ها و سبزیجات سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها، فیبر و ریزمغذی‌های ضروری هستند که عملکرد مطلوب مغز را ارتقا می‌دهند، اما این مواد مغذی می‌توانند در طول پخت و پز از بین بروند. از آنجایی که ما بیشتر میوه‌ها را خام می‌خوریم، این ممکن است تأثیر قوی‌تر آن را بر سلامت روان ما را تبیین کند.»

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس