.

شورای امنیت سازمان ملل روز سه‌شنبه درباره تجاوز ترکیه به شمال عراق نشست فوق‌العاده برگزار می‌کند.

به گزارش مشرق، خبرگزاری رسمی عراق خبر داد که شورای امنیت سازمان ملل روز سه‌شنبه را به عنوان زمان برگزاری نشست فوق‌العاده درباره «تجاوز ترکیه» به شمال عراق تعیین کرده است.

 «احمد الصحاف» سخنگوی وزارت امور خارجه عراق، امروز (شنبه)، اعلام کرد که بغداد از ترکیه به شورای امنیت شکایت کرده است.

سخنگوی وزارت خارجه عراق در گفت‌وگو با خبرگزاری رسمی این کشور (واع) گفت که بغداد شکایتی به شورای امنیت ارسال کرده و از آن خواسته که جلسه‌ای فوق‌العاده برای بررسی تجاوز ترکیه برگزار کند.

 منابع عراقی، بعدازظهر چهارشنبه، خبر دادند در حمله نیروهای ترکیه به شمال عراق یک گلوله توپ به تفرجگاهی در استان دهوک اصابت کرده و ۹ گردشگر جان خود را از دست داده‌اند.

به‌رغم آنکه مقامات بغداد تأکید دارند که این حمله توسط نیروهای ترکیه انجام شده است و آنکار مسئول کشته و زخمی شدن غیرنظامیان عراقی است، ترکیه می‌گوید که نیروهای این کشور به غیرنظامیان حمله نکرده‌اند.

«فؤاد حسین» وزیر خارجه عراق، چهارشنبه شب، در گفت‌وگو با شبکه «السومریه» در این باره گفت: «اگر مشکلی میان دولت ترکیه و حزب کارگران وجود دارد نباید این مشکل به داخل خاک عراق کشیده شود. برخی از کارشناسان نظامی عراقی ثابت کردند که این حمله از جانب ترکیه بوده است.»

با این حال،  «مولود چاووش اغلو» وزیر خارجه ترکیه، پنجشنبه، بیان کرد: «بر اساس اطلاعاتی که از نیروی هوایی ارتش دریافت کردیم، هیچ حمله‌ای به غیرنظامیان [در دهوک عراق] نداشته‌ایم.»

وزارت امور خارجه ترکیه نیز در بیانیه‌ای اظهارات مقامات عراقی را رد کرد و این حمله را به عناصر گروه «پ‌.‌ک‌.ک» نسبت داد.

«مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق پس از این حمله در بیانیه‌ای ضمن نسبت دادن این عملیات به ترکیه، تأکید کرده بود: «عراق حق کامل خود در پاسخ به این تجاوزها را محفوظ می‌داند و تمام اقدامات لازم برای حفظ مردم این کشور و تحمیل کردن تبعات تنش مستمر به طرف متجاوز را اتخاذ خواهد کرد.»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۲۰:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
    0 14
    هر‌شاه ایرانی ترک که سر کار اومد تو سر عثمانی زد.
  • DK ۲۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
    3 0
    بهترین راه حل اخراج تروریست‌های تجزیه طلب از کردستان عراق هست، ترکیه چه نیازی دارد که مردم غیر نظامی را هدف قرار دهد
  • NL ۲۱:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
    1 12
    ما از اردوغان توقع نداریم به ایران دست دوستی بدهد بلکه وظیفه اردوغان فقط زانو زدن جلوی امپراطوری ایران و اطاعت از سلطان ترکان جهان و ولی امر مسلمین جهان در تهران است
    • IR ۲۱:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
      2 0
      فازت چیه!!!
  • شهروند IR ۲۳:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
    0 0
    اخراج برهم زنندگان،امنیت،ارامش مردم،منافقین،اسرائیل،و...سالیان سال،با ارامش زندگی،کارانگلیس،اسرائیل،منافقین.خدانابودشان کند.
  • IR ۰۸:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۲
    1 0
    ترکیه ۲۳۰۰۰بار به شمال عراق حمله کرده حالا شورای امنیت جلسه فوق الاده می گذارد !!! شمارا بخدا فریبکاری را ببینید!آمریکا مشکلش را با ترکیه می خواهد با فشار شورای امنیت حل کند
  • علی IR ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۲
    11 0
    از هر آدم بیطرفی بپرسی میگه حق با ترکیه است
    • اطلس IR ۱۴:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۲
      0 11
      از هر بی طرفی بپرسم کسی حق تجاوز به ترکیه نمی دهد حال با هر بهانه
  • علی IR ۱۰:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۲
    10 0
    در این شرایط همه می‌دانند که ترکیه نیازی به حمله به غیر نظامی ها نداره دیگه زمان این زرنگ بازی ها برای ترورییست تمام شده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس