هشدار شدید؛ عملیات بعد در ترکیه است اگر از عراق خارج نشود

دو گروه ناشناس مسئولیت حمله به پایگاه‌های ترکیه در شمال عراق را بر عهده گرفتند و هشدار دادند، اگر نظامیان ترکیه، عراق را ترک نکنند، عملیات‌های بعدی در خاک ترکیه انجام می‌شود.

به گزارش مشرق، دو گروه ناشناس که خود را عراقی معرفی کرده‌اند، مسئولیت حمله به پایگاه‌های ترکیه در منطقه کردستان عراق را بر عهده گرفتند.

رسانه‌های کُردی‌زبان در عراق، بعدازظهر روز گذشته، خبر داده بودند که یک پایگاه ترکیه، بامداد جمعه، در ناحیه بامرنی با دو پهپاد هدف حمله قرار گرفته است.

 گروه مذکور در کانال تلگرامی خود با انتشار ویدئویی اعلام کرد: «سرایا اولیاء الدم مسئولیت عملیات ویژه انتقام شهدای مرکز گردشگری «برخ» را که با تعدادی پهپاد دوربرد علیه پایگاه ترکیه در ناحیه بامرنی استان دهوک انجام شد، برعهده می‌گیرد».

این گروه اضافه کرد: «این پایگاه به فاصله ۲۴ کیلومتر از نوار مرزی در داخل خاک عراق در ارتفاع ۱۰۵۰ متر از سطح دریا قرار دارد».

سرایا اولیاء الدم در ادامه هشدار داد: «اگر نیروهای ترکیه از خاک عراق خارج نشوند، حملات بعدی ما در داخل خاک ترکیه خواهد بود».

از طرف دیگر، گروه موسوم به «لواء احرار العراق» در بیانیه‌ای اعلام کرد که مسئولیت حمله راکتی به پایگاه ترکیه‌ای «زلیکان» را بر عهده می‌گیرد.

مرکز مبارزه با تروریسم کردستان عراق، دیشب، در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که پایگاه زلیکان با سه راکت هدف حمله قرار گرفته؛ اما کسی مجروح نشده است.

این حملات پس از آن انجام شده است که منابع عراقی، بعدازظهر چهارشنبه، خبر دادند در حمله نیروهای ترکیه به شمال عراق یک گلوله توپ به تفرجگاهی در استان دهوک اصابت کرده و ۹ گردشگر جان خود را از دست داده‌اند.

به‌رغم آنکه مقامات بغداد تأکید دارند که این حمله توسط نیروهای ترکیه انجام شده است و آنکار مسئول کشته و زخمی شدن غیرنظامیان عراقی است، آنکارا مدعی است که نیروهای این کشور به غیرنظامیان حمله نکرده‌اند.

وزیر خارجه عراق، چهارشنبه شب، در گفت‌وگو با شبکه «السومریه» در این باره گفت: «اگر مشکلی میان دولت ترکیه و حزب کارگران وجود دارد نباید این مشکل به داخل خاک عراق کشیده شود. برخی از کارشناسان نظامی عراقی ثابت کردند که این حمله از جانب ترکیه بوده است.»

با این حال،  «مولود چاووش اغلو» وزیر خارجه ترکیه، روز گذشته، بیان کرد: «بر اساس اطلاعاتی که از نیروی هوایی ارتش دریافت کردیم، هیچ حمله‌ای به غیرنظامیان [در دهوک عراق] نداشته‌ایم.»

وزارت امور خارجه ترکیه نیز در بیانیه‌ای اظهارات مقامات عراقی را رد کرد و این حمله را به عناصر گروه «پ‌.‌ک‌.ک» نسبت داد.

«مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق پس از این حمله در بیانیه‌ای ضمن نسبت دادن این عملیات به ترکیه، تأکید کرده بود: «عراق حق کامل خود در پاسخ به این تجاوزها را محفوظ می‌داند و تمام اقدامات لازم برای حفظ مردم این کشور و تحمیل کردن تبعات تنش مستمر به طرف متجاوز را اتخاذ خواهد کرد.»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 26
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • تبریز US ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
    26 10
    شما سگ کی باشی تو خاک ترکیه عملیات کنی؟ جر وا جرتون میکنیم
    • مرتضی IR ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
      13 3
      اسم و پرچمت سطحت رو میرسونه حالا برو تو سوراخ موش از ترس نیرو های مقاومت قایم شو
    • IR ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
      8 6
      چیز ویژه‌ای نیستی همین‌شاهان ترک ایران قرنهاست که نوکران عثمانی رو مثل سوسک له کرده اند
    • IR ۱۷:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
      3 0
      گفتی سگ یاد هفت پایگاه نظامی آمریکا افتادیم که دهان بندی بر صورت ترکیه‌ است.
  • مجتبی IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
    8 7
    همه بازمانده‌های موغول بکشید یا بریزید از عراق بیرون از ستون پنجم آنها هم فراموش نکنید ( اخوانیها و ترکمنها)،ایران هم بزودی همین عمل را انجام خواهد داد بدانید تنها نیستید
  • IR ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
    5 9
    تركيه هم دنبال بهونه هست كه عملا ديگه كارشو تموم كنه نصف عراق رو ضميمه خودش كنه.
    • تقی IR ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
      7 4
      آنوقت ایران هم نگاه میکنه؟؟؟؟
    • US ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
      8 3
      اردوغان از عراق د مقابل ترکیه دفاع میکنه هدفاردوغان تجزیه عراق و ترکیه باهم هست.÷
    • IR ۱۸:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
      1 3
      عمو تقي ايران چندين ساله كه هيچ تواني ديگه نداره و در اين سالها هرچقدر ما به شدت ضعيف شديم تركيه به شدت قوي شده و از لحاظ اقتصادي و نظامي قدرت برتر خاورميانه شده. تو سوريه اگه روسيه نبود اونوقت معلوم ميشد اسد الان كجا بود.يا ايران يا روسيه فرار كرده بود. ايران فعلي اصلا توان رقابت با تركيه رو نداره. از هيچ لحاظي.
    • IR ۱۸:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
      3 0
      اوضاع اقتصادی ترکیه‌‌از ایران بدتره ترکیه‌حتی موشک با برد ۵۰۰ متر هم نداره.
    • تقی IR ۱۹:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
      2 0
      ایران با همین نیروهای نیابتی هایش یمن ،عراق ،سوریه و....در دست داره هنوز نیروی نظامی رسمی درگیر نکرده است،اما ترکیه ناتوان تر و ضعیفتر از جسارت به ایران است فقط ناامنی در حوزه گردشگری ترکیه را به باتلاق می‌کشاند ،هنوز اگر ایران از شکافهای قومی نژادی زبانی و مذهبی ترکیه استفاده نکند ،تو سوریه با اینهمه حمایت لجستیکی ،تسلیحاتی آموزشی و مداوا داعش نتوانستند به هدف خود برسند ،نبرد سراقب را ترکها فراموش نکردند
    • IR ۲۲:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
      0 1
      خود همين كشورها مثل سوريه و يمن و عراق همشون يه جا توان درگيري با تركيه ندارن چه برسه چند گروه شبه نظامي كه تو خود همون كشورها توسط گروهتي ديگه سركوب ميشن. تو سوريه توسط مردم سوريه و تو عراق توسط سني ها و كرد ها و تركمن ها و تو يمن توسط مردم خودش. با حوثي ها و حشد الشعبي ميخواي جلوي تركيه وايسي خيلي خنده داره. تركيه عربستان نيست عمو جان. وقتي تو يه ماه كردهاي شمال سوريه رو اونم با اون همه تجهيزات پيشرفته و حمايت هاي غرب چنان بلايي سرشون اورد كه همشون فرار كردن ببين حوثي و حشد الشعبي ميخوان چيكار كنن. همه اين گروهها تو كشورهاي خودشون توسط مردم خودشون سرموب ميشن اگر تركيه هم از اونها حمايت كنه. عين عراق كه مردمش خواستار انحلال حشد الشعبي هستن يا سوريه كه مردمش عليه اسد هستن و يا يمن كه دولتش عليه حوثي هاست. پس اينجوري فكر نكن كاري ميشه كرد. در ثاني تو تركيه به اقليت كرد هست ولي تو ايران اقليت ترك و عرب و بلوچ و تركمن … هست كه دست تركيه بسيار بازتره تو تحريك اونها تا ما. تو سوريه فقط برو حرفعاي حزب الله لبنان رو بخون كه نوشته بودن تركيه اينجا رو برامون كربلا كرده و چند هزار نيرو اسد و حزب الله رو تو يه هفته از بين برد. الانشم اگه نيروي هوايي روسيه نباشه خواهي ديد تركيه چقدر تو سوريه پيش روي خواهد كرد. ايشالله كه جنگ نشه ولي اين سري تركيه بدتر از قبل نيروهاي اسد و ما رو خواهد زد. كسي هم جلودارش نيست.
    • IR ۲۲:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
      1 2
      دوستمون ميگه اوضاع اقتصادي تركيه بدتره ايرانه!!!! برادر شما كجا زندگي ميكني؟؟؟ اقتصاد ايران الان با ونزولا و كره شمالي مقايسه ميشه اونوقت مارو با تركيه مقايسه ميكني؟؟تركيه اقتصادش همين الان چهار برابر اقتصاد ماست و صادرات صنعتيش ٨ برابر ما. كجا رو با كجا مقايسه ميكني؟؟ سوريه و لبنان و ونزولا و افغانستان رو ميتوني با ايران مقايسه كني .
    • IR ۰۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
      1 0
      آقای پانترکی که یه جوری صحبت میکنی که انگار فارس هستی ولی از قدرت ترکیه میترسی درباره این چندتا مطلب فک کن 1- اگه یه طرف ایران و روسیه بود یه طرف آمریکا و ترکیه و اسراییل و قطر و سعودی و انگلیس و فرانسه و ... بود همشون با هم چه غلطی کردن؟ملک عبدالله سال 2012 رسما گفت 200 میلیارد دلار برای سرنگونی اسد در نظر گرفتیم نتیجه چی شد؟ 2- طبق آمار پنتاگون 60 درصد داعشی ها از مرز ترکیه وارد سوریه شدن تو خاطرات داعشی های جداشده هم پره از همکاری های ترکیه با دواعش برای عبور از مرز. مثلا کتاب « کنت فی الرقه» رو بخون تا ترکیه محبوبت رو بیشتر بشناسی 3-- اول جنگ سوریه یعنی حدودا 92 اردوغان گفت بزودی تو مسجد اموی نماز میخونیم روسیه تقریبا سال 95 وارد جنگ شد.تو این حدود سه سال که آمریکا و ترکیه و قطر و سعودی و اسرائیل و ... همه به مسلحین کمک میکردن ترکیه چه غلطی تونست بکنه؟ 4-ارتش ترکیه به کودتا معروفه آخرین نمونه کودتای سال 2016.ارتشی که سال 2016 کودتای به اون وسیعی توش صورت گرفت که در نتیجه اردوغان چندین هزار ارتشی رو اخراج یا زندانی کرد چه انسجام و قدرتی داشته یا الان میتونه داشته باشه؟ 5-کشوری که یه روز رییس جمهورش ادعای مخالفت با اسرائیل میکنه یه روز رییس جمهور اسرائیل رو میاره کشورش و سالروز تاسیس اسراییل رو تبریک میگه یه روز میگه بن سلمان بخاطر قتل خاشقچی تو خاک ترکیه باید محاکمه بشه یه روز میره عربستان تمام اسناد و شواهد رو دو دستی تقدیم سعودی میکنه ذلیلتر از اینه که بخواد جلوی ایرانی که 40 سال موضعش در مقابل اسرائیل و آمریکا ثابته واسته 6-تو مسئله مرز ایران و ارمنستان و بقول شما دالان زنگزور،ترکیه چه غلطی کرد؟ ایران فقط یه لشگر عاشورای تبریز رو فرستاد سر مرز ترکیه و آذربایجان غلاف کردن.آذربایجان و ترکیه گفتن به زور هم که شده این دالان رو باز میکنیم چی شد؟ 7-سید حسن نصرالله کجا گفته ترکیه نیروهای ما رو نابود کرد و کربلا بپا کرد و ... سند این چرت و پرتها کجاست؟!!! 8-یه بیسوادی گفته بود اقتصاد ترکیه چهار برابر ایرانه. طبق آمار صندوق بین المللی پول در سال 2022 حجم اقتصاد ایران 1700 میلیارد دلار و حجم اقتصاد ترکیه 692 میلیارد دلاره یه سر به سایت صندوق بین المللی پول بزنین تا ببینین و بفهمین چه خبره 9- مسائل یمن و عراق و لبنان و...بمونه برای بعد
  • IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
    4 10
    تا موصل از آن ترکیه است.
    • آراز تبریزی IR ۱۴:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
      10 4
      خود ترکیه یکی از استانهای ایرانه ترکیه سی میلیون کرد و دهها میلیون ارمنی و رومی داره تازه نگم از شیعیانش که بیست و پنج درصد جمعیتشه
    • IR ۱۴:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
      8 1
      ترکیه ای وجود ندارد این سرنوشت استان های اشغالی آنکارا و‌‌اسنانبول‌است که‌به آغوش‌ مادرشان ایران بازگردند.
    • محمود IR ۱۵:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
      1 11
      با گذاشتن اسم ترکی چرندیات اینجا ننویس کل کردهای جهان 30 میلیون نیست چطوری ترکیه 30 میلیون کرد داره؟ خوشم میاد خودتونو به در دیوار می‌زنید
    • US ۱۵:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
      11 1
      40درصد جمعیت ترکیه، غیرترک هستند و هیچگاه برای یک پرچم نژادی فاشیستی مثل ترکیه جانفشانی نخواهند کرد. از این نظر ترکیه به شدت در ارتش خودش به مشکل برخورده است
  • آراز IR ۱۴:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
    9 4
    با یک فرمان خاک ترکیه جعلی رو به توبره میکشیم
    • IR ۰۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
      0 0
      جعلی که شما هندو تباران تاجیک هستید
  • IR ۱۵:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
    9 1
    اردوغان میخواد مردم ترکیه رو به سگ های اسرائیل تبدیل بکنه ولی این اتفاق نمی افته مردم ترکبه باشرف تر از این حرفها هستند
  • IR ۱۵:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
    2 8
    شما عرضه شو دارین اول امریکایی ها و اسراییلی ها رو بیرون بریز بعد داد بکش شعار بده هزیان بگین
    • US ۱۷:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
      0 3
      تو کی هستی که به هموطن هات میگی شما ؟
  • IR ۱۸:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
    0 0
    ايشالله كه اينكارو بكنن تا اونوقت مثل تروريستهاي پ ك ك بايد دنبال سوراخ واسه فرار باشن.
  • IR ۱۸:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
    0 0
    مادرمان ایران برای احیای امپراطوری باستانی خودش به همه فرزندانش نباز دارد بخصوص به آذری ها و ترک های سلحشور

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس