روسیه درباره تبدیل عراق به محل تقابل منطقه‌ای هشدار داد

وزارت خارجه روسیه ضمن ابراز همدردی با قربانیان حمله به دهوک در شمال عراق، درباره تبدیل این کشور به محل تقابل قدرت‌های منطقه‌ای هشدار داد.

به گزارش مشرق، به نقل از خبرگزاری تاس، وزارت خارجه روسیه در این بیانیه که روز جمعه منتشر شد، تصریح کرد: ما بر حمایت اصولی خود از ثبات و امنیت کشور دوست، عراق تاکید می‌کنیم.

این بیانیه افزود: مسکو، قاطعانه در مقابل هر اقدامی که خاک عراق را به محل تقابل منطقه‌ای تبدیل کند، می‌ایستد.

به گزارش ایرنا، روز چهارشنبه در حمله توپخانه‌ای ترکیه به یک مکان تفریحی- گردشگری در شهر زاخو واقع در استان دهوک عراق ۹ غیرنظامی کشته و ۲۳ نفر دیگر زخمی شدند.  

«فواد حسین» وزیر امور خارجه عراق در این باره اعلام کرد که هنگام این حمله بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ گردشگر که بیشتر آنها از ساکنان بغداد و استان های جنوبی عراق بودند در محل حضور داشتند.

هدف گرفتن این مرکز و در پی آن کشته و زخمی شدن ده ها غیرنظامی عراقی، خشم و انزجار گسترده مردم و مقام های این کشور را برانگیخت و «مصطفی الکاظمی»، نخست وزیر دیروز پنجشنبه را عزای عمومی اعلام کرد.

شورای وزیران عراق به ریاست «مصطفی الکاظمی» وزارت خارجه این کشور را مامور کرد تا پرونده ای کامل را از تجاوزهای مکرر ترکیه به حاکمیت عراق و امنیت شهروندان آن تهیه کند؛ پرونده ای که قرار است مبنای شکایت فوری بغداد از آنکارا در شورای امنیت سازمان ملل باشد.

بر اساس برآورد برخی سایت ها و کانال های خبری عراقی مانند صابرین نیوز، دولت ترکیه در طول ۷ ماه گذشته ۲۸۱ حمله به استان های دهوک، اربیل، سلیمانیه و موصل عراق انجام داده است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس