ترکیه: روسیه اعلام کرد ارتباطی با بمباران اودسا ندارد

وزیر دفاع ترکیه اعلام کرد که روسیه به آنکارا خبر داده که ارتباطی با بمباران اودسا ندارد.

به گزارش مشرق، «حلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه عصر روز شنبه اعلام کرد که مسکو به آنکارا خبر داده که این کشور هیچ ارتباطی با بمباران شهر بندری اودسای اوکراین ندارد.

وی در ادامه گفت که ترکیه از تاثیر بمباران شهر بندری اودسا بر توافقنامه صادرات غلات نگران است. 

روز شنبه منابع خبری از حمله موشکی به بندر اودسا واقع در مجاورت دریای سیاه و دو زیرساخت‌ ترابری در این شهر خبر دادند. 

فرماندهی جنوبی اوکراین بدون اشاره به خسارات یا کشته‌های این حمله اعلام کرد دو موشک به زیرساخت‌های بندر اودسا برخورد کرده و دفاع هوایی اوکراین دو موشک دیگر را سرنگون کردند.

مقام‌های اوکراینی، مدعی هستند که روسیه پشت حمله به شهر بندری اودسا است. سخنگوی وزارت امور خارجه اوکراین در واکنش به تداوم حملات روسیه، آن را به «تف کردن» رئیس جمهور روسیه به صورت دبیرکل سازمان ملل و رئیس جمهور ترکیه تشبیه کرد.

این مقام اوکراینی با اشاره به توافق روز گذشته روسیه و اوکراین برای از سر گرفته شدن صادرات غلات به میانجی‌گری ترکیه و سازمان ملل گفت: «۲۴ ساعت طول نکشید که روسیه حملات موشکی علیه اودسا را انجام داده و قول خود را زیر پا گذشته و تعهدات خود در مقابل سازمان ملل و ترکیه را تحت الشعاع قرار داد».

او همچنین گفت: «در صورتی که روسیه به تعهدات خود عمل نکند باید مسئولیت کامل بحران جهانی مواد خوراکی را گردن بگیرد».

علاوه بر این منابع خبری روز شنبه اعلام کردند که ۱۳ موشک روسی نیز به زیرساخت‌های یک فرودگاه نظامی و راه آهن در نواحی مرکزی اوکراین اصابت کردند که ۳ کشته و ۹ زخمی برجای گذاشت. به گفته فرماندار محلی این حمله موشکی موجب قطعی برق ناحیه «کروپیونیتسکی» شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۲:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
    2 4
    اعتماد به روس آخر دیوانگیست تاریخ گواه است
    • IR ۰۰:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۲
      1 1
      اونوقت اعتماد به آمریکا و اروپا ظاهرا هیچ مشکلی نداره! ما اصولا بغیر از خودیها به هیچکس اعتماد نداریم. اگه روسیه خودی شده باشه اعتماد بهش از واجباته
    • IR ۰۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۲
      0 1
      اونوقت اعتماد به آمریکا و اروپا ظاهرا هیچ مشکلی نداره! ما اصولا بغیر از خودیها به هیچکس اعتماد نداریم. اگه روسیه خودی شده باشه اعتماد بهش از واجباته
  • IR ۲۳:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
    1 1
    وقتی روسیه برای اجازه دادن صادرات غلات از بندر اودسا با فریبکاران و خیانتکاران غرب توافقنامه امضاء ميكند ولى بجاى صادرات غلات واردات اسلحه استفاده میشه نتیجه اش همین میشه ، اعتماد ب غرب ینی دیوانگی محض
  • IR ۰۷:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۲
    2 0
    احتمالا سوریه بوده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس