کد خبر 1401238
تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۴:۳۰
کلسترول

کارشناسان حوزه سلامت مصرف جو، موز، آجیل و غلات را صبحانه ای مناسب برای کاهش کلسترول بد معرفی می کنند.

به گزارش مشرق، یک کارشناس سلامت در انگلیس می‌گوید که خوردن جو، موز و آجیل همراه با شیر سویا در صبحانه یکی از بهترین راه‌ها برای کاهش کلسترول مضر است که منجر به بیماری‌های کشنده می‌شود.

جاستین باتلر، مدیر تحقیقات سلامت در Viva Health در لندن، گفت: کلسترول بالا به معنای تجمع یک ماده چرب است که می‌تواند رگ‌های خونی را مسدود کند و منجر به مشکلات جدی سلامتی از جمله حمله قلبی و سکته شود.

باتلر اضافه کرد: خوردن یک وعده کوچک ۵۰ گرمی جو دوسر تقریباً پنج گرم فیبر دارد و می‌توانید با افزودن میوه‌های خشک، آجیل، موز یا انواع توت‌ها و شیر سویا آن را تقویت کنید.

او اشاره کرد که "فیبر موجود در جو و سایر غذاها منجر به کاهش لیپوپروتئین معروف به کلسترول بد می‌شود، زیرا می‌تواند نوعی ژل در روده تشکیل دهد که روند هضم را کند می‌کند. "

این محقق انگلیسی افزود: فیبر همچنین می‌تواند کلسترول را به دام بیاندازد و از جذب مجدد آن به جریان خون توسط بدن جلوگیری کند.

به گفته این متخصص بریتانیایی، مطالعات نشان داده است که "مصرف منظم فیبر با کاهش ۵ تا ۱۰ درصدی کلسترول کل و کلسترول LDL مرتبط است. "

باتلر تصریح کرد: "غذاهای سبوس دار مانند برنج قهوه ای، نان سبوس دار و ماکارونی گندم عمدتا به دلیل فیبر موجود در خود می‌توانند به کاهش کلسترول کمک کنند. "

او اضافه کرد: متوسط ​​مقدار فیبری که بزرگسالان در انگلیس می‌خورند ۱۹ گرم در روز است که بسیار کمتر از ۳۰ گرم توصیه شده است.

این متخصص تاکید کرد: جایگزینی نان سفید تصفیه شده، برنج و ماکارونی با انواع سالم غلات کامل ضروری است.

باتلر خاطرنشان کرد: حبوباتی مانند نخود، لوبیا و عدس به ویژه سرشار از فیبر هستند و مدتی طول می‌کشد تا توسط بدن هضم شوند، به این معنی که می‌توانید برای مدت طولانی تری احساس سیری کنید و این به کسانی که می‌خواهند وزن کم کنند کمک می‌کند. "

جاستین باتلر می‌گوید: «غذاهای دیگری از جمله لوبیا، نخود، عدس قرمز، قهوه‌ای و سبز نیز وجود دارند که برای بدن ضروری هستند.

وی افزود: میوه‌ها و سبزیجات دارای چربی اشباع کمی هستند و فیبر ارزشمندی برای کاهش کلسترول دارند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس